اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970219294978549

دیابت ازدیاد آهن و چگونگی درمان آن

آیا می‌دانید دیابت برونز چه موقع اتفاق می‌افتد؟

کد: 13970219294978549

https://goo.gl/ZV59eh

، اصفهان , (اخبار رسمی): افزایش میزان آهن در بدن باعث بروز بیماری‌هایی می‌شود. ازدیاد آهن موجب بیماری‌های گوارشی و روده می‌شود. همچنین آهن با انباشته شدن در کلیه‌ها سبب بروز بیماری‌های مختلف مانند فشارخون، نارسایی و یا عفونت کلیوی و غیره می‌شود. ازدیاد آهن در بدن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

آیا میدانید دیابت برونز چه موقع اتفاق می افتد؟
پرخونی در مقابل کم خونی

تنها راه طبیعی برای دفع آهن از بدن فصد خون است، اما علاوه بر آهن سایر عناصر و مواد نیز از طریق فصد خون دفع می‌شود و نیاز است مکمل غذایی تجویز شود

وقتی میزان آهن زیاد باشد، با جایگزین شدن به جای سایر فلزات باعث اختلال در تولید آنزیم‌ها، هورمون‌ها و بروز بیماری‌ها می‌شود مانند نوعی دیابت که آهن جایگزین کروم و روی در لوزالمعده شده و سبب کاهش و یا توقف تولید هورمون انسولین می‌شود که به آن دیابت برونز (دیابت ازدیاد آهن) گویند. 

ازدیاد آهن تقویت‌کننده رشد باکتری‌ها در بدن است. از بیماری‌های مرتبط می‌توان به مشکلات دستگاه گوارش و بیماری‌های روده اشاره کرد.

با رسوب آهن در کبد، این عضو حیاتی نمی‌تواند فعالیت خود را به درستی انجام دهد از جمله وظایف کبد متابولیزم چربی‌ها و دفع مواد زائد از بدن است، مشکلاتی از قبیل کبد چرب، چربی خون با ازدیاد آهن رابطه مستقیم دارند.

عللی که سبب ازدیاد آهن در بدن می‌شوند چیست؟

1. خوردن بیش از حد منابع غذایی حاوی آهن مانند انواع گوشت قرمز، تخم مرغ، مغزها مانند پسته، بادام، گردو و غیره، در بعضی از کشورها نیز آرد گندم را با آهن غنی می‌کنند و خوردن محصولاتی که از آن تهیه شده مانند انواع نان سبب افزایش میزان آهن در بدن می‌شود.

2. مصرف بدون بررسی مکمل‌های غذایی حاوی آهن مانند مولتی ویتامین و مینرال‌ها و قرص‌های آهن

3. مصرف ویتامین ث، آب پرتقال و یا مشروبات الکلی همراه با غذا

همان‌طور که توضیح داده شد تنها راه طبیعی برای دفع آهن از بدن فصد خون است، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که علاوه بر آهن سایر عناصر و مواد نیز از طریق فصد خون دفع می‌شوند و نیاز است از طریق انجام آزمایشات خون میزان سایر عناصر در بدن نیز سنجیده شوند تا در صورت کمبود به صورت مکمل غذایی تجویز شوند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان