اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970330301298549

راه‌های متفاوت درمان درد مفاصل

کد: 13970330301298549

https://goo.gl/xTF979

، اصفهان , (اخبار رسمی): درد مفاصل باعث می‌شود تا شخص زندگی عادی خود را از دست داده و متمرکز بر درمان درد مفاصل شود و یکی از دلایل اصلی که ممکن است به درد مفاصل بیانجامد التهاب مفاصل است.

راه های متفاوت درمان درد مفاصل
درمان درد مفاصل

یکی از دلایل اصلی که ممکن است به درد مفاصل بیانجامد التهاب مفاصل است

یکی از بیماری‌های شایع به ویژه در فصل‌های سرد زمستانی درد مفاصل است. درد مفاصل باعث می‌شود تا فرد زندگی عادی خود را از دست داده و متمرکز بر درمان درد مفاصل شود به همین علت است که توصیه می‌‌شود به کمک روش‌های پیشگیرانه از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرد. 

دلایل بروز درد مفاصل متفاوت و متعدد است. بسیاری از عواملی که باعث ایجاد درد مفاصل می‌شود به علت التهاب یا اختلال در عملکرد مفاصل هستند. در نتیجه برای درمان درد مفاصل باید تلاش شود تا این التهاب یا اختلال برطرف شود. برطرف کردن درد مفاصل رابطه مستقیمی با برطرف کردن بیماری‌ای که باعث بروز درد در مفاصل شده است دارد و باید آن بیماری که منشاء درد مفاصل است تحت درمان قرار گیرد.

بروز درد مفاصل می‌تواند به علت بروز بیماری‌های مختلفی باشد. به همین علت است که به درد مفاصل به عنوان یک بیماری مجزا نگاه نشده و درمان درد مفاصل نیز به یک روش خاص انجام نمی‌پذیرد. البته در طب سنتی و با استفاده از داروهایی که از دل طبیعت به دست می‌آیند، درمان‌ها بسیار شبیه به هم هستند اما در طب نوین درمان‌ها براساس نوع بیماری که باعث بروز درد مفاصل شده‌اند متغیر بوده و باید به صورت کامل علل و عوامل ایجاد درد مفاصل مورد بررسی قرار گیرد. 

در ادامه به برخی از دلایلی که باعث درد مفاصل می‌شود اشاره خواهد شد.

علل بروز درد مفاصل

همانطور که اشاره شد دلایل متعددی می‌تواند باعث بروز درد مفاصل شود. در ادامه به شایع‌ترین این دلایل اشاره می‌شود. دانستن علت بروز این مشکل می‌تواند به روند درمان درد مفاصل کمک کند.

• آرتریت 

یکی از دلایل اصلی که ممکن است به درد مفاصل بیانجامد التهاب مفاصل است که در علم پزشکی به آن آرتریت می‌‌گویند. آرتریت نوعی بیماری خود ایمن است که به نوعی با بیماری روماتیسم نیز شباهت زیادی دارد و به نوعی با آن هم خانواده است. آرتریت باعث ایجاد التهاب در مفاصل مختلف بدن شده و در نتیجه درد در مفاصل ایجاد می شود. برای درمان درد مفاصل در این نوع از این بیماری، باید راهکارهایی که برای درمان آرتریت و درمان روماتیسم مورد استفاده قرار می‌گیرد به کار گرفته شود.

• تاندنیت 

علاوه بر التهاب در مفاصل، ممکن است تاندون نیز دچار التهاب شود. در واقع ممکن است زردپی‌هایی که در اطراف مفاصل قرار گرفته‌اند دچار التهاباتی شوند که نتیجه آن درد مفاصل باشد. برای درمان درد مفاصل در این مواقع باید به فکر درمان التهاب در تاندون بود. این نوع التهاب که خود به دلایل مختلفی ایجاد می‌‌شود باید با استفاده از مواد طبیعی برطرف شود.

• کشیدگی رباط 

یکی از دلایل دیگری که باعث درد مفاصل می‌شود، کشیدگی رباط است. اگر بر اثر ورزش و یا موارد مختلف دیگر رباط پا یا رباط بسیاری از قسمت‌های دیگر بدن دچار کشیدگی شود، نتیجه‌ای جز درد مفاصل نخواهد داشت. در نتیجه در چنین شرایطی باید مشکلاتی که در کشیدگی رباط وجود دارد را درمان کرده تا درمان درد مفاصل به بهترین شکل انجام شود. برای این کار استفاده از طبیب طب سنتی و راهکارهای علم قدیم بسیار راه‌گشا خواهد بود. موارد مختلف دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد درد مفاصل می‌شود که در اینجا نیازی به توضیحات بیشتر در مورد این موارد نیست. درمان درد مفاصل تنها زمانی اتفاق می‌افتد که منشاء بروز این درد به خوبی مشخص شده باشند و در نتیجه بتوان راهکاری مناسب برای درمان این بیماری به کار گرفت.

با توجه به اینکه درد مفاصل دردی بسیار سخت و ناگوار است، افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند سعی می‌کنند هر چه سریع‌تر با استفاده از برخی مواد درمان خود را آغاز کنند. البته این مواد تسکین دهنده ضرر و زیان بسیار زیادی برای بدن فرد به همراه دارند که ممکن است در کوتاه مدت یا دراز مدت خود را نشان دهد. در نتیجه استفاده از مسکن‌ها برای درمان درد مفاصل نه تنها مناسب نیست بلکه فقط تسکین دهنده موقتی است و نمی‌تواند راهکاری خوب برای پایان دادن به این مشکل باشد. در واقع درد مفاصل به این علت ایجاد می‌شود که فرد به فکر درمان آن بیفتد نه اینکه فقط به این فکر باشد که این درد را پایان دهد. البته مشخص است که تمام کردن درد به صورت آنی می‌‌تواند فرد را از مشکلات حساس به وجود آمده رهایی بخشد. در نتیجه باید این نوع کاهش درد نیز مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن به فکر راهکاری برای درمان مشکل نیز بود. 

در حال حاضر برای درمان درد مفاصل داروهای زیادی در طب نوین فراهم شده است که اکثر آنها خاصیت تسکین دهنده دارند تا درمان کننده! اما طب سنتی با استفاده از برخی مواد گیاهی و مواد طبیعی و با کاهش التهاباتی که عموماً منشأ درد در مفاصل آنها هستند، اقدام به درمان درد مفاصل می‌کند. پس بهتر است با پناه بردن به طبیعت به فکر درمان درد مفاصل باشیم تا تسکین آن! مطمئن باشید تسکین دهنده‌های آنی چنان ضرر و زیانی برای بدن انسان دارند که تا مدت‌ها اثرات مخرب آن در بدن باقی می‌ماند. با استفاده از درمان‌های طبیعی می‌توان به بهبود کامل و درمان درد مفاصل به صورت اجمالی امیدوار بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان