اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951204238445442

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان خبر داد

تأمین آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز از سد "کمندان"

کد: 13951204238445442

https://goo.gl/0bUJpF

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از پیشرفت 65 درصدی سد کمندان ازنا خبر داد و گفت: با اجرای این سد آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز به صورت پایدار تأمین می‌شود.

تأمین آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز از سد "کمندان"

به‌گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو "رضا میرزایی" در جریان بازدید از سد کمندان ازنا گفت: این سد با هدف تأمین آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز و تأمین آب کشاورزی هفت هزار و 380 هکتار از اراضی پایین دست ساخته می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام شده این سد از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی برخوردار بوده و در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال 96 این سد آبگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: سد کمندان یکی از بهترین پروژه‌های آبی لرستان از نظر سازه‌ای و فنی بوده که به خاطر مدیریت خوب پیمانکار هیچگاه متوقف نشده است.
وی طرح سد کمندان را از جمله طرح‌های مهم سد سازی استان و کشور دانست و اظهار داشت: در صورت تکمیل این طرح تا افق 1425 تأمین آب شرب بلندمدت شهرهای ازنا و الیگودرز میسر می‌شود.
میرزایی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات آبگرفتگی روستای کمندان و بحث بازبینی و کاهش احتمالی ارتفاع سد افزود: کاهش ارتفاع سد باعث کاهش چشمگیر حجم آب مخزن سد شده است، اما تأثیر چندانی در خروج روستا از محدوده آب‌گرفتگی نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: در صورت کاهش ارتفاع سد به میزان 10 متر یعنی از تراز 2038 به 2028 متر؛ حجم آب مخزن از 8/28 میلیون متر مکعب به حدود 7/15 میلیون متر مکعب کاهش می‌یابد و از جمعیت 167 خانواری روستا که در محدوده آب‌گرفتگی قرار دارند حدود یکصد خانوار همچنان در این محدوده باقی می‌مانند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه کرد: با توجه به اجرای شبکه تحت پوشش برای 4500 هکتار از اراضی منطقه، می‌بایست به حقآبه مردم توجه ویژه ای شود.
وی تصریح کرد: مدیریت شرکت آب منطقه ای لرستان به همراه کارشناسان و نیروهای وزارت نیرو به دنبال رفع مشکلات مردم و انجام راهکار اساسی برای این مشکلات هستند تا مردم نیز بتوانند برای بهره‌برداری از این سد اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته