اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970402301678549

روش‌هایی موثر برای درمان رماتیسم

کد: 13970402301678549

https://goo.gl/zHb2Je

، اصفهان , (اخبار رسمی): هنوز درمان رماتیسم برای بیماری رماتیسم که باعث درگیر شدن استخوان‌ها و مفاصل و بافت‌هایی است که در کنار یکدیگر قرار دارند، پیدا نشده است.

روش هایی موثر برای درمان رماتیسم
بیماری رماتیسم

یکی از بیماری‌های التهابی مفاصل بیماری رماتیسم است

یکی از بیماری‌های التهابی مفاصل بیماری روماتیسم است. این بیماری باعث درگیر شدن استخوان‌ها و مفاصل و بافت‌هایی است که در کنار یکدیگر قرار دارند. درمان روماتیسمیکی از پیچیده‌ترین درمان‌ها است و هنوز طب نوین درمان مشخصی با عنوان درمان رماتیسم ارائه نداده است.

روماتیسم به دو دسته تقسیم می شود: روماتیسم مفصلی که با آرتریت روماتوئید مشهور است و روماتیسم قلبی که به تب روماتیسمی شناخته می‌شود. 

جالب است بدانید که بیماری روماتیسم بیشتر در بین زنان شایع است و مردان کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند، البته برخی از انواع روماتیسم مثل روماتیسم در ستون فقرات در بین مردان بیشتر به چشم می خورد. 

این بیماری یکی از بیماری‌های التهابی است که همچنان طب‌نوین نتوانسته راهکار درمانی برای این بیماری پیدا کند. در واقع درمان رماتیسم با استفاده از موارد مختلف همچنان در فاز تحقیقاتی پزشکان قرار دارد و بیماران مبتلا به این بیماری، امید کمی به درمان خود می‌دهند. 

بیماری روماتیسم همراه با درد و اذیت و آزارهای بسیار زیادی است و ممکن است فرد تا پایان عمر به این بیماری مبتلا باشد. همانطور که بیان شد بیماری روماتیسم در طب نوین هیچ‌گونه درمانی ندارد و در نتیجه به نظر می‌رسد باید از درمان روماتیسم قطع امید کرد! داروهایی که در طب نوین برای روماتیسم تجویز می‌شوند، بیشتر مانند مسکن‌های مقطعی است که از پیشرفت این بیماری جلوگیری می‌‌کنند و دردهای به وجود آمده برای روماتیسم را کاهش می‌دهند. این در حالی است که طب سنتی به ارائه راهکارهایی برای درمان رماتیسم می‌پردازد. 

در ادامه به موارد و نکاتی در مورد روماتیسم و درمان رماتیسم اشاره می‌شود.

علائم رماتیسم مفصلی

از مهم‌‌ترین و شایع‌ ترین علائم که می‌توان برای روماتیسم مفصلی برشمرد درد مفاصل به ویژه در زمان صبح است. اصولا افرادی که به روماتیسم مفصلی مبتلا می‌شوند در هنگام صبح با احساس خستگی از خواب بلند می‌شوند. همچنین این افراد پس از بیدار شدن از خواب دچار ضعف هستند. این علائم در مدت چند هفته و یا چند ماه شدت می‌یابد.

از علائم عمومی بیماری روماتیسم می‌توان به کاهش اشتها نیز اشاره کرد. افرادی که به بیماری روماتیسم مبتلا می‌شوند به شدت با کاهش غیرقابل توجیه اشتها مواجه بوده‌اند. این کاهش اشتها در طول زمان افزایش پیدا می‌کند و ممکن است در برخی از روزها فرد به هیچ وجه اشتهایی برای خوردن غذا نداشته باشد. البته ناگفته نماند که این علائم بیان شده علائم عمومی برای رماتیسم مفصلی هستند و ممکن است با بیماری‌های متفاوت یکسان باشند. درمان رماتیسم باید در آغاز مشاهده علائم به صورت جدی پیگیری شود.

علاوه بر علائم عمومی که به آن اشاره شد برخی علائم به صورت مفصلی در فرد مبتلا به روماتیسم ایجاد می شود. یکی از مهم‌ترین این علائم تورم در مفاصل و همچنین درد مفاصل در هنگام حرکت دادن آنها است. یکی از ویژگی‌های دیگری که در علائم مفصلی بیماری روماتیسم به چشم می خورد، قرینه بودن مفاصل درگیر است؛ بدین معنی که اگر یک مفصل در دست راست فرد درگیر شود دست چپ وی نیز درگیر خواهد بود. 

درمان رماتیسم مفصلی باید در ابتدای مشاهده چنین علائمی سریعا آغاز شود تا از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آید. این علائم مفصلی عموماً در ۳۰ درصد موارد شروع روماتیسم به چشم می‌ خورد، اما؛ در ۷۰ درصد دیگر چنین علائمی مشاهده نمی‌شود و پس از گذشت مدتی این علائم بروز پیدا می‌کند. 

علاوه بر علائم مفصلی برخی علائم غیر مفصلی نیز برای روماتیسم در نظر گرفته می شود. این نوع علائم طبق آمار به دست آمده در ۴۰ درصد از بیماران در ابتدای بروز بیماری احساس می شود. اصولا علائم غیر مفصلی در بیمارانی به چشم می‌خورد که فاکتور روماتوئید در آزمایش خون آنها بیش از اندازه بالا است. این افراد با مشاهده این فاکتور در آزمایش خون خود باید به فکر درمان رماتیسم خود باشند تا سریعا مراحل درمانی آغاز شود. یکی از این علائم تنگی نفس و درگیر شدن بافت‌های ریه است. در این شرایط فرد مبتلا به روماتیسم دچار تنگی نفس می شود. علاوه بر این ممکن است عروق خونی در جای جای بدن درگیر شود و دردهایی را در قسمت‌هایی که خون در آنها جریان دارد حس کند. در برخی از موارد التهاب در اطراف تاندون‌ها، تب، کم خونی و همچنین آسیب رسیدن به چشم ها مشاهده میشود.

علائم رماتیسم قلبی

از علائم روماتیسم قلبی یا تب روماتیسمی می‌توان به درد قفسه سینه اشاره کرد عموما در این نوع بیماری درد در قفسه سینه به شدت بروز پیدا می‌کند. این درد به نحوی است که فرد فکر می‌کند قلب وی دچار آسیب شده و به همین علت به پزشک قلب و عروق مراجعه می‌کند. 

یکی دیگر از علائم روماتیسم قلبی مشکلات روحی و همچنین عصبانیت است. این مشکل به ویژه در دختران باعث بی ثباتی روحی می شود. در بانوان به ویژه در زمان‌های عادت ماهیانه، رماتیسم اثرات به مراتب بیشتری از خود بروز داده و هم از نظر روحی و هم جسمی آنها را دچار اختلالات گسترده می‌کند. این بانوان با درمان رماتیسم نیز برخی از مشکلات روحی خود را تا چند سال به همراه دارند.

علاوه بر این بیماری‌های دیگری علائم دیگری مثل خستگی زودرس، تنگی نفس، سرگیجه و تورم پاها وجود دارد. همچنین ممکن است مشکلاتی برای دریچه قلب فرد مبتلا به روماتیسم ایجاد شود. آسیب‌هایی که با بروز روماتیسم قلبی به دریچه های قلب وارد می شود، ممکن است به هیچ وجه برگشت پذیر نباشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان