اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970306297738549

طریقه مصرف گیاه یونجه

معرفی گیاه یونجه

کد: 13970306297738549

https://goo.gl/kUojhB

، اصفهان , (اخبار رسمی): گیاه یونجه یک غذای کامل است که منبع غنی از ویتامین های A، B، K، D و همینطور املاح معدنی کلسیم، اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم را شامل می شود.

معرفی گیاه یونجه
گیاه یونجه

دمنوش، عرق و جوانه گیاه یونجه دارای خواص بسیار زیادی است

اگر بخواهیم خود گیاه یونجه را از لحاظ شکل ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که، گیاهی است چند ساله با ریشه ای که تا 2 الی 3 متر در خاک فرو می رود. ارتفاع آن به 50 تا 100 سانتی متر می رسد. برگ های نوک تیز و بی کرک این گیاه شامل سه برگچه ای است بیضی شکل به رنگ سبز تیره و گل های آن به صورت بنفش تیره یا آبی روشن یافت می شود. این گیاه وحشی در اکثر نقاط جهان رشد می کند و می روید.

شاید عجیب باشد اما گیاه یونجه یک غذای کامل است که منبع غنی از ویتامین های  A، B، K، D و همینطور املاح معدنی کلسیم، اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم را شامل می شود. به علت اینکه در عمق زیادی از زمین فرو می رود، می تواند ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری را از خاک جذب کند. این گیاه حاوی پروتئین و آهن فراوانی است و در گذشته تا الان از آن برای پاک سازی روده، کاهش کلسترول، تصفیه خون، درمان ضعف، کاهش کم خونی و تقویت ستون فقرات استفاده می کردند.

یکی از بهترین روش مصرف این گیاه، تهیه ی دمنوش آن است به این صورت که:

مقداری از یونجه ی خشک را در مقداری آب جوشانده، سپس آن را صاف کرده و میل کنید. مصرف این دمنوش می تواند دستگاه گوارش شما را پاکسازی کند، یبوست را بهبود ببخشد، وزن را کاهش دهد، میزان ادرار را زیاد کند که برای پاکسازی بدن موثر است، درد ناشی از نرمی استخوان را تسکین بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و با بیماری های رماتیسم و آرتریت مقابله کند.

بنابراین نوشیدن روزانه یک فنجان از دمنوش گیاه یونجه، توصیه می شود.

علاوه بر مصرف دمنوش این گیاه می توانید از  جوانه یونجه و عرق آن هم استفاده کنید. جوانه ی این گیاه بسیار برای زیبایی و پیشگیری از افتادگی پوست مفید وعرق گیاه آن نیز دارای خواص درمانی زیر است: 

- نیرو بخش

- تصفیه کننده و پالایش خون

- نرم کننده سینه

- افزایش شیر مادران

-  قاعده آور

- رفع شبکوری

- بهبود ناراحتی های عصبی

- حاوی ویتامین آ و ب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی