اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711303488411136

چگونه تولید محتوا کنیم؟

4 نوع تولید محتوا که می‌تواند غوغایی در اینترنت به پا کند

کد: 139711303488411136

https://goo.gl/2vBdnB

، شیراز , (اخبار رسمی): تولید محتوای با کیفیت و تأثیرگذار یکی از اصول و قوانین گوگل است. برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل باید با استفاده از این محتواها بتوان کاربران را جذب خود کرد. این مقاله به 4 نمونه از انواع تولید محتواها پرداخته است.

4 نوع تولید محتوا که می تواند غوغایی در اینترنت به پا کند
anaveh-tolide-mohtava

با رشد و پیشرفت الگوریتم‌ها و قوانین گوگل، تولید محتوا و بازاریابی محتوایی هم روز به روز پیشرفت کرد و خیلی از کسب‌وکارهای اینترنتی به سمتی حرکت کردند که مجبور شدند برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل از این قوانین پیروی کنند. تولید محتوا به مرور زمان اجر و قُرب بیشتری نزد تمام سایت‌ها پیدا کرد و این مورد تا جایی پیشرفت کرد که گوگل به سایت‌هایی که به صورت روزانه سایت‌شان را آپدیت می‌کنند توجه بیشتری می‌کند.

هر سایتی که محتواها و مطالب بهتر، جالب‌تر و جذاب‌تری تولید می‌کرد نزد گوگل عزیزتر بود و همچنین بازدید کننده‌های بیشتری را به سمتش هدایت می‌کرد و کسب‌وکار اینترنتی‌اش پیشرفت و صد البته درآمدش هم بیشتر می‌شد و این اهمیت تولید محتوا را در دنیای اینترنت نشان می‌دهد. تولید محتوا کار هر شخصی نیست و برای یک محتوایی که حداقل بین هزار تا دو هزار کلمه است باید چند ساعت وقت گذاشت و از همه مهمتر در مورد همان مطلب مهارت، توانایی و اطلاعات کافی در اختیار داشت تا بتوان به گونه‌ای نوشت که مخاطب را به سمت خود جذب کند.

شاید تا چند مدت پیش هیچ کسی تصور نمی‌کرد که تولید محتوا به اولین و مهمترین فاکتور در رسیدن به صدر جستجوهای گوگل تبدیل شود و از ارزش بالایی هم برخوردار شود. اشخاصی که اقدام به تولید محتوای ناب و جدید می‌کنند این را خوب می‌دانند که این کار به تخصص لازم نیازمند است و با کمی مهارت به راحتی می‌توان سایت را به جایی رساند که درآمدهای سرشاری را به دست آورد.

منتشر کردن محتوایی که مورد علاقه کاربران باشد و آنها را به خود جذب کند می‌تواند به مرور زمان ترافیک و بازدید سایت را افزایش دهد و همین محتوا نویسی و تولید محتوای مورد علاقه کاربران به جرأت می‌توان گفت که از تبلیغ بهتر و صد البته کارایی بیشتری هم دارد. محتواهایی که تخصصی نوشته می‌شود می‌تواند سایت را در میان رقبا زبانزد خاص و عام کند و همین به نوعی تبلیغ به حساب می‌آید.

در دنیای وب تولید محتوا فقط به محتوای متنی خلاصه نمی‌شود بلکه به محتواهایی مانند متنی، ویدیویی، پادکست‌های صوتی و اینفوگرافیک هم اطلاق می‌شود و به نوبه خودش هر کدام تأثیر زیادی روی مخاطب می گذارد و تیم «کافه نیاز» در این مقاله جالب مایل است این 4 نوع تولید محتوا را به صورت کامل توضیح دهد. باید سعی کرد در سایت از هر کدام تا جایی که می‌توان استفاده کرد. این مورد روی افزایش بازدید و بهبود یافتن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل تأثیر زیادی دارد.

نمونه ی اول: تولید محتوای متنی

شاید عمومی‌ترین نوع تولید محتوا در دنیای وب تا چند مدت پیش فقط به صورت متنی بود. اما با گذشت زمان و تأثیری که دیگر محتواها روی مخاطبان می‌گذاشتند نمونه‌های دیگر هم پا به عرصه ظهور گذاشتند. محتوای متنی باید به گونه‌ای نوشته شود که یک کودک هم از مطالعه آن به تمام مفهومش پی ببرد. اما همین محتواهایی که به صورت متنی وجود دارد هم باید طبق یک سری قوانین خاص تولید شود. به طور مثال:

قانون اول: محتوای متنی نباید کپی شده باشد. باید تا جای ممکن خود شخص وقت بگذارید و آن را تولید کند. به خاطر اینکه دیگر اشخاص هم ساعت‌ها وقت گذاشته‌اند تا آن را تولید کنند و کپی کردن آن به منزله دزدی به حساب می‌آید و گوگل با این سایت‌ها به شدت برخورد می‌کند.

قانون دوم: اگر در تولید محتوا ضعیف عمل شود و یا توانایی و مهارت نوشتن را نداشته باشید می‌توانید از دیگر سایت‌ها کپی کنید اما به شرط اینکه با ذکر منبع باشد. یعنی لینک سایت مبدأ را در سایت قرار دهید.

قانون سوم: اگر مطلبی ترجمه می‌شود باید سعی کرد طوری ترجمه شود که قابل خواندن باشد نه اینکه توسط یک نرم افزار آن را ترجمه کرد و فعل و فاعل سر جای‌شان نباشد.

قانون چهارم: اگر بتوان به صورت تخصصی در یک زمینه خاص تولید محتوا کرد مخاطبان بیشتری را می‌توان جذب کرد. به طور مثال تولید محتوا در زمینه موفقیت، کسب و کار، کسب و کارهای اینترنتی، سئو و بهینه سازی سایت و یا هر چیز دیگری که مشتری‌های خاص دارند.

قانون پنجم: تولید محتوا باید به صورت روزانه باشد چرا که گوگل عاشق سایت‌هایی است که به صورت روزانه سایت‌شان را آپدیت می‌کنند. به خاطر همین است که بهترین رتبه را به سایت‌هایی که تولید محتوای بهتری دارند ارائه می‌دهد.

قانون ششم: محتوای تولید شده را یک الی دو بار باید خواند و ویرایش کرد. بعد از خود پرسید آیا این محتوایی که تولید شده، من را جذب خودش کرده یا خیر؟ اگر شما مجذوب این محتوا شوید پس حتماً دیگران هم مجذوبش خواهند شد.

قانون هفتم: مقاله‌ها و محتواهایی که دیگر رقبا تولید می‌کنند را هم باید مطالعه کرد تا هم ایده‌های مختلفی به ذهن برسد و همچنین تمام نقاط ضعف و قدرت محتوای خود را هم بیشتر دید.

قانون هشتم: براساس نیاز کاربران تولید محتوا کنید. زمانی که یک محتوا در یک زمینه خاص تولید می‌شود به مرور زمان به یک مرجع و منبع در میان رقبا و مردم تبدیل خواهد شد. پس به جای اینکه در مورد همه چیز محتوا تولید شود، نیاز کاربران را باید به دست آورد و بر اساس همان نیاز محتوا نوشت.

قانون نهم: در مقاله‌ها و محتواها به صورت کامل و مفصل به موضوع مورد بحث باید پرداخت، نباید سعی کرد خلاصه‌وار نوشت این‌گونه خلاصه نویسی‌ها راه به جایی نمی‌برد. هر چه مفصل‌تر و کامل‌تر، از نظر گوگل و کاربران بهتر است. باید سعی شود مخالف دیگر سایت‌ها عمل شود و به صورت کامل تمام موضوعات را توضیح داد.

قانون دهم: مخالف دیگر مقاله‌ها بنویسید. به طور مثال اگر مقاله‌ای در مورد 10 راه برای افزایش اعتماد به نفس است، باید سعی شود اینگونه باشد: عمل نکردن به این 10 مورد اعتماد به نفس را پایین می‌آورد. وقتی بر عکس مقاله‌های دیگر بنویسید به طور حتم جذاب‌تر به نظر می‌رسد و شانس مطالعه شدن آن بیشتر خواهد بود.

قانون یازدهم: مطالب و مقاله‌های قدیمی را به مطالب جدید باید لینک داد تا از خاک خوردن نجات پیدا کنند. لینک‌های داخلی یا همان لینک بیلدینگ باعث می‌شود تا گوگل متوجه شود که یک مطالب با موضوعی مشابه همین از قبل وجود داشته است و این کار خزنده‌های گوگل را راحت‌تر می‌کند و از آن سو کاربران هم با دیدن این لینک‌ها به مقاله‌های قدیمی مراجعه می‌کنند و همین باعث افزایش بازدید سایت می‌شود.

با این قوانینی که ارائه شد باید محتوایی تولید شود که مخاطب را به سمت خود جذب کند و همین بازدید کننده‌ها در بلند مدت به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل خواهند شد.

نمونه دوم: تولید محتوای ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ

محتوای ویدیویی یکی از ارزنده‌ترین محتواهایی است که با استفاده کردن از آن به راحتی می‌توان کاربران را در سایت نگه داشت. مخاطبان با مشاهده کردن محتوای ویدیویی زمان حضورشان در سایت زیاد می‌شود و همین کافی است تا بانس ریت یا همان نرخ فرار کاربر کاهش پیدا کند و هر چه این نرخ خروج کاربر از سایت کمتر باشد به طبع هم بهترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل به دست خواهید آورد و هم باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت خواهد شد.

تولید کردن محتوای ویدیویی می‌تواند شانس را برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل افزایش دهد و همچنین با اشتراک‌گذاری آن در سایت‌های اشتراک ویدیو و شبکه‌های اجتماعی می‌توان بازدید کننده‌های زیادتری را به سمت خود جذب کرد و همین مورد کافی است تا به یک برند در میان مردم و رقبا تبدیل شوید. همچنین مردم این روزها به دنبال این هستند تا آموزش ها را به صورت ویدیویی دریافت کنند و سر فرصت آن را مشاهده کنند.

نمونه ی سوم: ایجاد کردن پادکست‌های صوتی

پادکست‌های صوتی هم از آن جمله از محتواهایی است که کمتر سایتی اقدام به تولید آن کرده است اما اگر می خواهید بازدیدکننده بیشتری داشته باشید و یا مخاطب را بیشتر در سایت نگه دارید سعی کنید محتواهای متنی که تولید می‌شود را به صورت پادکست‌های صوتی ایجاد کنید و در اختیار کاربران قرار دهید. مخاطبان هم ترجیح می‌دهند همین پادکست‌های صوتی را دانلود در هنگام رانندگی یا هر جای دیگری استفاده کنند.

اما یک نکته را فراموش نکنید: سعی نکنید محتواهای آموزشی که نیاز به مشاهده تصویر دارند و بیشتر به صورت متنی یا ویدیویی در اختیار کاربران قرار گرفته می‌شود را به پادکست‌های صوتی تبدیل کنید. چرا که درک کردن آن برای مخاطبان خیلی سخت خواهد شد به خاطر اینکه مخاطب باید همه چیز را ببیند تا درک متقابلی از این آموزش داشته باشد.

با تولید کردن محتوا به صورت صوتی و پادکست این فرصت و شانس را در اختیار  قرار داده می‌شود که مخاطب با گوش دادن این پادکست‌ها به صورت آنلاین هم نرخ پرش کاربر را کاهش دادو هم سریع‌تر به یک برند تبدیل شد.

نمونه چهارم: ارائه ی محتوا به صورت تصویر یا همان اینفوگرافیک

در اصل اینفوگرافیک‌ها، همان تصاویری هستند که مخاطب با یک بار دیدنش به تمام مفهومی که قرار است با مطالعه یک محتوای متنی برسند، دست پیدا می‌کنند و شاید به جرأت بتوان این را گفت که این نوع تصاویر به خاطر اینکه از عناصری مانند تصویر، نقشه، نمودار، تصاویر انسان یا هر چیز دیگر استفاده می‌شود، جذاب‌تر شده است. اینفوگرافیک‌ها آنقدر جذاب هستند که مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارند و نرخ اشتراک‌گذاری آن به خاطر نوع مفهومی که دارد، بیشتر است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات می‌توانند به سایت کافه نیاز جهت درج آگهی رایگان مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کافه نیاز

سایت کافه نیاز، سامانه درج آگهی رایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی