اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970517310228549

7 نشانه از بیماری روماتیسم

کد: 13970517310228549

https://goo.gl/eRZ2Sf

، اصفهان , (اخبار رسمی): روماتیسم یک بیماری هزار چهره است که می‌تواند در تمامی اعضای بدن آشکار شود. این بیماری نشانه‌هایی از جمله درد در قفسه سینه، بی حسی در دست و پا، قرمزی چشم‌ها، کبود شدن ناگهانی بدن را دارد.

7 نشانه از بیماری روماتیسم
درد در قفسه سینه، یکی از نشانه های بیماری روماتیسم

بیماری روماتیسم یک بیماری خود ایمنی است که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و برخی علائم آن پدیدار می‌شوند که فرد مبتلا بهتر است با مشاهده آن ها سریعا به پزشک مراجعه کند

روماتیسم  می‌تواند در هر عضوی از بدن ایجاد شود ولی در بدن زنان بیشتر از مردان جا خوش می‌کند اما ظاهرا برخی از اندام‌های آقایان مانند ستون فقرات جولانگاه خوبی برای این بیماری است. 

شیوع بیماری روماتیسم در هر سنی حتی در نوزادان نیز وجود دارد اما شیوع آن در نیمه دوم زندگی یعنی میان سالی شایع‌تر است. زمانی که جنین در بدن مادر با فرم نامناسبی قرار بگیرد سبب بروز روماتیسم می‌شود. بهتر است درمان روماتیسم از همان کودکی که جنین بدن نرمی دارد، آغاز شود. 

بیماری روماتیسم یک بیماری خود ایمنی است که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و برخی علائم آن پدیدار می‌شوند. فرد مبتلا بهتر است با مشاهده برخی از آن‌ها سریعا به پزشک مراجعه کند. در این بخش از مقاله به نشانه‌های خطرناک این بیماری پرداخته می‌‌شود.

درد در قفسه سینه و احساس تنگی نفس

از آن جا که این بیماری، عروق خونی و ماهیچه‌های قلب را به خود در گیر می‌کند، افراد مبتلا بیشتر در معرض حملات قلبی قرار می‌گیرند. اگر مشکلاتی از قبیل تنگی نفس، عفونت ریه و یا التهاب ریه وجود داشته باشد، حتما قبل از شروع درمان روماتیسم باید با پزشک درمیان گذاشته شود.

بی حسی یا گز گز شدن دست و پا

ایجاد بافت همبند در دست‌ها و پاها که در نتیجه باعث التهاب می‌شود و فشار رشته‌های عصبی باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن می‌شود، یکی دیگر از عواملی است که مبتلایان به آرتریت با آن مواجه خواهند شد. در این شرایط فرد مبتلا ممکن است احساس ضعف کرده و قادر به انجام دادن برخی از کارهای روزمره نشود. این نوع التهابات ممکن است در هر نقطه‌ای از بدن پدیدار شود اما در مچ دست‌ها شیوع بیشتری دارد. اگر این علائم را در خود مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان روماتیسم قرار بگیرید چرا که اگر دیر اقدام شود، ممکن است به عصب‌ها آسیب وارد شود.

عدم توانایی در حرکت دادن دست و پا‌ها

گاهی افراد به طور ناگهانی قادر به حرکت‌دادن دست و پاهای‌شان نیستند که در این مورد باید باید بگوییم این عارضه، یکی از شدید‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین عوارض بیماری روماتیسم است و با مشاهده این مشکل باید سریعاً به نزد پزشک رفت.

التهاب و قرمزی چشم‌ها

اگر در لایه خارجی چشم ها احساس خشکی و سوزش شود و با درد و قرمزی ناگهانی همراه باشد، مشکل نسبتاً جدی خواهد بود. در این موارد بایدسریعاً به پزشک مراجعه شود.

بروز مشکلات در معده

داروهایی  مانند ایبوپروفن و ناپروکسن که برای بیماری تجویز می‌شود و در دسته داروهای ضد درد و ضد التهابی قرار دارند، معده شما را به تحت فشار قرار داده و می‌توانند سبب بروز زخم معده و در نهایت سوراخ شدن دیواره معده شوند. زمانی که از داروهای NSAID استفاده می‌شود، هرگونه علائمی از جمله تیرگی یا خونی‌بودن مدفوع و یا حالت تهوع را جدی گرفته و با پزشک خود در میان گذاشته شود.

 مشاهده علائم عفونی و تب

مشکلات دیگری که با بیماری روماتیسم ارتباط مستقیم دارد، عفونتی است که به دلیل مصرف دارو‌هایی همچون سیمیزیا، هومیرا و .... در بدن ایجاد می‌شود. بارزترین علائم این عفونت تب بالا است که با سرفه‌های بدون دلیل همچنین تورم و قرمزی پوست همراه است. این عفونت در افراد مبتلا به بیماری روماتیسم می‌تواند به سرعت گسترش یافته و غیر قابل کنترل شود. 

 کبود شدن ناگهانی بدن

اگر بدن به طور ناگهانی کبود می‌شود حاکی از یک عارضه است که در آن پلاکت‌های خون کاهش پیدا می‌کنند که البته با بیماری روماتیسم بی‌ارتباط نیست و می توان گفت ریشه‌ی اصلی این عارضه از روماتیسم نشات می‌گیرد. با مشاهده چنین شرایطی باید به پزشک مراجعه کرده تا پلاکت‌های خون را مورد بررسی قرار دهند؛ در صورتی که پلاکت های خون کاهش پیدا کرده باشند، خطراتی همچون کبودی و خونریزی گریبان‌گیر بیمار خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی