اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970515309998549

درمان درد مفاصل چگونه تشخیص داده می‌شود؟

کد: 13970515309998549

https://goo.gl/2PLEn3

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای درمان درد مفاصل راهکار‌های بسیاری وجود دارد که خوردن فرآورده‌های زنبورعسل مثل عسل، ژل رویال، بره موم و... از جمله این راهکارها است.

درمان درد مفاصل چگونه تشخیص داده می شود؟
درمان درد مفاصل

بره موم یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های زنبور عسل به شمار می‌رود و دارای خواص زیادی در جهت بهبود و درمان بیماری‌های مختلف از جمله درد مفاصل دارد

قبل از درمان درد مفاصل ابتدا باید از وجود چنین مشکلی اطمینان کامل حاصل شود، بدین منظور در ابتدا پزشک سؤالاتی خواهد پرسید و برای اطمینان بیشتر و شناسایی آسیب، از عکس با اشعه ایکس کمک می‌گیرد. اگر پزشک به بیماری و علت‌های دیگر مشکوک باشد ممکن است آزمایش‌های دیگری نیز تجویز کند تا از بیماری اطمینان حاصل کرده و روند درمان درد مفاصل را پیش بگیرد.

درمان درد مفصلی

درمان درد مفاصل در همه افراد یکسان نیست. چراکه این بیماری بسته به علت تشکیل و میزان پیچیدگی آن، در افراد مختلف نیاز به درمان‌های متفاوت دارد. برای درمان درد مفاصل ابتدا باید این عارضه و میزان پیشرفتگی آن تشخیص داده شود تا بیمار بتواند مسیر درمان را به‌راحتی طی کند. اما در این میان می‌توان اقداماتی انجام داد تا از ایجاد درد بیشتر در مفاصل جلوگیری شود. این اقدامات اولیه شامل موارد زیر هستند:

- کاهش فعالیت‌های بدنی که مفاصل را درگیر می‌کنند. باکم کردن فعالیت‌ها می‌توان درد مفاصل را تا حد زیادی کاهش داد.

- با استفاده از بریس می‌توان حرکات مفصل را محدود کرد تا از درد در این ناحیه کاسته شود.

- داروهای ضدالتهاب می‌تواند تا حد زیادی به کاهش درد کمک و مسیر درمان درد مفاصل را راحت‌تر کند.

درمان‌های پزشکی درد مفاصل

درمان درد مفاصل با کمک علم نوین و درمان‌های پزشکی، بستگی به نوع درد و علل ایجادکننده‌ی آن دارد. در شرایطی به تشخیص پزشک، لازم است تا مایعی که در مفاصل انباشته‌شده است، برای درمان درد مفاصل خارج شود و گاهی ممکن است با کمک جراحی مجبور به جابه‌جا کردن مفاصل شود.

اما به‌جز درمان درد مفاصل به کمک جراحی، ممکن است بیماری با کمک روش‌های غیر جراحی، تغییر در شیوه و سبک زندگی، استفاده از داروهای تجویزشده توسط پزشک درمان شود.

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری

- تا زمانی که علائم این بیماری در بدن شما وجود دارد بهتر است که از انجام هرگونه فعالیت خودداری کرده و در رختخواب مشغول استراحت باشید.

- برای راه رفتن، ایستادن و نشستن بدن باید صاف باشد تا از فشار و درد در ناحیه مفاصل جلوگیری شود.

- اگر درد بیمار شدید نیست و می‌تواند فعالیت داشته باشد، بهتر است که انجام فعالیت‌های ورزشی که به درمان درد مفاصل کمک می‌کند، انجام شود. ورزش در استخر آب گرم به بهبود درد مفاصل و خشکی مفاصل کمک زیادی می‌کند.

- اگر بیمار دارای اضافه‌وزن باشد، بهتر است که وزن خود را کاهش دهد. چراکه اضافه‌وزن باعث فشار زیاد روی مفاصل شده و بیماری را تشدید می‌کند.

- بهتر است بیمار رژیم غذایی خاصی را دنبال کند تا به بهبودی کامل دست‌یابد. 

خوراکی‌های مفید و مضر برای درمان درد مفصلی

در طول درمان به بیماران توصیه می‌شود تا  به رژیم غذایی زیر را توجه کنند:

۱.  مصرف گوشت قرمز به میزان زیاد: گوشت قرمز حاوی فسفر است و هرچقدر که فسفر در بدن فرد مبتلا به درد مفاصل افزایش پیدا کند بدن فرد کلسیم بیشتری را از دست می‌دهد.

۲.  گوجه‌فرنگی: اسید اوریک‌اسید فراوان در گوجه‌فرنگی روند درمان درد مفاصل را مختل می‌سازد.

۳.  شیر: مصرف بیش‌ازاندازه از شیر نه‌تنها کلسیم لازم را به بدن فرد نمی‌رساند، بلکه موجب می‌شود اوریک‌اسید افزایش پیدا کند.

۴.  روغن نباتی: روغن نباتی و روغن‌هایی مانند روغن دانه سویا و آفتابگردان، سرشار از اسیدهای چرب هستند که التهابات مفصلی را افزایش می‌دهد.

۵. قند: مصرف قند نه‌تنها برای درمان درد مفاصل مفید واقع نخواهد شد بلکه سبب اضافه‌وزن شده و فشار روی مفاصل را افزایش می‌دهد.

۶. کافئین: کافئین موجود در برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها سبب خروج مواد حیاتی و مغذی از بدن می‌شوند.

