اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951216241865442

عضو هیئت علمی دانشگاه هومبلت آلمان:

پروژه های زهکشی ایران، مشابه کشورهای پیشرفته است

کد: 13951216241865442

https://goo.gl/dlna9h

، تهران , (اخبار رسمی): عضو هیئت علمی دانشگاه هومبلت برلین در آلمان، کشور ایران را از حیث اجرای پروژه‌های زهکشی، مشابه با کشورهای پیشرفته عنوان کرد.

پروژه های زهکشی ایران، مشابه کشورهای پیشرفته است

به‌گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، پروفسور "فرانک ریسبیک" در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در اهواز گفت: مشکل اصلی زهکشی خوزستان، شوری آب‌های زیرزمینی است، بر همین اساس مناسب است در خوزستان، زهکش‌ها در عمق 1.7 متری از سطح زمین نصب شوند.
وی افزود: در صورتی که عمق زهکش‌ها بیشتر از 2.5 متر باشد، زهکش بیش از آنکه مازاد آب اّبیاری را تخلیه کند، آب زیرزمینی بسیار شور را تخلیه می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد که از عمق زهکش‌ها باید کاسته شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه هومبلت برلین اظهار داشت: طبق اطلاعات جمع آوری شده، 25 تا 30 درصد آب‌های زیرزمینی خوزستان در فاصله کمتر از 2 متری سطح زمین قرار دارند.
فرانک ریسبیک ادامه داد: میلیاردها متر مکعب زه آب در خوزستان وجود دارد که باید برای دفع آن از طریق علمی چاره اندیشی شود.
وی، با اشاره به سه راهکار برای دفع آب‌های شور گفت: نصب زهکش دو لایه ای برای ممانعت از بالا رفتن آب زیرزمینی و دفع آب آبیاری، ایجاد مانع در زمین کشاورزی و نصب زهکش عمودی به منظور انتقال آب زهکشی از زیر مانع و احداث کانال دور تا دور زمین برای عبور آب‌های زیرزمینی از جمله راهکارهایی است که باعث می‌شود به مرور زمان خاک شیرین شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه هومبلت، شرایط موجود در خوزستان را با منطقه ای در کالیفرنیای آمریکا مشابه دانست و تصریح کرد: کارشناسان و متخصصان کالیفرنیا هم هنوز به راه حل قطعی برای برطرف کردن این مشکل نرسیده‌اند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]