اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970617315289625

مراقبت‌های سلامتی برای ماسورهای حرفه‌ای در ورزمان

پیشگیری از آسیب‌دیدگی انگشت شست ماسور

کد: 13970617315289625

https://goo.gl/WJ6s3U

، تهران , (اخبار رسمی): به عنوان یک ماسور حرفه‌ای، بزرگترین خطری که مسیر شغلی را تهدید می‌کند، آسیب دیدن دست‌ها، مچ‌ها و شست‌ها است. آسیب‌دیدگی انگشت شست می‌تواند تکنیک‌هایی که قادر به انجامش هستید را محدود کند و انجام هر گونه فعالیت ماساژ درمانی را دردناک سازد. این درد ماسور را مجبور به ترک کار می‌کند.

پیشگیری از آسیب‌دیدگی انگشت شست ماسور
پیشگیری از آسیب های انگشت شست ماسور ها ی حرفه ای ورزمان

راه حل پیشگیری از آسیب‌دیدگی انگشت شست، یادگیری تکنیک‌هایی است که استفاده مستمر و اشتباه از انگشت شست را کاهش می‌دهند. هنگام کار، از نحوه عملکرد عمومی بدن آگاهی داشته باشید

درد مفاصل انگشتان شست یکی از دلایل اصلی است که ماساژ درمانگرها را مجبور به ترک کارشان می‌کند.

خبر خوب این است که می‌توانید برای محدود کردن این نوع آسیب‌دیدگی‌ها کارهای مختلفی انجام دهید و به فعالیت کاری خود ادامه دهید.

آسیب‌دیدگی انگشت شست

انگشت شست حدوداً نیمی از حجم کار دست‌ها را بر عهده دارد و همین امر شست‌ها را در معرض انواع آسیب‌های مختلف و آرتروز ناشی از استفاده بیش از حد و آسیب دیدگی قرار می‌دهد. انگشت شست شامل سه استخوان است که توسط دو مفصل به هم متصل شده‌اند. همه این استخوان‌ها و مفاصل روی مفصل «زینی» قرار دارند که باعث می‌شود شست‌ها نسبت به بقیه انگشت‌ها محدوده حرکت وسیع‌تری داشته باشند. چهار ماهیچه قوی محرک بزرگ و چهار ماهیچه کوچک‌تر مربوط به کارهای ظریف در شست قرار دارند که به یک برآمدگی‌ به نام برجستگی بزرگ کف دست یا «پاشنه» انگشت شست می‌رسند.

هر کدام از مفاصل انگشت شست می‌توانند آسیب ببینند، اما رایج‌ترین‌شان در آسیب‌دیدگی انگشت شست، آسیب مفصل کارپومتاکارپ است، مفصلی که حجم کار سنگین‌تری را بر دوش دارد. در این مفصل استئوآرتروز رایج است، به ویژه در بانوانی که دوره یائسگی را رد کرده‌اند یا پس از آسیب بافتی نرم.

علائم مشکلات در مفصل کارپومتاکارپ معمولاً شامل این موارد هستند:

درد در فضای ارتباط بین انگشت شست و اولین انگشت

درد در ناحیه برآمدگی کف دست در اطراف پایه انگشت شست

نتیجه این شرایط، تنوسینویت، یا تحریک پذیری و التهاب در تاندون‌ها ناشی از استفاده بیش از حد.

سه نشانه آسیب‌دیدگی انگشت شست

درد و تورم در پایه انگشت شست در برجستگی بزرگ کف دست، یا رشته ارتباطی میان انگشت شست و اولین انگشت.

درد همراه با کشش یا چرخش شست.

از بین رفتن قدرت نیشگون. قدرت نیشگون خانم‌ها معمولاً بین ۱۵ و ۱۷ پوند فشار است، در حالیکه در آقایان معمولاً حدود ۲۵ پوند است.

انگشت شست طراحی مناسبی برای تحمل وزن ندارد و بنابراین نباید تحت فشار زیاد و مداوم باشد. به علاوه، شست طراحی شده تا مفصلی بسیار متحرک باشد که به طور طبیعی به اندازه مفصلی که برای حمل بارهای زیاد در نظر گرفته شده، پایدار و قوی نیست. هدف انگشت شست، تحرک و انعطاف پذیری است تا بتوانیم اشیای دارای شکل‌های گوناگون را در دست بگیریم، ولی این انگشت نمی‌تواند بار و فشار زیاد تحمل کند بنابراین دچار آسیب‌دیدگی انگشت شست خواهید شد. اما این دقیقاً کاری است که بسیاری از ماساژ درمانگرها هر روزه انجام می‌دهند که معمولاً هم باعث آسیب‌دیدگی انگشت شست، درد، از دست دادن عملکرد و نهایتاً بازنشستگی اجباری می‌شود.

