اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980427386475186

اخبار مسکن

بازار مسکن تهران قفل شد

کد: 13980427386475186

http://bit.ly/2Lva3NG

، تهران , (اخبار رسمی): کاهش مصنوعی قیمت دلار سبب شد قیمت مسکن از قیمت ارز جلو بزند. شرایطی به وجود آمده است که بازار از لحاظ توان خرید مصرف‌کننده، قفل شده است.

بازار مسکن تهران قفل شد!
بازار مسکن تهران قفل شد

براساس آمار اتحادیه مشاوران املاک از ابتدا تا ۲۴ تیر ۹۸ فقط ۴۶۳۶ مورد خرید و فروش ملک در بازار مسکن تهران انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته است. هرچند قیمت مسکن در ماه‌های اخیر ۲۰۵ درصد رشد داشته و این آمار هشت درصد بالاتر از قیمت روز دلار است. اما افت قیمت دلار در بازار آزاد با سقوط شاخص بورس و توقف معاملات مسکن همراه شد.

گزارش‌‌ها نشان می‌دهد قیمت دلار، سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون از ۱۳ هزار تومان به 12 هزار تومان و روز گذشته ۶۰۰ تومان دیگر هم کاهش یافت. سایت رسمی بورس تهران نشان داد، در همین روز، شاخص کل بورس نیز با بیش از هفت هزار واحد کاهش به ۲۴۶ هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش مجله دلتا محمد تقی فیاضی، کارشناس اقتصادی گفته است: «اصلی‌ترین عامل کاهش قیمت ارز کنترل تقاضا است و به نظر می‌رسد کاهش قیمت ارز مقطعی است.»

با این حال، کاهش مصنوعی قیمت دلار سبب شده است قیمت مسکن از قیمت ارز جلو بزند. مقایسه رشد بازار مسکن نسبت به ارز در روز ۲۵ تیر ۹۸ نشان می‌دهد که از دو سال قبل تاکنون قیمت مسکن ۲۰۵ درصد و قیمت دلار ۱۹۷ درصد رشد داشته‌ است.

کاهش توان خرید مصرف کننده بازار را قفل کرد

مصطفی‌ قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک گفته است: «به سبب رشد بی‌سابقه قیمت مسکن، معاملات در کل کشور ۳۹ درصد و در تهران ۶۷ درصد کاهش یافته است.» مهدی روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن نیز به رسانه‌های داخلی گفت: «قیمت مسکن از توان خرید مصرف‌کننده فراتر رفته و به همین سبب بازار به یک معنا قفل شده است.»

با وجود افت شدید معاملات، رشد ماهانه قیمت در اردیبهشت ماه ۱۲ درصد و در خرداد پنج درصد بود. یعنی شرایطی ایجاد شده است که بازار از لحاظ توان خرید مصرف‌کننده، قفل و تقاضای مؤثر بسیار محدود شده است.

کاهش خرید و فروش در بازار مسکن تهران اما، موجب افزایش تقاضا برای اجاره و در نتیجه رشد قیمت اجاره‌بها شده است، بنابراین نرخ اجاره در برخی مناطق شهری ۵۰ و گاهی تا ۱۰۰ درصد هم افزایش یافته است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: «در مجموع نرخ اجاره‌بها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است. در این صورت طبیعی‌است که اجاره‌نشین‌ها برای یافتن واحد مسکونی مناسب با درآمدشان، به ناچار به مناطق ارزان‌تر و حاشیه شهرها کوچ کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا

دلتا اولین و تخصصی ترین سایت املاک ایران است که با تکیه بر نیم قرن تجربه دلالی علمی املاک به عنوان مرجعی تخصصی در زمینه فروش و خرید ملک، خرید خانه، خرید ویلا، خرید آپارتمان، اجاره آپارتمان در تمام شهرهای ایران فعالیت می کند. املاک دلتا با به کارگیری شیوه های نوین و علمی از طریق وب سایت دلتا و اپلیکیشن موبایل دلتا، بستری مناسب برای ثبت آگهی ملکی و خرید و فروش ملک فراهم آورده است. با استفاده از سایت ملکی جهانی دلتا می توانید اطلاعات مناسبی در زمینه قیمت خرید ملک، قیمت خرید خانه و آپارتمان در تمام شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، نوشهر و دیگر شهرها داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | شهر و جامعه