اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804193839711136

رپورتاژ آگهی چیست؟

برای نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکاتی باید رعایت شود؟

کد: 139804193839711136

http://bit.ly/30t2z12

، شیراز , (اخبار رسمی): رپورتاژ آگهی تأثیر خیلی زیادی در سئو و بهینه سازی و همچنین برندسازی کسب و کار اینترنتی دارد و در اصل نوعی بک لینک گرفتن به حساب می‌آید. با رپورتاژ قرار است که به صورت طبیعی اما غیرمستقیم محصولات، خدمات، کالاها، کسب و کار یا هر چیز دیگری را به مخاطبین معرفی کرد.

برای رپورتاژ آگهی چه نکاتی باید رعایت شود؟
برای نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکاتی باید رعایت شود؟

رپورتاژ آگهی در اصل نوعی بک لینک گرفتن است اما بک لینک‌هایی که هزینه در بردارد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در اصل رپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌های تبلیغاتی است که مدت‌ها پیش در روزنامه و مجله و یا بعضاً در رادیو یا تلویزیون در مورد یک محصول یا خدمات خاص صحبت می‌کردند، اما به مرور زمان که دنیای اینترنت پیشرفت کرد خیلی از افراد تبلیغات را به سمت اینترنتی کردن پیش بردند.

در اصل رپورتاژ یک گزارش یا خبر بی طرفانه است که در مورد یک موضوع، برند، محصول، کالا، خدمات، کسب و کار و یا هر چیز دیگری صحبت می‌کند و نکته‌ای که قابل تأمل است این است که در این مواقع رپورتاژ از حالت تبلیغ کنندگی خارج می‌شود و یک سری اطلاعات مفید در مورد یک کسب و کار را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد به گونه‌ای کاملاً جذاب نوشته می‌شود تا مخاطب جذب شود.

در ادامه چند نکته در مورد ثبت رپورتاژ آگهی بیان شده تا مخاطبین خیلی سریع به برند اعتماد کنند و آغازی باشد برای جذب مخاطب و افزایش فروش بیشتر.

نکته اول: رپورتاژ از نظر گوگل هیچ مشکلی ندارد

خرید بک لینک یکی از بدترین و مضرترین کارهایی است که یک سایت می‌تواند در دوران حیات کاری خود انجام دهد و از نظر گوگل هم جرم محسوب می‌شود و ممکن است سایت جریمه شود. اما سوالی که ذهن خیلی از کاربران را مشغول کرده این است:

رپورتاژ هم به نوعی خرید بک لینک است آیا این ضرر ندارد؟

رپورتاژ به هیچ عنوان ضرری ندارد، فقط و فقط به خاطر اینکه این خرید بک لینک کاملاً دائمی و طبیعی است اما بک لینک‌هایی که از دیگر سایت‌ها خریداری می‌شود به نوعی برای یک مدت معین اجاره می‌شود و بعد از مدتی اگر هزینه اجاره مکان تبلیغاتی پرداخت نشود لینک سایت حذف خواهد شد. به خاطر همین است که گوگل این موضوع را متوجه می‌شود و اینگونه سایت‌ها را که اقدام به خرید بک لینک غیر طبیعی می‌کنند، جریمه می‌کند.

نکته دوم: بنیانگذار گوگل یکی از راه‌های بالا بردن سایت را گرفتن بک لینک می‌داند

لری پیج بنیانگذار و مدیر عامل گوگل بر این عقیده است که یک سایت زمانی اعتبار دامنه و صفحه‌اش بالا می‌رود که دیگر سایت‌ها به وی بک لینک‌های دائمی و طبیعی بدهند و یکی از بهترین روش‌ها در حال حاضر برای گرفتن بک لینک‌های دائمی و طبیعی همین رپورتاژ آگهی است و این بستگی به توان مالی فرد دارد که از چه سایتی با چه دامین اوتوریتی بخواهد بک لینک بگیرد و یا اینکه از چند سایت رپورتاژ دریافت کند.

نکته سوم: در رپورتاژ آگهی باید مخاطبین هدف خودتان را مشخص کنید

انتخاب مخاطبین هدف می‌تواند شانس افراد را برای افزایش مخاطبین و افزایش فروش بیشتر کند. قبل از انتشار رپورتاژ آگهی باید بتوان مخاطبان را شناسایی و رفتار آنها را آنالیز کرد تا بهترین محتوایی که مناسب و برای آنها مفید است تولید شود.

با رپورتاژ قرار است که به صورت طبیعی اما غیر مستقیم محصولات، خدمات، کالاها، کسب و کار و یا هر چیز دیگری را به مخاطبین معرفی کرد اما به نحوی که مخاطب جذب شود نه اینکه با دیدن مطلب فرار کند و به همین دلیل است که این نوع مطالب که در دیگر سایت‌ها منتشر می‌شود تأثیر خیلی زیادی در مخاطب می‌گذارد چرا که تصور مخاطبین این است که این سایت به نوعی از یک کسب و کار حمایت کرده و یا به قول معروف از وی تعریف کرده است.

