اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005206746387

مرکز همایش های بین المللی نگینی در قلب نصف جهان

کد: 13951005206746387

https://goo.gl/0t1JVy

، اصفهان , (اخبار رسمی): بر اساس توافق نامه کارگروه منتخب وزیران، مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای(مدظله العالی) در تاریخ 27 تیرماه سال 89 کلید خورد و شهرداری اصفهان به عنوان دستگاه مجری اجرای پروژه انتخاب شد.

مرکز همایش های بین المللی نگینی در قلب نصف جهان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان به همین منظور سایت 50 هکتاری شهید کشوری برای این پروژه اختصاص یافت و قرار شد 30 هکتار از این سایت برای ساخت سالن ها و 20هکتار آن برای ساخت مراکز اقامتی و توریستی و تجاری اختصاص یابد.
مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) یکی از پروژه‌های شاخص و مهم شهر اصفهان است که از سال 1390 در شرقی ترین نقطه شهر در انتهای خیابان شهید روح الامین در حال ساخت است.
مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به عنوان میدان چهارم این شهر در نظر گرفته می‌شود و فضای این مجموعه به عنوان دومین مرکزیت شهر به اجتماعات و مراسم‌های بزرگ شهری اختصاص داده می‌شود. ،
ساختمان این مجموعه به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف " اصفهان، نصف جهان" است ، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.
البته عظمت این پروژه قابل وصف نیست و پس از بهره برداری بنا به گفته کارشناسان به نگینی برای اصفهان و جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌شود.
مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای(مدظله العالی) در گفتگو با خبرنگار "ایمنا" می گوید: این مرکز در زمینی به مساحت بالغ بر 72 هکتار و در 5 بخش در حال ساخت است.
مهدی احمدی مهر ادامه می دهد: برای اجرای این پروژه طرح های متفاوتی به روی میز آمد اما در نهایت طرحی که اجرا شد برگرفته از "اصفهان – نصف جهان" است که یک نیم کره به همراه یک هلال از ساختمان های اطراف است که سمبل اصفهان- نصف جهان را برای اولین بار به تصویر می کشد.
در این مجموعه یک سالن اصلی با مساحت 3 هزار مترمربع و ظرفیت 2400 نفر به صورت پارلمانی و مشابه ساختمان مجلس شورای اسلامی در حال ساخت است که 1200 نفر در طبقه همکف آن و 1200 نفر هم در طبقه بالکن ظرفیت وجود دارد.
مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای با بیان اینکه یک سالن چند منظوره نیز با ظرفیت 1600 نفر ویژه نشست های استانی و همچنین برای پذیرایی مجموعه صلی در حال ساخت است، اظهارمی کند: سالن سینما و تئاتر با ظرفیت 550 نفر هم در حال ساخت داریم که برای برگزاری نشست های استانی، کنفرانس های مطبوعاتی و کلاس های دانشجویی در حد 600 نفر مناسب است.
وی اضافه می کند: در مجاورت آن هم یک سالن دیگر به صورت مسطح با ظرفیت 600 نفر در حال ساخت است که بیشتر برای برگزاری نمایشگاه های خط یا گالری ها استفاده می شود.
احمدی مهر از ساخت پارکینگ به مساحت 31هزار مترمربع و گنجایش 1000 دستگاه خودرو برای این مرکز خبر داده و می گوید: در کنار سالن اصلی و فرعی یک مرکز تجاری با وسعت 270 هزار مترمربع و هتل 5 ستاره با 12 طبقه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی احداث می شود.
در محل مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای(مدظله العالی) تعداد 8 واحد مسکونی سنتی که هر کدام 450 متر مربع است نیز در حال ساخت می باشد که تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته است.
مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای خاطرنشان می کند: در حال حاضر 250 نفر در این پروژه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، ضمن اینکه استفاده از مصالح مرغوب و جدید در دستور کار مهندسان پروژه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این پروژه 62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کارها مطابق با نقشه های اولیه در حال پیشروی است، می گوید: بسیاری از مراحل ساخت انجام شده و تأسیسات مکانیکی و برقی مرکز نیز در حال انجام است.
احمدی مهر تاکید می کند: در طراحی های امروزه سعی می شود بهترین متریال ها و مصالح روز استفاده شود، از این رو برای ساخت این مجموعه از اسکلت فلزی با سیستم پیچ و مهره استفاده کردیم که ساخت این مجموعه اسکلت فلزی در سال 92 به عنوان سازه برتر کشور از طرف انجمن فولاد کشور لوح تقدیر گرفت.
وی معتقد است: اگر مباحث مالی پروژه به خوبی حل شود، بخشی از این مرکز را سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهیم داد که شامل سالن اصلی و دسترسی ها به این سالن خواهد بود.
مرکز همایش های اصفهان با سازه های موجود دنیا برابری می کند 
احداث مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای(مدظله العالی) یکی از اولویت های اول شهرهای توریستی به شمار می رود، به طوری که بسیاری از همایش های بین المللی دنیا در شهرهایی که دارای جاذبه توریستی هستند برگزار می شود اما  متاسفانه اصفهان همچنان از این تسهیلات و امکانات بی بهره مانده است.
استاندار اصفهان پروژه مرکز همایش های بین المللی را طرحی شاخص معرفی و عنوان می کند: برای ساخت مرکز همایش های بین المللی از معماری مدرن و پایدار، همراه با سبک ایرانی اسلامی تبعیت شده است.
رسول زرگرپور در گفت و گو با "ایمنا"می گوید: یکی از آرزوهای ما برای استان و شهر اصفهان کسب رتبه تراز اولی همچون در دوران انقلاب است لذا برای تحقق این امر نیاز به مجموعه ای از الزامات و نیازها دارد که با سازه ها و امکاناتی قابل توجه، شاخص های یک شهر تراز اول در کشور را کسب کند.
وی ادامه می دهد: با بهره برداری از سالن اجلاس، اصفهان آمادگی بیشتری برای میزبانی از همایش ها و کنفرانس های مختلف کشورهای اسلامی خواهد داشت.
استاندار اصفهان با تاکید بر شاخص بودن پروژه مرکز همایش های بین المللی ، بیان می کند: این مرکز از نظر مدرن بودن با سازه های موجود دنیا برابری می کند.
وی می گوید: در کنار این مجموعه تسهیلاتی همچون هتل 5 ستاره، مجموعه های خدماتی و نمایشگاهی پیش بینی شده است که این مرکز را به یک مجموعه بزرگ تجاری، نمایشگاهی و همایشی تبدیل خواهد کرد.
زرگرپور معتقد است: اجرای طرح مرکز همایش های بین المللی اصفهان در مدت زمان کوتاه نشان دهنده این است که کارها به خوبی انجام شده و عملکرد سیستم مثبت بوده است. 
پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان پروژه‌ای ملی است که ارزش و اعتبار آن نصیب کل کشور می شود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]