اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970402301568867

جوجه کشی و پرورش مرغ در محیط کوچک خانگی

کد: 13970402301568867

https://goo.gl/Vy3hYs

، تهران , (اخبار رسمی): اگر شما هم به جوجه‌کشی و پرورش مرغ علاقه دارید، می‌توانید با خرید یک دستگاه جوجه‌کشی به پرورش و جوجه‌کشی مرغ محلی در محیط کوچک خانگی بپردازید.

جوجه کشی و پرورش مرغ در محیط کوچک خانگی
جوجه کشی و پرورش مرغ در محیط کوچک خانگی

جوجه کشی و پرورش مرغ در محیط کوچک خانگی

در این مقاله تجربه و طریقه نگهداری و جوجه‌کشی و پروش مرغ در در محیط خانگی توضیح داده خواهد شد.

با ساختن یک قفس کوچک برای 4 مرغ و 2 خروس در حیاط خانه که به جزء یک مرغ بقیه سالم بودند و بعد از 3 ماه مرغ‌ها  به صورت جداگانه تخم گذاری کردند و جوجه‌ها پس از مدتی معین سر از تخم بیرون آورند، حال مراحل جوجه ‌کشی به صورت مرحله‌ای بیان می‌شود:

مرحله اول: آماده سازی محیط مناسب تخم‌گذاری

وقتی که مرغ‌ها آماده تخم‌گذاری می‌شوند به دنبال یک محیط مناسب بوده و از خود صداهای عجیب و غریب در می آورند. این حالت 2 تا 3 روز ادامه می‌یابد و آنها سرگردان بدون نشستن در محل مناسبی سر می‌کنند.

در این مرحله برای آنها چند سبد چوبی آماده کرده تا بتوانند در آن سبدها تخم گذاری کنند و با استفاده از پارچه‌های قدیمی داخل سبد‌ها رو پر می‌شود.

مرحله دوم: تخم گذاری مرغ‌ها

وقتی مرغ‌ها آماده تخم‌گذاری شده‌اند و زمان آن فرا رسید وارد سبد‌ها شوند و با قرار دادن یک سبد بزرگتر روی سبد آنها مانع خارج شدن مرغ از سبد می‌شوید، زمانی که مرغ شروع به تخم گذاری می‌کند از خود صدا‌های خاصی در می آورد که به راحتی می‌توان فهمید که تخم‌گذاری کرده است.

بعد از تخم‌گذاری مرغ از روی تخم‌ها بلند می‌شود و در این مرحله می‌خواهد از سبد خارج شود.

مرحله سوم: جمع آوری تخم‌ها

سبدها را باز کرده تا مرغ‌ها خارج شوند، سپس تخم‌ها را جمع کرده و روی آنها تاریخ تخم‌گذاری را علامت‌گذاری می‌شود، سپس تخممرغ را بر روی برنج در یک سبد جمع‌آوری می‌شود.

مرحله چهارم : جوجه‌کشی

در این مرحله یعنی جوجه‌کشی به 2 روش می‌تواند انجام شود، اول اینکه برای راحتی می‌توان از یک ماشین جوجه‌کشی استفاده کرد، یک دستگاه جوجه کشی ارزان برای مرغ می‌تواند مناسب باشد، معمولا بعد از آنکه مرغ ده تخم گذاشت بر روی آنها می‌نشیند.

این مرحله مهم است زیرا باید تخم‌ها را در یک بستر مناسب قرار داده شود که با توجه به موارد مختلف آزمایش شده در مرحله اول از پارچه‌های قدیمی برای قرار دادن تخم‌ها استفاده شده است و مرحله دوم از شن که روی آن را با پارچه‌های قدیمی در سبد پوشانده شده است، استفاده می‌شود.

در مرحله سوم، سینی مستطیلی که با روزنامه قدیمی پوشانده شده است و غذا و آب برای مرغ‌ها در نزدیکی محل آنها گذاشته شده است، سپس سه مرغ فرایند جوجه‌کشی را آغاز کردند.

که در این مرحله چند بار مرغ‌ها تخم‌مرغ خود را به دنبال غذا در حیاط و اطراف ترک کرده و پس از آن به محل خود باز خواهند گشت.

مرحله پنجم : زمان هچ

در یک صبح خوب با بررسی سبد مرغ‌ها متوجه شدم که تخم مرغ‌های شکسته در اطراف مرغ در سبد قرار دارند.

در معاینه مشخص شد که بسیاری از جوجه‌های کوچک و چند تخم مرغ هچ نشده بود و مرغ از تخم‌مرغ و جوجه‌ها در داخل بال‌ها محافظت می‌کند.

مرحله ششم : تمیز کردن روز بعد

روز بعد سبد پر از پوسته‌های شکسته تخم‌مرغ بود و توسط مورچه احاطه شده بود.

بنابراین مرغ، جوجه و تخم‌مرغ پس از تمیز کردن سبد مجددا به محل برگردانده می‌شوند، همچنین منطقه حاشیه‌ای سبد را با یک محافظ برای جلوگیری از ورود مورچه‌ها علامت گذاری می‌شود.

خارج شدن جوجه‌ها از سبد برای آنها سخت بود، بنابراین  تخم مرغ‌های باقیمانده بر روی زمین نگه‌داری می‌شود.

جوجه‌ها با مادران خود رابطه نزدیکی دارند، آب و غذا را از ظرف مخصوص می خورند، جوجه‌ها توسط مرغ مادر محافظت می‌شوند.

بعد از چند هفته از چند مرغ ، حالا ما یک خانواده بزرگ از آنها داریم.

علاقه‌مندان به جوجه‌کشی و پرورش مرغ می‌توانند با خرید یک دستگاه جوجه کشی به پرورش و جوجه‌کشی از مرغ محلی خود بپردازند، برای مشاهده قیمت انواع دستگاه‌های جوجه‌کشی می‌توانند به سایت مراجعه کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]