اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802183663411136

4 اصل فوق‌العاده مهم در فروش محصولات

کد: 139802183663411136

http://bit.ly/2YemHmt

، شیراز , (اخبار رسمی): یکی از اصول اساسی در فروش، شناخت است. شناخت در فروش محصولات می‌تواند رمز موفقیت در هر فروشی باشد. در این مقاله 4 نوع شناخت بیان می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان به یک فروش موفق دست پیدا کرد.

4 اصل فوق العاده مهم در فروش که ندانستنش به ضرر شماست
4 اصل فوق‌العاده مهم در فروش محصولات

شناخت، مقوله‌ای اساسی در فروش است. شناخت هر چیزی در فروش تأثیر می‌گذارد به خصوص این 4 نوع شناخت که یکی از مهم‌ترین اصل ها در هر فروشی است

هر فروشنده‌ای چه حرفه‌ای و چه معمولی به دنبال این است که در کم‌ترین زمان ممکن محصولات و خدماتش را به دیگران بفروشد و همه به دنبال راهکارها، ترفندها و تکنیک‌هایی هستند تا یک ارتباط تنگاتنگ بین خودشان و مشتری‌ها برقرار کنند تا شاید بتوانند محصولات و خدماتشان را بفروشند.

شاید استفاده از تکنیک‌ها و ترفندها ساده به نظر بیاید و افراد فروش را کاری راحت بدانند اما باید این نکته را مد نظر داشته باشند که اگر مهارت لازم در استفاده از این ترفندها را نداشته باشند حتی یک پوست پیاز هم نمی‌توانید بفروشند چه برسد به اینکه بخواهند یک فروشنده موفق و حرفه‌ای شوند.

خیلی‌ها تصور می‌کنند که برقراری ارتباط فقط به صورت حضوری می‌تواند افزایش فروش را به همراه داشته باشد اما این تصوری اشتباه است. اگر قرار است فردی محصول یا خدماتی را به صورت حضوری را غیر حضوری بفروشد باید بتواند همان ارتباطی که قرار است به صورت حضوری داشته باشید را به صورت غیر حضوری و آنلاین هم به اجرا در بیاورد و این می‌تواند تأثیر زیادی روی فروشش بگذارد.

برای اینکه افراد بتوانند یک فروش موفق را تجربه کنند باید بتوانند نیازها، درخواست‌ها و انتظارات مشتریان خود را درک کنند. درک کردن این موضوع کار خیلی سختی نیست و تیم «کافه نیاز» قصد دارد 4 اصل بنیادی و فوق‌العاده را بیان کند که تأثیر زیادی روی افزایش فروش خواهد گذاشت. اصل هایی که همه بر مبنای شناخت شکل گرفته‌اند و در کل این شناخت است که اعتمادها را جلب و پروسه فروش را پایه‌گذاری می‌کند.

اصل اول: افراد باید خود را به خوبی بشناسند 

هر فروشنده موفق و حرفه‌ای این را خوب می‌داند زمانی یک فروش اتفاق می‌افتد که یک شناخت بین خودش یا مشتری به وجود بیاید و در اینجا است که یک ارتباط قوی، تنگاتنگ و طولانی به وجود می‌آید و فروشنده بنا به این ارتباط می‌تواند محصولات و کالاهایش را بفروشد.

اولین مرحله این است که فروشنده بتواند حالات روحی و درونی، مهارت‌ها، توانایی‌ها، قدرت بیان، نقاط ضعف، نقاط قدرت و خیلی از موارد دیگر که وابسته به خودش است را به خوبی بشناسد. هرگاه فروشنده این موارد را به خوبی بشناسد به راحتی می‌تواند مهارت‌ها، نقاط ضعف، توانایی و هر چیزی که در آن کم و کاستی دارد را تقویت کند و از آن طرف نقاط قدرت خودش را بهبود ببخشد.

به طور مثال اگر می‌داند در حرف زدن ضعف دارد یا قدرت بیان خوبی ندارد باید نحوه صحبت کردن، نحوه مذاکره کردن، نحوه استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهای فروش و هر چیزی که به فروش وابسته است را تقویت کند. اگر قرار است یک معامله بزرگ انجام دهد باید بتواند نقاط ضعف و قدرت خود را به خوبی بشناسد و این همان خودشناسی است.

اصل دوم: شناسایی مشتری‌های احتمالی

این خیلی خوب است که فروشنده بتواند مشتری‌های احتمالی خود را بشناسد. دانستن اینکه مشتری‌ها بیشتر از چه گروه‌هایی هستند، زن هستند یا مرد، کودک‌اند یا نوجوان، پیر هستند یا جوان، بیشتر به چه چیزهایی علاقه نشان می‌دهند، آیا حاضر اند برای محصولات و خدمات پول خرج کنند یا خیر، متأهل اند یا مجرد، از چه طریق نیازهایشان را برطرف می‌کنند و خیلی از موارد دیگر که می‌تواند تأثیر خیلی زیادی روی فروش محصولات بگذارد.

فروشنده خوب و حرفه‌ای برای موفقیت در فروش باید بتواند هر گروه از مشتری‌ها را به خوبی شناسایی کند تا بتواند بهترین رابطه را با آن‌ها برقرار کند. فروشنده باید بداند چه مشتری‌هایی نسبت به خرید بی تفاوت هستند و همیشه از همه چیز ایراد ‌گیرند، مشتری‌هایی که دقیقاً می‌دانند چه می خواهند بخرند، مشتری‌هایی که ریزبین هستند و در مورد محصول مورد نظرشان کلی اطلاعات دارند، مشتری هایی که با دیدن عملکرد دستگاه نظرشان در مورد خرید عوض می شود و ...

به هر حال باید با هر کدام از این نوع مشتری‌ها به یک نوع برخورد شود به طور مثال با مشتری‌های بی تفاوت و ایرادگیر که کاری به جز ایراد گرفتن ندارند باید افراد به گونه‌ای رفتار کنند که مشتری متقاعد شود یا از آن‌ها خرید کند و یا یک زمان دیگر را برای خرید کردن انتخاب کند یا به طور مثال مشتری‌هایی که می‌دانند چه محصول یا خدماتی نیاز دارند دقیقاً باید همان محصولی که می‌خواهند را به آن‌ها بدهند حتی اگر اشتباه می‌کنند. البته فروشنده می‌تواند در این طور مواقع تمام اطلاعات را در اختیار وی قرار دهد، انتخاب با خود مشتری است که کدام محصول یا خدمات را انتخاب کند.

اصل سوم: افراد باید محصولات و خدمات خود را به خوبی بشناسند 

یکی دیگر از اصول مهم در فروش موفق این است که افراد محصولات، کالاها، خدمات و مکانی که برای آن کار می کنند را به خوبی بشناسند. اگر نتوانند عملکرد یک محصول را به خوبی برای مشتری تشریح کنند به طور حتم این مشتری دو دل می شود که از آن‌ها خرید کند یا خیر.

یکی از بهترین روش‌ها این است که خود فروشنده از محصولات و خدمات به خوبی استفاده کرده باشد و نقاط ضعف و قدرتش را به خوبی بشناسد. با این کار به راحتی می‌تواند تمام امکانات، نوع عملکرد و نقاط ضعف و قدرتش را به رخ مشتری بکشد؛ زمانی که مشتری بداند فروشنده بر تمام عملکرد دستگاه تسلط کامل دارد به طور حتم پیشنهاد فروش را قبول می‌کند.

وقتی خود فروشنده از محصولات استفاده می کند دقیقاً می‌فهمد مشتری چه نیازی دارد و با اعتماد به نفس کامل همان چیزی که مشتری می‌خواهد را به وی پیشنهاد می‌کند. در این مواقع استفاده از این جمله که «در حال حاضر من هم از این محصول استفاده می‌کنم و به شما هم پیشنهاد می‌دهم استفاده کنید.» تأثیر خیلی زیادی روی خرید مشتری می گذارد.

اصل چهارم: داشتن یک شناخت خوب از بازار فروش و رقبا

داشتن یک شناخت خوب از رقبایی که فرد با آن‌ها رقابت می‌کند و همچنین شناخت بازار فروش محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهد می‌تواند رمز فروش او در این عرصه باشد. اگر قرار است افراد به یک فروشنده موفق و حرفه‌ای تبدیل شوند باید بتوانند در این دو زمینه شناخت خوبی داشته باشند.

برای این‌که فرد شناخت خوبی از رقبا داشته باشد باید بتواند رقبا را تحلیل کند. تحلیل رقبا به افراد این امکان را می‌دهد که بدانند رقبا در کجای بازار هستند، چه میزان از فروش را در اختیار خودشان دارند، چه تعداد مشتری‌ از محصولات و خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند، تا چه اندازه یک برند معروف و مشهور هستند، چه محصولات و خدماتی را ارائه می دهند و ...

هر چه قدر بیشتر بتوان رقبا را تحلیل کرد به طور حتم بازار فروش را هم به همین خوبی می‌توان شناسایی کرد. شناخت بازار و شناخت رقبا میتواند شانس رسیدن به افزایش فروش دو یا چند برابری نصیب افراد کند. 

سخن آخر

شناخت هر چیزی در فروش، تأثیر می‌گذارد به خصوص این 4 نوع شناخت که یکی از مهم‌ترین اصل‌ها در هر فروشی است. خیلی از فروشنده‌ها و مذاکره کننده‌های حرفه‌ای از این شناخت‌ها برای فروش خود استفاده می‌کنند و به افزایش فروش چند برابری هم دست پیدا کرده‌اند که در اصل رازهای فروش نیز به حساب می‌آیند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت تبلیغاتی و درج آگهی رایگان کافه نیاز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کافه نیاز

سایت کافه نیاز، سامانه درج آگهی رایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار