اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951209239755442

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران خبر داد

صرفه‌جویی بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی

کد: 13951209239755442

https://goo.gl/DcQQti

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سابا گفت: از 10 پروژه سابا برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی کشور حدود 12 میلیارد و 500 میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی برآورد می‌شود.

صرفه‌جویی بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی

به‌گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو،  سابا با مشارکت شرکت  ADEME فرانسه به منظور بررسی پتانسیل‌ها و روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارتقای انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران کرد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این کارگاه آموزشی مهندس "سیدحسین سجادی" مدیرعامل سابا گفت: صنعت فرانسه از دیرباز در کشور ما فعالیت‌های بسیار عمیق و ارزنده‌ای داشته است؛ طوری که امروزه ما شاهد همکاری‌های بیش‌تری در حوزهٔ انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی با این کشور هستیم و از زمان تأسیس سابا و سانا یکی از مهم‌ترین الگوهای ما شرکت ADEME فرانسه بوده است.
وی افزود: باتوجه به محدودیت‌های منابع انرژی در کشور و تعهداتی که در حوزهٔ بین المللی در زمینهٔ محیط زیست داریم، بهتر است نگاهمان را به سوی بهره وری منابع مختلف انرژی سوق دهیم.
وی تصریح کرد: ما در کشورمان حدود 1800 میلیون بشکهٔ نفت خام مصرف انرژی اولیه داریم که از این میزان 1350 میلیون بشکهٔ نفت خام مصرف نهایی است. مصرف انرژی در بخش ساختمان در حدود 450 میلیون بشکه نفت خام و پتانسیلی که در همین بخش وجود دارد کاهش 30 درصدی مصرف انرژی را نشان می‌دهد.
 سجادی ادامه داد: درحال حاضر ارادهٔ حاکمیت بر این است که بهره وری انرژی را در کشور توسعه دهد و برای این کار تلاش نموده تا از یک طرف تعمیق روابط سیاسی خود را با کشورهای دوست گسترش دهد و ازطرف دیگر ضوابط و مقرراتی را وضع کرده که به این ضابطه‌ها کمک کند.‌ طوری که از سال گذشته یک قانون دائمی به نام "قانون رفع موانع تولید" وضع کرده که مطابق آن چنانچه سرمایه گذاران داخلی یا  خارجی در پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور سرمایه گذاری کنند معادل سوخت صرفه جویی شده را با نرخ بین المللی دریافت خواهند نمود.
مدیرعامل سابا خاطرنشان کرد: برآوردی که برای 10 پروژهٔ پیشنهادی داشته‌ایم بیش از دو میلیارد یورو سرمایه گذاری و پتانسیل 12500 میلیون کیلووات ساعت کاهش مصرف انرژی در پی خواهد داشت.
وی در خاتمه اظهار امیدواری نمود که این نشست به روابط گستردهٔ دوجانبه بین دو کشور ایران و فرانسه بیانجامد.
 گفتنی است؛ در پایان این کارگاه آموزشی، نشستی بین مدیرعامل سابا و مدیر ارشد اجرایی بخش مطالعات انرژی و محیط زیست شرکت ADEME فرانسه درخصوص بررسی پتانسیل‌ها و راه‌کارهایی درخصوص بهینه سازی مصرف انرژی، همکاری‌ها و تهیهٔ تفاهم‌نامهٔ فی‌مابین برگزار شد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته