اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970230296378549

4 نکته برای پیشگیری از پوکی استخوان

کد: 13970230296378549

https://goo.gl/uTTNZB

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای پیشگیری از پوکی استخوان رعایت چهار نکته، خوردن دو نوبت کلسیم در روز، قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، داشتن رژیم غذایی مناسب در خوردن گوشت و شکر و مصرف نکردن بیش از حد کلسیم مفید خواهد بود.

4 نکته برای پیشگیری از پوکی استخوان
پیشگیری از پوکی استخوان

برای پیشگیری از پوکی استخوان رعایت چهار نکته‌ی زیر مفید خواهد بود:

1. انبار کلسیم نشوید

پیش‌تر، به همه دختران و زنان بین 20 تا 50سال توصیه می‌شد روزانه هزار میلی‌گرم کلسیم بخورند و به زنان بالای 50سال هم توصیه می‌شد روزانه هزار و 200 میلی‌گرم کلسیم مصرف کنند.  اما دکتر لانو و تیم تحقیق او می‌گویند بهتر است این میزان را به 500 تا 800 میلی‌گرم کاهش دهید و سعی کنید این میزان کلسیم را از موادغذایی به‌خصوص لبنیات دریافت کنید. پروفسور لانو می‌گوید بیشتر از این میزان کلسیم می‌تواند باعث بروز اختلالات جذب در دستگاه‌ گوارش، یبوست شود.  مصرف بیشتر از 800 میلی‌گرم کلسیم در روز هیچ تاثیری روی حفظ استخوان‌ها نخواهد داشت و درعوض باعث افزایش احتمال بروز مشکلات قلبی- عروقی خواهد شد.

2. چرا نباید گوشت و شکر بخورید

داشتن رژیم غذایی مناسب برای استخوان‌ها، صرفا به معنای خوردن مواد حاوی کلسیم و سایر مواد معدنی نیست. رژیم غذایی دوستدار استخوان‌های شما کمتر مواد اسیدی را در خود داشته (گوشت قرمز، شکر، سودا و موادغذایی فرآوری شده و کنسروها اسیدی هستند) و بیشتر مواد قلیایی دارد (میوه‌های تازه و سبزیجات در گروه موادغذایی قلیایی جای می‌گیرند). کلسیم موادغذایی که در بالا به آنها اشاره شد، بیشتر از کلسیم مکمل‌ها و لبنیات جذب می‌شود و شما با خوردن مواد قلیایی میزان بیشتری از مواد مفیدی مثل منیزیم، فسفات و ویتامین k  این موادغذایی را هم جذب خواهید کرد.

3. روزی 2 نوبت کلسیم بخورید

اگر غذاهای شما فاقد کلسیم به اندازه کافی است، می‌توانید از مکمل‌های کلسیم استفاده کنید تا روزی 500 تا 800 میلی‌گرم کلسیم به بدن خودتان برسانید. 

4. خورشید همیشه هم بد نیست

بدن برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارد، بدن وقتی در مقابل نورخورشید قرار بگیرد شروع به ساختن ویتامین D می‌کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان