اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951124234835517

به دلیل کثرت ورود کالای قاچاق رقم خورد

آسیب ۸۰درصدی به اصناف سیستان و بلوچستان

کد: 13951124234835517

https://goo.gl/T6uk3e

، تهران , (اخبار رسمی): متاسفانه طرح مبارزه با قاچاق کالا از مبادی ورودی با جدیت دنبال نمی شود و قاچاقچیان کالا آزادانه مبادرت به ورود کالای قاچاق به استان می پردازند و این مساله باعث ایجاد رکود بیکاری کسبه است.

آسیب ۸۰درصدی به اصناف سیستان و بلوچستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سیدعلی میرحسینی نماینده اتاق اصناف ایران در استان سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق کالا امروز اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده و مقوله اقتصادملی و اقتصاد‌مقاومتی را تضعیف کرده به طوری که اکنون تقریبا در تمام استان‌های مرزی به دلیل بیکاری، جابه‌جایی کالای قاچاق وجود دارد.

وی ادامه داد: قیمت یک کالا در واحد صنفی که آن را با تعرفه وارداتی خریداری و سود خود را نیز محاسبه کرده و قطعا با بهای همان نوع کالا که از طریق قاچاق وارد شده و تعرفه‌ای شامل آن نشده است، فرق دارد .

به گفته میرحسینی، مشتریان نیز صرفا به جهت ارزانتر بودن کالا، مبادرت به خرید کالای قاچاق می‌کنند و این مساله باعث ضرر و زیان واحدهای صنفی شده و باعث می‌شود تا کالاهایشان روی دستشان بماند و هیچ‌کس نیز به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند و بیش از ۸۰درصد اصناف استان متحمل خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت باید شرایط رفاهی مردم را فراهم کند، تاکید کرد: در استان سیستان‌و‌بلوچستان اشتغال و صنعت وجود ندارد و برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق ابتدا باید به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان بود.

در این استان رشد جمعیت بالاست و برای تامین مخارج زندگی خواسته یا نخواسته به سمت مرز می روند؛ لذا امیدواریم دولت تدبیری برای اشتغال مرزنشینان انجام دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]