پس باید اول مخاطبین هدف را شناسایی و سپس با استفاده از یک محتوای خوب، مناسب، مفید و با کیفیت طوری آنها را جذب خود کرد که متوجه نشوند. یک مورد دیگر که باید در هنگام محتوا نویسی رپورتاژ رعایت کرد این است که نیازها و مشکلات مخاطبین را مد نظر داشت. اینگونه بازدید کننده‌ها به مرور زمان به مشتری‌های کسب و کار تبدیل خواهند شد.

نکته چهارم: انتخاب بهترین و جذاب ترین عنوان برای رپورتاژ آگهی

اولین موردی که مخاطبین در هنگام جستجوی یک محتوا یا مطلب با آن سر و کار دارند، عنوان یا تیتر محتوا است. به طور حتم اگر در نوشتن تیتر یا همان عنوان وقت گذاشته شود تا یک عنوان جذاب و کاربر پسند ایجاد شود از آن طرف هم رپورتاژ آگهی ایجاد شده تأثیر بیشتری را در مخاطبان می‌گذارد.

در هنگام انتخاب عنوان باید سعی شود خساست فراوان به خرج داد چرا که اولاً پای هزینه در میان است و قرار است به دیگر سایت‌ها هزینه پرداخت کرد تا آگهی را ثبت کنند و ثانیاً با این کار قرار است هم بک لینک گرفت، هم مشتری جذب کرد و هم کسب درآمد کرد. پس هر چه عنوان رپورتاژ جذاب‌تر باشد مخاطبین و مشتری‌های بیشتری به سمت سایت جذب خواهند شد و این کاری است که خیلی از سایت‌های بزرگ برای جذب مشتری انجام می‌دهند.

نکته پنجم: رپورتاژ آگهی را به صورت تبلیغاتی منتشر نکنید

یکی از دلایلی که مشتری‌ها و مخاطبان از برخی محتواها و مطالب خسته می‌شوند این است که محتوا از همان ابتدا تا پایان به صورت کامل در مورد یک محصول، کالا، خدمات، شرکت، کسب و کار و یا هر چیز دیگری صبحت کرده و به نوعی یک تبلیغ به حساب می‌آید و در اصل مخاطبان از دیدن تبلیغ فراری هستند. اما اصل رپورتاژ در این است که یک مقاله مفید را در اختیار کاربران قرار داد و به صورت غیر مستقیم تبلیغ کرد.

به طور مثال یک رپورتاژ که در مورد کسب و کارهای اینترنتی و طراحی سایت صحبت کرده، در مورد اینکه نحوه راه اندازی این نوع کسب و کارها چگونه است و چطور می‌توان طراحی سایت انجام داد صحبت کرده و در پایان مقاله به این موضوع اشاره می‌کند که چه شرکتی را برای طراحی سایت انتخاب کرد و بعد شرکت مربوطه را معرفی می‌کند.

مقاله‌های رپورتاژی هم اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار داده و هم شرکت را به دیگران معرفی کرده و در اصل از همان ابتدا به سراغ تبلیغات نرفته است به خاطر همین است که کاربر خسته نمی‌شود. این مقاله‌ها به نوعی آشنا کردن مخاطبان و مشتری‌ها با خدمات، کالاها و محصولات یک کسب و کار است و تأثیر خیلی زیادی هم روی مخاطبان می‌گذارد.

نکته ششم: اصول نگارشی رعایت شود

برای ایجاد یک رپورتاژ آگهی قوی و قدرتمند باید به صورت کامل تمامی متن را مطالعه و سپس اصول نگارشی و غلط‌های املایی را در صورت امکان برطرف کرد. باید حتماً سعی شود برای اینکه کاربر خسته نشود از جملات کوتاه و با معنی و از پاراگراف‌های کوتاه در متن استفاده شود.

تا جایی که می‌توان بهتر است ساده و روان نوشت تا هر کاربری با هر سطح سوادی بتواند مطلب را درک کند و هرگز از کلمات اختصاصی که دایره مخاطبان را کمتر می‌کند، استفاده نشود. از کلمات کلیدی هم به اندازه استفاده شود به عنوان مثال در هر 100 کلمه یک کلمه کلیدی به کار رود. این یعنی اگر مطلب 1000 کلمه داشته باشد برای اینکه این مطلب از نظر سئو بهترین کارکرد را در موتورهای جستجو داشته باشد حداکثر 10 کلمه کلیدی لازم است.

از تصاویر با کیفیت و مرتبط با آگهی استفاده شود تا تأثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد از 3 لینک که از کلمات کلیدی اصلی سایت است، به سایت خود لینک داد.

رپورتاژ آگهی از ارزشمندترین مواردی است که می‌توان برای گرفتن بک لینک طبیعی و دائم از آن استفاده کرد اما به شرط آنکه نکاتی که در این مقاله ارائه شد، رعایت شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت آگهی رایگان کافه نیاز به آدرس kafeniaz.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کافه نیاز

سایت کافه نیاز، سامانه درج آگهی رایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]