راه حل پیشگیری از آسیب دیدگی انگشت شست

راه حل آسیب‌دیدگی انگشت شست، یادگیری تکنیک‌هایی است که استفاده مستمر و اشتباه از انگشت شست را کاهش می‌دهند. هنگام کار، از نحوه عملکرد عمومی بدن آگاهی داشته باشید. در حالت «ایستادن اسبی» قرار بگیرید، زانوها کمی خم واستخوان خاجی نیز کمی کشیده به پایین، یا در حالت قائم بایستید که به شما این امکان را می‌دهد در یک سمت مشتری به عقب و جلو حرکت کنید. لگن خود را نزدیک میز نگه دارید و از قسمت مرکزی بدنتان یا فقط زیر نافتان کار کنید. همانطور که در حال کار هستید، مفاصل دستان خود را جمع نگه دارید، یا برای ثبات و استحکام بیشتر، آن‌ها را بکشید. با تراز کردن مفاصل، می‌توانید فشار بیشتری را با تلاش و خطر آسیب‌دیدگی انگشت شست کمتری اعمال کنید.

استفاده از تکنینک‌هایی غیر از اعمال فشار به هر چیزی با انگشت شست برای حفظ سلامت درمانگر و ادامه دادن فعالیت حرفه‌ی ماساژ درمانی، امری بسیار مهم است.

یاد بگیرید که انگشتان خود را که صاف نگه دارید و از هر دو دست برای تقویت این انگشت‌ها استفاده کنید تا به فضاهای کوچکتر و جاهایی که نیاز به حساسیت بیشتری دارند، دسترسی پیدا کنید. هنگامی که فشار بیشتری لازم است، استفاده از بند انگشتان (با مفاصل جمع شده) و آرنج می‌تواند به شما کمک کند بدون اینکه به انگشت شستتان آسیبی وارد شود، فشار بیشتری اعمال کنید.

محافظت از انگشت شست با کمک ابزار و سنگ‌

ابزارهای ماساژ زیادی وجود دارند که می‌توانند به عنوان جایگزین شست مورد استفاده قرار گیرند، اما این ابزارها معمولاً توانایی لمس آنچه در زیر سطح اتفاق می‌‌افتد را کاهش می‌دهند. زمانی که از ابزاری استفاده می‌کنند، حتماً از مشتری خود بپرسید که چقدر احساس راحتی می‌کند و از ماساژش لذت می‌برد. البته نیازی نیست این ابزارها ویژگی خاصی داشته باشند؛ اگر چند سنگ کوچک همراه خود داشته باشید، می‌توانید به جای آسیب‌دیدگی انگشت شست، یکی از آن سنگ‌ها را استفاده کنید. برای اینکه نتیجه کار را بهتر کنید و آسیب کمتری هم به دستتان خود وارد کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از سنگ‌های دستچین شده را داخل گرمکن قرار دهید و هر وقت لازمشان داشتید، به سرعت یکی از آن‌ها را بردارید. با این کار، مشتریانتان عاشق شما خواهند شد!

ماساژ درمانی یک حرفه بسیار باارزش اما پرزحمت است. شکی نیست که می‌خواهید کار خود را به بهترین نحو ممکن برای هر مشتری انجام دهید ولی شاید بعضی وقت‌ها توان کافی برای ارائه بهترین خدمت به یک مشتری را نداشته باشید. راه چاره این نیست که به خودتان آسیب بزنید. وقتی دچار آسیب‌دیدگی انگشت شست می‌شوید، دیگر قادر به کار کردن نخواهید بود و نخواهید توانست به سلامت مشتری‌های خود کمک کنید.

اگر به دنبال آینده شغلی طولانی و موفقی هستید، باید ایمن کار کردن را یاد بگیرید و بدانید چه موقع بیهوده فشار اضافه وارد نکنید.

ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است

ورزمان نخستین  سامانه ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل مشتری است. تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه هستند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات کشور است. ماسورهای ورزمان دارای مدارک آموزشی معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای هستند و پیشینه و سوابق ایشان از نظر امنیتی چک شده است.

در ورزمان  همه در تلاش هستند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت بخش را برای مشتریان خلق کنند. ورزمان برای راحتی مشتریان سامانه‌ای ایجاد کرده است تا همواره در دسترس، به سادگی آماده‌ی پذیرش سفارش‌ها و پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد. اولویت ورزمان کیفیت است و ماموریت با ارایه خدماتی لوکس، با پرسنلی مجرب و آموزش دیده است تا مشتری‌مداری را معنایی جدید بیافرینند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزمان

ورزمان نخستین سامانه ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل و زمان دلخواه مشتری می باشد. ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. اینجا در ورزمان همه در تلاشند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت بخش را برای مشتریان خلق کنند. https://varzeman.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی