اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970218294838549

مصرف خودسرانه دارو و عوارض آن بر کبد

از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید

کد: 13970218294838549

https://goo.gl/kVkw3H

، اصفهان , (اخبار رسمی): مصرف خودسرانه و بدون تجویز دارو می‌تواند عوارض کبدی سنگینی به دنبال داشته باشد. کوچکترین عارضه کبدی، کبد چرب است که در آن میزان چربی کبد از حد معینی بالاتر می‌رود که درمان آن زمان‌بر است و ممکن است به سیروز کبدی و یا حتی در مواردی به نارسایی کبدی منتهی شود.

از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید
عوارض مصرف خودسرانه دارو بر کبد

یک باور اشتباه و رایج بین مردم این است که داروهای گیاهی چون شیمیایی نیستند اکر مصرف شوند اشکالی ندارد، در حالی که خیلی از داروهای گیاهی می‌توانند بدترین آثار را روی کبد ایجاد کنند

از ساده‌ترین داروها تا پیچیده‌ترین آن‌ها اگر بدون تجویز پزشک و خودسرانه و غیرمنطقی مصرف شوند می‌توانند عارضه کبدی ایجاد کنند. کبد به عنوان یکی از اعضای مهم و حیاتی بدن، علاوه بر تأثیر در خون‌سازی، در سم‌زدایی و متابولیسم (سوخت و ساز) مواد در بدن نیز مؤثر است.

داروها به عنوان موادی که قسمتی از متابولیت‌ها را دربدن تولید می‌کنند که باید از بدن خارج شوند و این دفع از موارد هدف کارهای کبد هستند.مصرف بی‌رویه، غیرمنطقی دارو و بدون تجویز پزشک در عملکرد کبد خلل ایجاد می‌کند.

صرف بی‌رویه استامینوفن به دلیل متابولیت‌هایی که ایجاد می‌کند و ممکن است برای بدن سمی باشند، می‌تواند عوارض کبدی سنگینی مانند زخم کبد و نارسایی کبدی ایجاد کند. مصرف انواع داروهای ضددرد از خانواده بروفن، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای خواب‌آور، ضدافسردگی و اعصاب بدون تجویز پزشک نیز بر روی کبد ایجاد عارضه می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان