اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960531258596663

از سوی بامداد کتاب و ورزش

«توانبخشی ورزشی و پیشگیری از آسیب» منتشر شد

کد: 13960531258596663

https://goo.gl/2mNpNo

، تهران , (اخبار رسمی): گروه انتشاراتی بامداد کتاب و ورزش، «توانبخشی ورزشی و پیشگیری از آسیب» را منتشر کرد.

توانبخشی ورزشی و پیشگیری از آسیب
«توانبخشی ورزشی و پیشگیری از آسیب» منتشر شد

نکته مهم این است که اغلب آسیب‌های ورزشی، به شیوه‌های خاصی قابل پیشگیری است و همچنین درصورتی‌که در سطح خفیف ایجاد شود، به‌طور موثر قابل درمان خواهد بود.

این کتاب تلاش کرده است شکاف بین دانش و عمل را با در نظر گرفتن توسعه عملکردی دانش مورد نیاز متخصص توانبخشی ورزشی برای صلاحیت حرفه‌‌ای را پر کند. این کتاب پروتکل‌‌های مبتنی بر شواهد مختلف و استراتژی ارزیابی اولیه برای غربالگری آسیب و شرایط پاتولوژیک را فراهم می‌‌کند.

در دوران کنونی، شاهد شکوفایی روزافزون جنبه‌‌های علمی و عملی تربیت‌بدنی و ورزش هسـتیم، بـه گونه‌‌ای که ارزش و اهمیت این پدیده جهانی بیش‌ازپیش در حال افزایش است. البته، همراه با فواید کم‌نظیر فعالیت‌های بدنی و ورزش و آثار سلامت بخش آن، وقوع آسیب نیز اجتناب‌ناپذیر اسـت و ممکن است برای افراد مبتدی، حرفه‌ای و دارای آمادگی بدنی بالا رخ دهد. آسیب‌‌هاى ورزشى ناشى از فعالیت‌‌هاى جسمانى است کـه به‌منظور گـذران اوقـات فراغـت یـا هـدفى تخصصى‌‌تر انجام مى‌‌شوند. این آسیب‌‌ها همچنین مى‌‌توانند حاصل بروز حوادث یا پرکارى (فعالیت بیش‌ازحد) باشند و الزاما با آسیب‌‌هاى ناشى از فعالیت‌‌هاى غیرورزشی تفاوتى ندارند. بسیارى از آسیب‌‌هاى ورزشى کم‌اهمیت است و مانع انجام فعالیت‌‌هاى روزانـه ورزشـکاران نمى‌‌شوند، ولى براى افرادى که به‌طور جدى به ورزش مى‌‌پردازند، انجام فعالیت‌‌هاى روزانـه دیگـر تنهـا موضوع مورد توجه نیست و بی‌توجهی به آسیب و فقدان توانبخشی مناسب و کاربردی می‌‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد. نکته مهم این است که اغلب آسیب‌های ورزشی، به شیوه‌های خاصی قابل پیشگیری است و همچنین درصورتی‌که در سطح خفیف ایجاد شود، به‌طور موثر قابل درمان خواهد بود. آشنایی بـا ایـن آسـیب‌‌ها و چگونگی پیشگیری و درمان آنها از لحاظ نظری و کاربردی اهمیت فراوانی دارد، زیرا فقدان ایـن شـناخت ممکن است به هدف اصلی ورزش، یعنی تأمین سـلامت جسـمانی و نشـاط روانـی خدشـه وارد کنـد؛ بنابراین عرضه کتاب‌‌های علمی، از جمله کتاب حاضر، برای رشد آگاهی متخصصان توانبخشی ورزشی، مربیان و ورزشکاران لازم به‌نظر می‌‌رسد.

خدا را شاکریم که این توفیق را ارزانی داشت تا یکی از ارزشمندترین کتاب‌‌های حیطه طب ورزشی ترجمه و در اختیار همه علاقه‌مندان به‌ویژه دانشجویان رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، مربیان و ورزشکاران قرار گیرد. جامعیت کتاب و تنوع سرفصل‌ها به حدی است که کتاب را برای تمام مقاطع تحصیلی رشته تربیت‌بدنی به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی قابل استفاده ساخته است. این کتاب ترجمه کتابSports Rehabilitation and Injury Prevention  اثر Paul Comfort و Earle Abrahamson است که در پنج بخش و 23 فصل مطرح شده است. توانبخشى برنامه‌ریزی‌شده و دقیق از مسایل اساسى است که پس از بروز آسیب باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین در این کتاب، به توصیف و تشریح مجموعه‌‌اى از تمرینات توانبخشى توجه شده است. امیدواریم مطالب کتاب مورد استفاده متخصصین توانبخشی ورزشی، مربیان، ورزشکاران و مشاوران پزشکى آنان قرار بگیرد و نیاز دنیاى ورزش را مرتفع سازد.

برای مطالعه فایل پی دی اف 20 صفحه اول این کتاب و یا خریدآنلاین آن کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات بامدادکتاب

گروه انتشاراتی بامدادکتاب و ورزش پیشگام و ماندگار در پیوند ورزش با دانش، دارای بیش از 15 سال تلاش بی وقفه در حوزه کتاب‌های تربیت بدنی و ورزشی است که یک مجموعه کامل حرفه‌ای شامل تولید کتاب، سی دی، پوستر و توزیع و فروش در سراسر کشور است.همچنین فروشگاه تخصصی کتاب‌های ورزشی و سایت فروش آنلاین کتاب‌های ورزشی جهت دسترسی و خرید آسان در اختیار علاقمندان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب