اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951007208906387

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان:

آبنماهای تاریخی در محور چهارباغ عباسی احیا می شود

کد: 13951007208906387

https://goo.gl/ApNr2M

، اصفهان , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از احیای آبنماهای تاریخی در محور چهارباغ عباشی خبر داد و گفت: این اقدام با هماهنگی میراث فرهنگی انجام می شود.

آبنماهای تاریخی در محور چهارباغ عباسی احیا می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان،حسین جعفری افزود: محور گردشگری چهارباغ عباسی در چند فاز اجرایی به شکل قدیمی خود احیاء خواهد شد.
وی تاکید کرد: پیاده راه سازی چهارباغ عباسی از برنامه هایی است که شهرداری اصفهان در دستور کار خود قرار داده و برنامه ریزی هایی اجرایی آن را آغاز کرده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به کشف جدار تاریخی در ورودی چهارباغ عباسی ، گفت: این جداره در ادامه روند کاوش ها در محور چهارباغ عباسی و در کنار پایه های کشف شده از کاخ جهان نما، از زیر خاک نمایان شده است.
وی ادامه داد: در کف سازی هایی که در حال انجام است، دیواره های اصلی دوره صفویه که حائلی بین باغچه ها و پیاده رو ها بوده و مربوط به دوران صفویه است، کشف شده و قرار است آنها را حفظ و نگهداری کنیم.
جعفری با اشاره به اینکه این کشف به هویت بخشی مدنیت شهر اصفهان کمک می کند، اظهارکرد: شهر اصفهان یکی از 7 شهر مهم تاریخی دنیا است و البته همه گردشگران و تاریخ نویسان چهارباغ عباسی را به عنوان بزرگترین گردشگاه های شهری جهان برشمرده اند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز آثار و شواهد هویت و تاریخ شهر اصفهان را به صورت مستند می توانیم ببینیم.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: از گذشته های دور اصفهان به عنوان اَبَر شهر تاریخی مطرح بوده و کشف این آثار هویت تاریخی و فرهنگی این شهر را بیش از پیش آشکار می کند.
وی همچنین از احیای آبنماهای تاریخی در محور چهارباغ عباسی خبر داد و گفت: این اقدام با هماهنگی میراث فرهنگی انجام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]