اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970604313329605

وام تسهیلات مسکن، راهی برای خرید خانه

کد: 13970604313329605

https://goo.gl/Zsto1d

، تهران , (اخبار رسمی): وام تسهیلات مسکن، راهی برای خرید خانه است که بانک‌ها پیش روی مشتری‌ها قرار داده‌اند و بسیاری از مردم با استفاده از همین فرصت توانسته‌اند خانه‌دار شوند. با افزایش قیمت ارزهای خارجی در چند ماه اخیر، قیمت مسکن هم رشد قابل ملاحظه‌ا‌ی داشته است.

وام تسهیلات مسکن، راهی برای خرید خانه
وام تسهیلات مسکن، راهی برای خرید خانه

به گزارش مجله‌ی دلتا و به نقل از ایسنا، قیمت اوراق تسهیلات مسکن طی هفته‌های گذشته تقریبا روی خط ثابتی حرکت کرده و متوسط قیمت هر برگ از این اوراق ۶۷ هزار تومان است. در معاملات فرابورس ایران 30 مرداد قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن تیر ماه ۱۳۹۷، ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش گذاری شد و قیمت هر برگ از تسه خرداد ۱۳۹۷ به ۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. در عین حال قیمت تسه آذر ماه سال ۱۳۹۶، ۶۸ هزار تومان بود.

همچنین در برخی از تسه‌هایی که زمانی تا اتمام سررسیدش نمانده، قیمت‌ها حدود ۶۵ هزار تومان است و عملا به دلیل اتمام سررسیدشان قابل استفاده نخواهند بود.

برمبنای قیمت 67 هزار تومان، قیمت وام مسکن برای اقشار مختلف هم متفاوت خواهد بود. زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه‌ی تسهیلات مسکن بخرند. آن‌ها باید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند. با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۴۰ برگ بهادار ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومانی خریداری شود، در مجموع برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان‌ لازم است.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند. برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار بخرند و با این حساب باید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند. با احتساب ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازند.

علاوه بر این زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند و باید ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند. برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله باید ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بپردازند. این زوج‌ها در مجموع برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

مجردهای تهرانی تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق، تا سقف ۴۰ میلیون تومان می‌توانند وام دریافت کنند. این گروه‌ها به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران بخرند.

طبق محاسبات مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

اوراق تسهیلات مسکن را بانک مسکن منتشر می‌کند. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره‌ی شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به مدت اعتبار باقیمانده، قیمت متفاوتی دارد. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده باشد و دارنده‌ی اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده‌ی اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا

دلتا اولین و تخصصی ترین سایت املاک ایران است که با تکیه بر نیم قرن تجربه دلالی علمی املاک به عنوان مرجعی تخصصی در زمینه فروش و خرید ملک، خرید خانه، خرید ویلا، خرید آپارتمان، اجاره آپارتمان در تمام شهرهای ایران فعالیت می کند. املاک دلتا با به کارگیری شیوه های نوین و علمی از طریق وب سایت دلتا و اپلیکیشن موبایل دلتا، بستری مناسب برای ثبت آگهی ملکی و خرید و فروش ملک فراهم آورده است. با استفاده از سایت ملکی جهانی دلتا می توانید اطلاعات مناسبی در زمینه قیمت خرید ملک، قیمت خرید خانه و آپارتمان در تمام شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، نوشهر و دیگر شهرها داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان