اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971113344818898

با تلاش خانواده درسا صورت گرفت

برگزاری 7 دوره آموزشی «کودک و فضای مجازی» ویژه اولیاء و مربیان

کد: 13971113344818898

https://goo.gl/hniDWo

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه‌های آموزش سواد فضای مجازی با عنوان «کودک و فضای مجازی» ویژه اولیا و مربیان برای هفت مدرسه و فرهنگسرا در مناطق مختلف استان تهران و با تلاش خانواده درسا برگزار شد.

برگزاری 7 دوره آموزشی «کودک و فضای مجازی» ویژه اولیاء و مربیان
برگزاری 7 دوره آموزشی «کودک و فضای مجازی» ویژه اولیاء و مربیان

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، استفاده از فضای مجازی در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است و در چنین شرایطی سواد رسانه و در نگاهی تخصصی‌تر، سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

اهمیت این موضوع به حدی است که مقام معظم رهبری هم دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب‌های فضای مجازی را مطالبه کرده‌اند. ایشان در یکی از دیدارهای خود فرموده بودند که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد.

علاوه بر این، مسئولان مختلف کشور نیز این موضوع را قابل توجه عنوان کرده و دغدغه های خود را در وهله نخست به عنوان اولیای فرزندانی که در معرض تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی قرار دارند، بیان کردند. برای مثال محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری این نکته که اکنون خودش پدر یک فرزند بوده و از فضای نگرانی‌های والدین نسبت به امکانات در دسترس فرزندان با اطلاع است، اذعان کرد: با وجود اینکه نگرانی والدین در یک کفه و دغدغه مجریان هم در کفه دیگر وجود دارد، اما اطلاع رسانی کافی در خصوص مجموعه‌ای که به طور اختصاصی این کارها را انجام می‌دهد وجود ندارد و بسیاری از والدین درسا را نمی‌شناسند.

تاکید بر آموزش و اطلاع رسانی بیشتر سبب شد تا خانواده درسا در اقدامی، 7 کارگاه آموزش سواد فضای مجازی ویژه اولیاء و مربیان به صورت پایلوت برگزار کند و نتیجه آن را در یک گزارش تحلیلی و آماری به مسئولان مربوطه از جمله وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش ارائه دهد.

این کارگاه‌ها در مناطق مختلف استان تهران و در سطوح مختلف آگاهی والدین برگزار شد تا دوره آزمایشی بتواند تنها مقدمه و سنجش کوچکی بر این موضوع باشد که استقبال والدین از برگزاری دوره‌های آموزشی فضای مجازی حضوری و غیرحضوری تا چه حدی است.

لازم به ذکر است یکی از اقداماتی که خانواده درسا برای دوره آزمایشی آموزش سواد فضای مجازی انجام داد، تکمیل فرم‌های نظرسنجی بود تا به شکل مکتوب بتواند سطح سواد والدین را ارزیابی کند.

زیست بوم مجازی درسا همچنین کد 200 را اختصاصا برای این کارگاه‌های آموزشی تعریف کرد و در آن با ارائه سه محصول اصلی خود، اطلاع رسانی نسبی هم انجام داد تا بتواند با بررسی خروجی آن، میزان استقبال والدین را از محتواهای موجود و مختص به کودک و نوجوان ارزیابی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانواده درسا

زیست‌بوم مجازی درسا از اردیبهشت ماه سال 1393 با هدف ترویج «دانایی، رشد، سرگرمی و اینترنت پاک» در بین کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد. سرویس‌های اصلی درسا شامل: درسابازار (بازار اندرویدی کودک و نوجوان) دنیای درسا (برنامک نظارت والدین) درساگرد (جستجوگر ویژه نوجوان) پرسا (سامانه پرسش و پاسخ درباره فضای مجازی) سیم‎کارت درسا و اینترنت پاک است.

اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]