اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970223295428549

استرس دوران کودکی را جدی بگیرید!

استرس کودکی عامل فشارخون در جوانی

کد: 13970223295428549

https://goo.gl/KXHEBR

، اصفهان , (اخبار رسمی): افرادی که در کودکی در معرض استرس قرار دارند، در جوانی و نوجوانی احتمال ابتلا به بیماری فشار خون در آنها بیشتر است. اما با رعایت مواردی نظیر ورزش، تغذیه سالم، ترک سیگار و کاهش میزان استرس می‌توان فشار خون وابسته به استرس دوران کودکی را کاهش داد.

استرس کودکی عامل فشارخون در جوانی
استرس دوران کودکی عامل بسیاری از بیماری ها در بزرگسالی است

شائویانگ سو، استادیار دانشگاه آگوستا جورجیا، در این باره می‌گوید: «در افراد گروه که فاقد استرس در سنین پایین بودند، میانگین سطح فشارخون دیاستولیک در حدود ۶۰ است. اما افرادی که در محیطی پراسترس قرار دارند، ممکن است میزان فشارخون آن‌ها تا ۶۵ برسد که این اختلاف بسیار قابل توجه است. فشارخون دیاستولیک عدد پایینی و فشارخون سیستولیک، عدد بالایی است.

محققین همچنین دریافتند اگر والدین قبل از سن ۵۵ سال مبتلا به فشارخون شوند، احتمال ابتلا فرزند به فشارخون بالا نیز بیشتر است.

به گفته محققان می‌توان با مواردی نظیر تغذیه سالم، ورزش، ترک سیگار، ترک الکل و کاهش میزان استرس فعلی بر عوارض استرس دوره کودکی فائق آمد.

به گفته موری، فشارخون عامل اصلی مرگ زودهنگام و ناتوانی در جهان است. همچنین فاکتورهای افزایش فشار خون در سراسر جهان شامل رژیم غذایی نامناسب و چاقی می‌شود.

علاوه بر این در کشورهای در حال توسعه بیشتر افراد در مناطق شهری زندگی می‌کنند و کمتر فعالیت جسمی کافی دارند. همچنین میانگین سنی جمعیت جهان در حال افزایش است و فشار خون هم اغلب با افزایش سن بیشتر می‌شود.

خانواده‌ها استرس فرزندان خود را جدی بگیرید. استرس دوران کودکی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به بیماری فشار خون باشد. فراهم کردن محیطی به دور از اضطراب و استرس برای کودکان از مسئولیت‌های والدین است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان