اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961006273416663

گروه انتشاراتی بامداد کتاب و ورزش منتشر کرد:

بازتوانی آسیب‌های ورزشی

کد: 13961006273416663

https://goo.gl/TsCAfU

، تهران , (اخبار رسمی): در کتاب حاضر سعی شده است تا دیدگاه‌های بازتوانی عملکردی در قالب برنامه‌های تمرینی و نوتوانی ورزشکار پس از گذراندن دوره نقاهت و درمان‌های بالینی به‌صورت عملی و کاربردی ارائه شود. از جمله مهم‌ترین اهداف هر برنامه بازتوانی ورزشی بازگرداندن ایمن ورزشکار به رقابت و تمرین و البته پیشگیری از آسیب مجدد است.

بازتوانی آسیب‌های ورزشی
بازتوانی آسیب‌های ورزشی

بازتوانی ورزشی با هدف توانمندسازی عملکردی ورزشکار آسیب‌دیده در مراحل نهایی بازگشت ورزشکار به ورزش و حلقه مفقوده در فرآیندهای درمانی مورد توجه امدادگران ورزشی است

حوزۀ تربیت‌بدنی و علوم ورزشی شامل گرایش‌‌های مختلفی است که در سال‌های اخیر، علاقه‌مندی به گرایش حرکات اصلاحی و آسیب‌‌های ورزشی و یکی از زیرمجموعه‌های آن، امدادگر ورزشی رو به افزایش است و روند پیشرفت علمی-پژوهشی رو به رشدی را در این خصوص شاهد هستیم.

نام امدادگر ورزشی که به میان می‌‌آید، ناخودآگاه آسیب‌های ورزشی و اهمیت پیشگیری و بازتوانی ورزشکار را در ذهن تداعی می‌‌کند، این رشته دانشگاهی در دورۀ کارشناسی ارشد شامل مطالعه روش‌‌های پیشگیری از آسیب و بازتوانی ورزشی است و در تیم‌‌های ورزشی مطرح دنیا در الویت راهکارهای تیمی قرار دارد و درصد بالایی از موفقیت‌‌های تیم در مسابقات را به خود اختصاص می‌‌دهد که به حفظ کارایی ورزشکاران و نتایج مثبت رویدادهای ورزشی منجر می‌‌شود.

ازاین‌رو بر آن شدیم کتاب حاضر با نام «بازتوانی آسیب‌‌های ورزشی» را تحریر کنیم و همان‌طور که از آن نام آن برمی‌‌آید، یکی از موضوعات مهم این حوزه یعنی بازتوانی ورزشی را در بردارد.

از دانشجویان، اساتید و صاحب‌‌نظران درخواست می‌‌کنیم در جهت بالا بردن سطح کیفی کتاب، ما را از نظرات ارزشمند و سازندۀ خود بهره‌‌مند سازند.

بازتوانی ورزشی نیاز به دانش کامل آناتومی، بیومکانیک، حرکت‌شناسی و پاتومکانیک دارد که در کنار علوم همه‌گیرشناسی، پیشگیری از آسیب، علم تمرین و آمادگی جسمانی منجر به کسب نتیجه مطلوب خواهد شد. بهترین نتیجه زمانی به دست خواهد آمد که ورزشکار به آمادگی قبل از آسیب بازگردد.

دورۀ نقاهت پس از آسیب با توجه به‌شدت و نوع آسیب، از چند روز تا چند ماه خواهد بود و حائز اهمیت است که تا بازیابی دامنۀ کامل حرکتی مفصل و انعطاف‌پذیری، از بین رفتن تورم و درد، بازیابی قدرت و استقامت عضلانی و به بهبود تعادل و هماهنگی از شروع فعالیت ورزشی ورزشکار ممانعت شود؛ قابل ذکر است که این مهم با همکاری توأم امدادگر ورزشی، ورزشکار و پزشک تیم حاصل خواهد شد.

در هر فصل از کتاب حاضر به بیان آسیب‌‌های بخش‌‌های مختلف بدن، روش‌‌های پیشگیری از آن، روش‌‌های مختلف بازتوانی و شرح کامل برخی از تمرینات تأثیرگذار بر بازتوانی یک آسیب شایع پرداخته شده است که چه‌بسا می‌‌توانند به‌عنوان تمرینات روزانه و نیز با هدف پیشگیری از آسیب و آسیب مجدد و ارتقاء آمادگی جسمانی ورزشکار در دستور کار مربیان ورزشی، کادر پزشکی تیم‌‌ها و ورزشکار قرار گیرد.

از آنجایی که درس بازتوانی ورزشی که در حال حاضر یکی از دروس اختیاری کارشناسی تربیت‌بدنی و از دروس اجباری کارشناسی ارشد رشته حرکات اصلاحی و آسیب‌‌های ورزشی است، کتاب حاضر می‌‌تواند نمونه‌ مناسبی در این زمینه باشد.

جهت دانلود فایل پی دی اف 20 صفحه اول و یا خرید کتاب، لطفا به آدرس این لینک مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات بامدادکتاب

گروه انتشاراتی بامدادکتاب و ورزش پیشگام و ماندگار در پیوند ورزش با دانش، دارای بیش از 15 سال تلاش بی وقفه در حوزه کتاب‌های تربیت بدنی و ورزشی است که یک مجموعه کامل حرفه‌ای شامل تولید کتاب، سی دی، پوستر و توزیع و فروش در سراسر کشور است.همچنین فروشگاه تخصصی کتاب‌های ورزشی و سایت فروش آنلاین کتاب‌های ورزشی جهت دسترسی و خرید آسان در اختیار علاقمندان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | تازه‌های ورزش