اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970716320698898

مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا خبر داد

تسهیل روند مشارکت تولیدکنندگان محتوا با خانواده درسا

کد: 13970716320698898

https://goo.gl/nx5pM6

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا از تسهیل روند مشارکت تولیدکنندگان محتوا با خانواده درسا خبر داد و گفت: این مجموعه با تدوین نظام نامه موضوعی کودک، مسیر مشارکت تولیدکنندگان محتوا را تسریع بخشیده و روند جذب را آسان کرده است.

تسهیل روند مشارکت تولیدکنندگان محتوا با خانواده درسا
تسهیل روند مشارکت تولیدکنندگان محتوا با خانواده درسا

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، عباس محمدخانی در خصوص حضور خانواده درسا در نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی اظهار کرد: رویدادهای مهمی مانند نمایشگاه تلکام فرصت مناسبی است تا بسیاری از مجموعه‌های فعال در خدمات موبایلی زحمات و تلاش‌های یک سال اخیر خود را به نمایش بگذارند. 

وی ادامه داد: این گونه فرصت‌ها علاوه بر اینکه می‌تواند یک اطلاع رسانی حائز اهمیت برای عموم مردم و علاقه‌مندان این حوزه به شمار آید، می‌تواند فضایی برای گفتگوهای دو جانبه و چندجانبه بین فعالان حوزه فضای مجازی فراهم کند.

محمدخانی در ادامه اظهارات خود به بخشی از اقدامات خانواده درسا که در یک سال اخیر به نتیجه رسیده و قابل ارائه به کاربران شده است اشاره و خاطر نشان کرد: تدوین استراتژی و نقشه راه برای یک سال آینده یکی از مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت زیرا این نقشه برای تکمیل مسیری که تاکنون پیموده شده، تدوین شده است. 

مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا عنوان کرد: در نقشه استراتژی خانواده درسا به چشم انداز، مسئولیت اجتماعی، مشتری، فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری توجه ویژه‌ای شده است؛ به گونه‌ای که از درسا در چشم انداز آتی خود به عنوان زیست بوم خلاق پشتیبان خانواده‌ها در توسعه دانایی، رشد و سرگرمی کودکان و نوجوانان از طریق فضای اینترنت پاک، به بهترین نحو و مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی یاد خواهد شد. 

نخستین گام‌های مسئولیت اجتماعی درسا با محک و کمیته امداد 

وی ادامه داد: همچنین خانواده درسا قصد دارد در ماموریت اجتماعی خود، تضمین تهیه محتوای فرهنگی ایرانی مناسب خانواده‌های ایرانی و افزایش بهره‌وری استفاده از منابع را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا بخشی از اقدامات خود را معطوف به مسئولیت‌های اجتماعی کرده است. 

به گفته محمدخانی، رایزنی و توافق برای همکاری با مجموعه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و موسسه محک از همین قبیل اقدامات به شمار می‌رود که خانواده درسا با تعریف و رونمایی از برنامک زنگوله، به این اقدام مهم می‌پردازد. 

وی افزود: خانواده درسا همچنین قصد دارد با به روز رسانی نگرش و اقدامات خود همسو با تغییرات اقتصادی و اجتماعی، مدیریت رابطه با حاکمیت را ایجاد کند و در همین خصوص با ایجاد روابط استراتژیک با تولیدکنندگان محتوا، به توسعه بازار و نزدیک شدن به خانواده ها و توسعه فروش به آنها کمک کند.

نظام نامه موضوعی کودک خدمت جدیدی به تولیدکنندگان محتوا است

مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا در ادامه به اقدام دیگر مجموعه ذیربط اشاره کرد و گفت: در نهایت تدوین و چاپ نظام نامه موضوعی کودک در چهار جلد اقدام دیگری بود که توسط این مجموعه صورت گرفت و در نمایشگاه تلکام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان فناوری اطلاعات و هیات همراه و تعدادی از اعضای هیات مدیره درسا، رونمایی شد.

وی تاکید کرد: این نظام نامه با هدف تسهیل فرایند مشارکت با تولیدکنندگان محتوا طراحی و تدوین شده است و با عناوین «مطالعه سیاست‌ها و راهبردهای کودک و نوجوان»، «نظام موضوعات رشد و تعالی کودک و نوجوان»، «نظام موضوعات زیست بوم مجازی درسا» و «سند سیاست‌ها و برنامه‌های کلان و مدیریتی کشور در حوزه کودک و نوجوان» قرار است در اختیار آنها قرار بگیرد. 

محمدخانی اظهار کرد: جذب تولیدکنندگان محتوا می‌تواند طبق این نظام نامه موضوعی به آسانی صورت گیرد و تمام تولیدکنندگانی که محتوای خود را مطابق با شرایط آن تولید کنند، می‌توانند بدون طی کردن روند پیچیده و خاصی، علاقه‌مندی خود به مشارکت با زیست بوم‌های مجازی مختلف را نشان دهند. 

مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا در ادامه به آماری که طبق آن، سیر صعودی درسا از نمایشگاه تلکام سال گذشته تا کنون را نشان می‌دهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد درسانگاران به 34 مورد رسیده است که در کنار آن می‌توان به راه اندازی 16 سرویس دیگر هم اشاره کرد. 

درسا هویت مجازی و فراتر از آن

وی همچنین به کتاب جدیدی که نقشه راهنمای درسا به شمار می‌آید، اشاره و اظهار کرد: این کتاب با عنوان «درسا هویت مجازی و فراتر از آن» اکنون قابل دسترسی فعالان حوزه فضای مجازی بوده و در آن به تمام مواردی که پیرامون جهان برند وجود دارد، به تفصیل و به همراه تصاویر، اشاره شده است. 

محمدخانی گفت: همچنین قرار است به زودی طبق جزئیات درج شده در کتاب مذکور، بازی موبایلی جامعی هم طراحی و تولید شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانواده درسا

زیست‌بوم مجازی درسا از اردیبهشت ماه سال 1393 با هدف ترویج «دانایی، رشد، سرگرمی و اینترنت پاک» در بین کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد. سرویس‌های اصلی درسا شامل: درسابازار (بازار اندرویدی کودک و نوجوان) دنیای درسا (برنامک نظارت والدین) درساگرد (جستجوگر ویژه نوجوان) پرسا (سامانه پرسش و پاسخ درباره فضای مجازی) سیم‎کارت درسا و اینترنت پاک است.

اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]