اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961009273886663

منتشر شد

تمرینات اصلاحی (ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی)

کد: 13961009273886663

https://goo.gl/PLr4Hr

، تهران , (اخبار رسمی): این کتاب به ارائه تمرینات اصلاحی ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی می‌پردازد و هدف اصلی آن ارائه راهکارهای غیرتهاجمی در قالب تمرین و ورزش برای پیشگیری و اصلاح این اختلالات است. یکی از اهداف اصلی این کتاب معرفی تمریناتی است که می‌تواند سبب اصلاح و بهبود الگوهای حرکتی در فرد شود.

تمرینات اصلاحی (ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی)
تمرینات اصلاحی (ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی)

شناسایی عوامل خطر و پیشگیری از بروز اختلالات حرکتی و ناهنجاری‌های اسکلتی- عضلانی گام اول و اصلی در بالابردن سطح تندرستی جامعه بشری است

شناسایی عوامل خطر و پیشگیری از بروز اختلالات حرکتی و ناهنجاری‌های اسکلتی- عضلانی گام اول و اصلی در بالابردن سطح تندرستی جامعه بشری است. یکی از مشکلات گسترده جامعه امروزی اختلالات اسکلتی عضلانی و به دنبال آن مشکلات حرکتی و عملکردی است که سلامت جامعه را به‌ویژه در گروه میانسالان تهدید می‌کند. اگرچه مطالعات همه‌گیرشناسی منتشره نشان از نرخ بالای شیوع این مشکلات در نوجوانان و کودکان دارد که نگرانی‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت. عدم تعادل عضلانی تغییرات نامطلوبی در وضعیت بدنی افراد ایجاد می‌کند؛ این بی‌تعادلی‌ها در نتیجه عادات وضعیتی و حرکتی نامناسب و سبک زندگی غیرفعال در طولانی‌مدت به‌وجود می‌آیند؛ وضعیت‌های بدنی نامناسب در بلندمدت می‌تواند سبب بروز الگوها و سازگاری‌های منفی گسترده‌ای در مفاصل و بافت‌های بدن شوند. تغییرات ایجادشده در طول عضلات بر راستای طبیعی بدن تاثیر می‌گذارد و پیامدهای نامطلوب جسمانی، روانی و حرکتی را به‌دنبال دارد. کتاب پیش رو فصلی برگرفته از کتاب شرلی ای. سهرمن با عنوان "Diagnosis and Treatment of Movement Impairment Syndromes" است که به ارائه تمرینات اصلاحی ویژه سندروم‌های اختلالات حرکتی می‌پردازد و هدف اصلی آن ارائه راهکارهای غیرتهاجمی در قالب تمرین و ورزش برای پیشگیری و اصلاح این اختلالات است. یکی از اهداف اصلی این کتاب معرفی تمریناتی است که می‌تواند سبب اصلاح و بهبود الگوهای حرکتی در فرد شود تا نه تنها علائم و عوارض ناشی از اختلالات حرکتی را کاهش دهد؛ بلکه از بروز چنین اختلالاتی پیشگیری نماید. با توجه به اهمیت بدن انسان از نظر راستا و عملکرد؛ بهبود توانایی‌های حرکتی و ظرفیت‌های جسمانی در هر فرد فارغ از دیدگاه‌های بالینی و رویکردهای درمانی در گام نخست نیاز به آموزش، پیشگیری و در ادامه اصلاح دارد که در صورت موفق‌نشدن در این مراحل، فرایندهای بالینی می‌تواند کارگشا باشد. این کتاب راهکارهای عملی را به زبانی ساده همراه با تصاویری واضح ارائه داده است تا همکاران فعال در حوزه‌های حرکات اصلاحی و سایر همکاران از جمله فیزیوتراپیست‌ها، کاردرمان‌ها، مربیان ورزش و معلمان تربیت‌بدنی بتوانند الگویی را در اختیار داشته باشند و در صورت نیاز پس از آموزش آن را به مراجعان خود عرضه‌ کنند.

امروزه پیشرفت تکنولوژی، عادات وضعیتی و حرکتی خاصی را از نظر تغییر شرایط زندگی، کار و تحصیل ایجاد کرده است که علاوه بر ایجاد تسهیلات در انجام امور روزمره زندگی، با خود اختلالات حرکتی ناشی از تغییر شیوه زندگی را به‌همراه داشته است. این اختلالات حرکتی که عموماً ناشی از ضعف یا عدم تعادل عضلانی است را می‌توان با شناسایی و تشخیص به‌موقع  و با استفاده از تمرینات اصلاحی مناسب، برطرف کرد.

مترجمان این کتاب، با شناخت و درک خلأ موجود در کتب علمی- عملی موجود، با ارائه ترجمه‌ای از فصول کتاب «تشخیص و درمان سندروم‌های اختلالات حرکتی» اثر شرلی ای.سهرمن، در صدد ایجاد راهنمای عملی مناسب برای علاقه‌مندان این حوزه هستند. پیشنهاد می‌شود تا دانشجویان و علاقه‌مندان مطالب نظری مرتبط با مباحث داده‌شده در این کتاب را به‌طور گسترده‌ای از کتب: «ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی»، «سندروم‌های اختلالات سیستم حرکتی ستون فقرات گردنی و سینه‌ای»، «مفاهیم بنیادی حرکات اصلاحی» و «ناراستایی قامت و اختلالات عضلانی اسکلتی» مطالعه کنند.

جهت دانلود فایل پی دی اف 20 صفحه اول و یا خرید کتاب، لطفا به آدرس این لینک مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات بامدادکتاب

گروه انتشاراتی بامدادکتاب و ورزش پیشگام و ماندگار در پیوند ورزش با دانش، دارای بیش از 15 سال تلاش بی وقفه در حوزه کتاب‌های تربیت بدنی و ورزشی است که یک مجموعه کامل حرفه‌ای شامل تولید کتاب، سی دی، پوستر و توزیع و فروش در سراسر کشور است.همچنین فروشگاه تخصصی کتاب‌های ورزشی و سایت فروش آنلاین کتاب‌های ورزشی جهت دسترسی و خرید آسان در اختیار علاقمندان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | نشریات و کتاب