۷. گیاهان و سبزیجاتی مانند بادمجان، فلفل دلمه‌ای قرمز و سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی آلکالوئید است که سبب التهاب در مفاصل می‌گردد.

خوراکی‌هایی که به درمان درد مفاصل کمک شایانی می‌کنند:

۱. چای سبز مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان را به بدن می‌رساند که به کاهش التهاب و دردهای مفصلی کمک می‌کند.

۲. اسیدهای چرب امگا 3 التهاب مفاصل را کاهش داده و بافت‌هایی از غضروف‌ها که از بین رفته‌اند را بازسازی می‌کند. با مصرف ماهی می‌توان این روغن مفید را به بدن رساند.

۳. پیاز و پیازچه حاوی مقدار زیادی ماده شیمیایی نادر به نام کورستین است که به کاهش درد کمک شایانی می‌کند.

۴. زردچوبه و زنجبیل خاصیت ضدالتهابی و ضد درد دارند که روند درمان درد مفاصل را تسریع می‌بخشند.

درمان درد مفاصل با عسل طبیعی

عسل درمانی یکی از بهترین و طبیعی‌ترین راه‌کارهایی است که می‌توان برای بهبود درد و ناراحتی‌هایتان به کار بست.  عسل طبیعی خاصیت تأثیرگذاری بر روی مغز را دار است که موجب می‌شود دستور ترشح مواد ضد درد از مغز برای اندامی که درگیر درد و ناراحتی است صادر شود.

عسل طبیعی برای کاهش درد و درمان دردهای مفصلی بسیار پرکاربرد است کافی است با ادامه این مقاله همراه شوید تا چگونگی این کار را برای شما شرح دهیم.

درمان آرتروز با عسل طبیعی

عسل طبیعی برای درمان آرتروز بسیار اثربخش است. بدین منظور باید در ابتدا عسل طبیعی از فروشگاه‌های مجاز خریداری شود. سپس مقداری از عسل روی پارچه‌ای تمیز مالیده شده و روی مفاصلی که درگیر آرتروز هستند قرار می‌گیرد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب، این عمل را هرروز باید تکرار شود. علاوه بر این، برای درمان زانودرد و ... می‌توان به‌صورت ناشتا مقداری عسل میل کرد.

درمان درد مفاصل و کاهش درد با عسل طبیعی

برای این منظور روش‌های مختلفی برای استفاده از عسل بیان‌شده است که در ادامه ذکر شده‌است. این راه‌کارها عبارت‌اند از:

- مقداری شلغم پخته‌شده را رنده و با عسل مخلوط‌ شود. این ترکیب را هرروز و به میزان 3 استکان میل شود.

- مقداری جوشانده برگ زیتون تهیه‌کرده و با عسل شیرین شود. این جوشانده به بهبود و درمان درد مفاصل کمک زیادی می‌کند.

- عسل، سرکه و آب انگور باهم ترکیب شده و یک استکان قبل از وعده صبحانه و یک استکان قبل از وعده ناهار از این ترکیبات توسط بیمار مصرف شود.

- با استفاده از عصاره پیاز نرگس و عسل، ضمادی تهیه و روی موضع موردنظر مالید شود.

- مقداری مغز گردو و زیره کوبیده شده و با عسل طبیعی ترکیب شود تا به حالت خمیری شکل دربیاید؛ ضماد به‌دست‌آمده باید روی مفاصل و نقاط دردناک مالیده شود.

درمان درد مفاصل با بره موم

بره موم یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های زنبورعسل به شمار می‌رود و دارای خواص زیادی در جهت بهبود و درمان بیماری‌های مختلف دارد.
بره موم برای درمان درد مفاصل بسیار مفید است ولی در حالت معمول نمی‌توان از آن استفاده کرد. به همین منظور، با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به فرآوری و شکستن مولکول‌های سنگین بره موم می‌کنند تا درنهایت بتوان از دو محصول بره موم که با نام‌های عسل بره موم و کپسول بره موم شناخته می‌شوند، در راستای درمان درد مفاصل استفاده کرد.

درمان درد مفاصل به کمک گرده گل

گرده گل از دیگر محصولات زنبورعسل است که زنبورها پس از گشت‌وگذار در میان گل‌های مختلف با خود به داخل کندو می‌آوردند. گرده گل را برخلاف بره موم که در ابتدا باید طی عملیاتی فرآوری شود، می‌توان بلافاصله مصرف کرد. گرده گل برای درمان بیماری‌های متعددی ازجمله درمان درد مفاصل به کار می‌رود و بسیاری از پزشکان طب سنتی استفاده از گرده گل و بره موم را به افرادی که درگیر بیماری‌های مفصلی و آرتروز هستند با میزان مصرف مشخص توصیه می‌کنند.

ژل رویال و درمان درد مفاصل

ژل رویال یا شاه انگبین یکی از محصولات ویژه زنبورعسل است که کاملاً در بدن زنبورعسل تولید می‌شود. از این محصول در داخل کندو برای تغذیه لاروها و زنبور ملکه استفاده می‌کنند. اما در بیرون از کندو برای درمان بیماری‌های بسیاری به کمک انسان‌ها می‌آید. شاه انگبین یا ژل رویال برای بهبود و درمان درد مفاصل بسیار پرکاربرد است و بسیاری از افراد برای درمان آرتروز و دردهای مفصلی از ژل رویال که مهم‌ترین فرآورده زنبورعسل است استفاده می‌کنند. ژل رویال هم‌مقدار مصرف مشخصی دارد و هم باید در میزان استفاده از آن دقت کرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی