اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961012274406663

کتابی دیگر از گروه انتشاراتی بامدادکتاب و ورزش

داروها در ورزش

کد: 13961012274406663

https://goo.gl/PFF5jc

، تهران , (اخبار رسمی): نتایج بسیاری از تحقیقات انجام‌گرفته در کشور نشان داده‌اند که یکی از عوامل موثر در مصرف مواد نیروزا، کم بودن آگاهی از عوارض جانبی آن‌هاست. امید است با ترجمه این کتاب توانسته باشیم گامی هرچند کوچک در راه پیشگیری و رفع مشکل مصرف مواد نیروزای غیرمجاز و آسیب‌های ناشی از آن برداریم.

داروها در ورزش
داروها در ورزش

بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات متعدد، مصرف مواد نیروزا، برای افزایش عملکرد ورزشی یک مشکل بزرگ در سراسر دنیا محسوب می‌شود و علاقه به مصرف این مواد در سطح بین‌المللی همچنان در حال افزایش است

ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی همگام و متناسب با پیشرفت علوم در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های قابل ملاحظه و چه بسا شگفت‌آوری دست یافته‌اند. وقتی ورزشکار می‌بیند فرد قهرمان از چه احترامی‌ برخوردار است، چه امتیازات مادی و معنوی‌ای در انتظار اوست و از طرف دیگر چشیدن مزه قهرمانی وی را به سوی استفاده نابجای از انواع داروها و دوپینگ سوق می‌دهد. پیشگیری از چنین امری تقریبا محال است، مگر این‌که آنان را از سرنوشت محتوم به مرگی که باید دیر یا زود با آن روبرو شوند، آگاه کرد این‌گونه مسائل نشان‌ دهنده‌ی اهمیت توجه به ارائه‌ی اطلاعات بیشتر جهت شناخت مسئله دوپینگ و مصرف مواد نیروزا در بین ورزشکاران و حتی غیر ورزشکاران است.

بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات متعدد، مصرف مواد نیروزا، برای افزایش عملکرد ورزشی یک مشکل بزرگ در سراسر دنیا محسوب می‌شود و علاقه به مصرف این مواد در سطح بین‌المللی همچنان در حال افزایش است.

در ایران نیز متاسفانه استفاده از دوپینگ به‌طور روزافزونی افزایش یافته و مشکلات زیادی را برای ورزش کشور به بار آورده است. در کشور ما، میزان دانش مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در خصوص عوارض خطرناک استفاده از مواد و داروهای ممنوعه بسیار اندک است و حتی برخی انتقال اطلاعات در این حیطه را نوعی ترویج و تشویق انجام دوپینگ می‌دانند. لذا عموما ترجیح داده می‌شود دوپینگ و مکمل‌ها جزو علوم ممنوعه بماند. چنین شرایطی می‌تواند مضرات دوپینگ را پنهان نگه دارد. مضاف آن‌که معمولا این‌گونه مواد و داروها به اشکال غلط مصرف‌شده و از سوی افراد ناآگاه تجویز می‌گردد که خطرات و عوارض را تشدید می‌کند و حتی بسیاری از اوقات داروها و موادی که هیچ اثری در عملکرد وضعیت جسمی‌افراد نداشته و عوارض سوء و زیانباری بر بدن دارند به غلط مورد مصرف قرار می‌گیرند.

با توجه به این‌که آگاهی دادن در مورد عوارض این مواد می‌تواند نقش مهمی‌ در پیشگیری از عوارض مهم آنها داشته باشد، امید است با ترجمه این کتاب و در اختیار قرار دادن اطلاعات آن بتوانیم گامی‌ هرچند کوچک در راه پیشگیری و رفع مشکل در زمینه مصرف مواد غیرمجاز و آسیب‌های ناشی از آن برداریم.

جهت دانلود فایل پی دی اف 20 صفحه اول و یا خرید کتاب، لطفا به آدرس این لینک مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات بامدادکتاب

گروه انتشاراتی بامدادکتاب و ورزش پیشگام و ماندگار در پیوند ورزش با دانش، دارای بیش از 15 سال تلاش بی وقفه در حوزه کتاب‌های تربیت بدنی و ورزشی است که یک مجموعه کامل حرفه‌ای شامل تولید کتاب، سی دی، پوستر و توزیع و فروش در سراسر کشور است.همچنین فروشگاه تخصصی کتاب‌های ورزشی و سایت فروش آنلاین کتاب‌های ورزشی جهت دسترسی و خرید آسان در اختیار علاقمندان می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | تازه‌های ورزش