اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951217242385442

استاندار قم در جشنواره نظام پیشنهادهای صنعت آب و فاضلاب کشور:

حفاظت از منابع آب وظیفه همگانی است

کد: 13951217242385442

https://goo.gl/55LdUc

، تهران , (اخبار رسمی): استاندار قم حفاظت از منابع آب را وظیفه همگانی دانست و گفت: مدیریت بهینه کلید مقابله با چالش کمبود آب است.

حفاظت از منابع آب وظیفه همگانی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، "سید مهدی صادقی" در سومین جشنواره نظام پیشنهادهای صنعت آب و فاضلاب کشور و آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مشارکت مردمی در استفاده از آب شرب در قم، با ابراز خرسندی توجه به نظام پیشنهادها گفت: جمع‌آوری نظرات و پیشنهادها نشان از بلوغ مدیریتی و تعالی سازمانی است.
وی در عین حال گفت: نظام پیشنهادها باید سیر عملی خود را طی کند تا نتیجه‌بخش باشد و نباید تنها به‌صرف تئوریک آن بسنده کنیم.
سید مهدی صادقی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع آب در عرصه بین‌المللی یادآور شد: در کشور ما نیز با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی که در آن قرار داریم موضوع آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی حفظ و حراست از منابع آب را یک وظیفه عمومی دانست و خاطرنشان کرد: این مهم صرفاً وظیفه یک دستگاه دولتی و ساختاری نیست بلکه آحاد مردم باید در این زمینه تلاش کنند.
استاندار قم با بیان اینکه در رابطه با حفاظت از منابع آب در کشور تدابیری خوبی اندیشیده شده است، تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم مدیریت بهینه آب را اعمال کنیم باید این اهمیت این موضوع را به درستی تبیین کنیم و تصمیمات اتخاذ شده را به درستی اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: اگر مدیریت بهینه به درستی در رابطه با حفاظت از آب اعمال شود مطمئناً بدون هیچ دغدغه‌ای به حیاتمان ادامه می‌دهیم و نسل‌های آینده نیز مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.
صادقی خواستار هماهنگی و همگرایی هر چه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با آب با یکدیگر شد و اظهار داشت: اگر در بخش‌های کشاورزی، شرب و سایر مصارف سیاست‌ها و تصمیمات با هماهنگی و همگرایی اتخاذ شود این هم‌افزایی باعث شود بتوانیم از مدیریت بهینه‌ای که بر موضوع حفاظت آب داریم بهتر استفاده کنیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تغییر الگوی کشت، آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم در این زمینه تصمیمات خوبی که اتخاذ شده را در استان عملی کنیم.
استاندار قم مشارکت آحاد مردم در راستای حفاظت از منابع آبی را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر مردم با انگیزه در این زمینه مشارکت داشته باشند قطعاً ما یک‌قدم به مدیریت بهینه آب نزدیک‌تر شده‌ایم.
وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان قم گفت: در حال حاضر آب قم با صرف هزینه هنگفت و مشکلات فراوان از فاصله‌های زیادی تأمین می‌شود که همین امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید بیش از پیش قدر این نعمت الهی را بدانیم و به درستی از آن استفاده کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته