اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951208239255517

رئیس اتاق اصناف ایران:

دفاتر خدمات سلامت در ۲۴ اتحادیه صنفی دایر شد

کد: 13951208239255517

https://goo.gl/F8kg7A

، تهران , (اخبار رسمی): دفاتر خدمات سلامت که به صورت آزمایشی در ۹ اتحادیه راه اندازی شده بود، اکنون در ۲۴ اتحادیه صنفی ایجاد شده است.

دفاتر خدمات سلامت در ۲۴ اتحادیه صنفی دایر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در جلسه تبادل نظر و انجام هماهنگی های لازم در خصوص دفاتر خدمات بهداشتی که با حضور مسئولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد، افزود: هدف از تاسیس دفاتر خدمات سلامت در اتاق اصناف با هدف تسریع در امور صنوف مرتبط و کاهش تصدی گری در این بخش از سوی دولت است.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف بر اساس ماده ۱۷ قانون نظام صنفی در حوزه ایمنی و بهداشت تکلیف دارد ، ادامه داد:  اتاق های اصناف ابزار لازم را برای برخورد با  تخلفات ندارند.

فاضلی گفت: هر چند انعقاد قرارداد با دفاتر خدمات سلامت در صنوف اجباری نیست اما کار خوبی است و تعامل بین این دفاتر و بنگاه ها باعث می شود مشکلات به حداقل برسد.

وی افزود: به دلیل غیربهداشتی بودن برخی از واحدهای مواد غذایی، هزینه های سلامت در کشور افزاش یافته است. اگر دفاتر خدمات سلامت جای خود را باز کند، به نفع کشور است و اتاق اصناف هم آماده همکاری با وزارت بهداشت در این زمینه است.

علی عوض پور دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه گفت: ایجاد دفاتر خدمات سلامت باب مثبتی برای همکاری های بیشتر بین اتاق اصناف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وی افزود: لازم است در استان ها نیز دانشگاه های علوم پزشکی همکاری های لازم را با اتاق های اصناف برای ایجاد دفاتر خدمات سلامت داشته باشند.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه گفت: هدف از طرح ایجاد دفاتر خدمات سلامت افزایش ضریب امنیت بهداشتی جامعه است اما بهتر است برای اجرای این طرح ، آیین نامه ای تدوین شود که همسو با مجریان قانون باشد.

محمدرضا جعفریان افزود: اجرای طرح دفاتر خدمات سلامت در صورت همکاری و تعامل دوطرفه وزارت بهداشت و اتاق اصناف موفقیت آمیز خواهد بود.

رییس مرکز سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد ۲۴ دفتر خدمات سلامت در اتحادیه های صنفی مرتبط گفت: دفاتر خدمات سلامت بنا بر برخورد ندارند مگر اینکه گزارش خاصی دریافت شده باشد؛ ضمن اینکه با ایجاد این دفاتر، صنوف از وضعیت سلامت و بهداشت مجموعه خود آگاه می شوند. اصناف نسبت به مسایل بهداشتی واقف هستند و با این دفاتر اطلاع رسانی مطلوبی به آنها انجام خواهد شد.

خسرو صادق نیت ادامه داد: همچنین با وجود دفاتر خدمات سلامت نگاه وزارت بهداشت به اصناف در خصوص نظارت بر مسایل بهداشتی بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر حمایت های اتاق اصناف مضاعف شود، وزارت بهداشت نیز سریع تر به اهدافش در حوزه سلامت خواهد رسید ؛ هر چند که وضعیت فعلی هم جای تقدیر دارد.

رییس مرکز سلامت وزارت بهداشت گفت: با توجه به شروع خوب این طرح در تهران، اکنون استان ها و دانشگاه های مختلف کشور آماده اند تا به این طرح بپیوندند ضمن اینکه معاونت درمان و همچنین غذا و دارو نیز آماده شدند تا خدماتی را به این دفاتر ارائه کنند.

صادق نیت تصریح کرد: تعامل وزارت بهداشت با اصناف دوطرفه خواهد بود تا بتوان خدمات و قدم های بهتر را در حوزه سلامت برداشت.

محمد کمیلی مجری طرح ایجاد دفاتر خدمات سلامت نیز در این جلسه گفت: بر اساس تدابیر وزارت بهداشت قرار شده برخی فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شود و معتقدیم بخش خصوصی می تواند خدمات مهمی در کشور انجام دهد.

وی با بیان اینکه به واجدان شرایط برای ایجاد دفاتر خدمات سلامت ، پروانه فعالیت از دانشگاه های علوم پزشکی تهران داده شده و همگی دارای مجوز هستند، افزود: همچنین با ایجاد سامانه ای مدرک ممیزی بهداشت محیط داده شده و قرار است صاحبان صلاحیت را به خدمت بگیرند. این کار می تواند علاوه بر ارتقاء سلامت و بهداشت، در افزایش اشتغال هم موثر باشد.

کمیلی ادامه داد: وزارت بهداشت درنظر دارد مجموعه ای از خدمات خود را به دفاتر خدمات سلامت واگذار کند ضمن اینکه قرار است کارت بهداشتی هم توسط این دفاتر انجام شود.

وی گفت: بر اساس تدابیر دفتر مرکز سلامت وزارت بهداشت، تمام واحدهای صنفی که با این دفاتر همکاری کنند، در سامانه مورد نظر سوابق کار آنها ملاک عمل قرار می گیرد ضمن اینکه کلاس های آموزشی نیز از طریق همین سامانه برگزار خواهد شد به طوری که ممیزین وزارت بهداشت امکان آموزش به واحدهای صنفی را خواهند داشت.

صادق نیت رییس مرکز سلامت وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از ایجاد سامانه مردمی ۱۹۰ خبر داد و افزود: این سامانه از حدود یک سال پیش ایجاد شده که با ایجاد این سامانه ، بتدریج بازدیدهای ادواری حذف خواهد شد.

رضا کرمی مشاور اجرایی اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه گفت: استفاده از دفاتر خدمات سلامت اجباری نیست اما ایجاد این دفاتر برای تسریع در روند مطلوب فعالیت های صنفی موثر خواهد بود.

در این جلسه همچنین چند تن از روسای اتاق اصناف شهرستان های استان تهران در خصوص مسایل مربوط به ایجاد دفاتر خدمات سلامت مطالبی بیان کردند و ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود، خواستار اطلاع رسانی و توضیحات بیشتر در این خصوص از سوی مسئولان ذیربط شدند.

همچنین در این جلسه عوض پور دبیرکل اتاق اصناف ایران پیشنهاد کرد که وزارت بهداشت سیاست های تشویقی را در خصوص ایجاد دفاتر سلامت درنظر بگیرد و در روز اصناف ( اول تیر ماه ) صنوف مورد تقدیر قرار بگیرند که مورد استقبال دکتر صادق نیت رییس مرکز سلامت وزارت بهداشت قرار گرفت و گفت : درنظر داریم در روز اصناف از صنوفی که در خصوص مسایل بهداشتی عملکرد بهتری داشته باشند، تقدیر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]