اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802123650011136

کدام روش‌های بازاریابی قدیمی هنوز هم قابل استفاده هستند؟

5 تکنیک بازاریابی که با وجود قدیمی بودن هنوز هم قابل استفاده هستند؟

کد: 139802123650011136

http://bit.ly/2GZULgy

، شیراز , (اخبار رسمی): جذب مشتری همیشه در اولویت کاری هر کسب و کاری است و فرقی بین روش های بازاریابی قدیم و جدید وجود ندارد. روش‌های بازاریابی قدیمی هنوز هم جوابگو هستند و می‌توان برای جذب مشتری از آنها بهره گرفت.

5 تکنیک بازاریابی که در عین قدیمی بودنش هنوز هم جواب می دهد
5 تکنیک بازاریابی که با وجود قدیمی بودن هنوز هم قابل استفاده هستند؟

هر روشی هر چند قدیمی هم باشد باز هم می‌تواند در جایی استفاده شود و تأثیر زیادی هم در فروش محصولات و خدمات ایفا کند

یکی از اصلی‌ترین کارها که لازم است بعد از راه‌اندازی هر کسب و کاری آن را انجام دارد، بازاریابی محصولات و خدمات است و فرقی هم بین فیزیکی بودن یا اینترنتی بودن آن وجود ندارد. لازم به ذکر است که بازاریابی به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست و متقاعد کردن افراد برای اینکه فقط از یک کسب و کار خاص خرید کنند و از محصولات و خدمات آنها استفاده کنند سخت است. در این بین رقبا نیز در حال فعالیت هستند و باید آنها را نیز در نظر داشت.

روز به روز راهکارها، ترفندها و تکنیک‌های جدیدی برای بازاریابی به وجود می‌آید و هر کسب و کاری از این ترفندهای جدید استفاده می‌کند تا مشتری‌های بیشتری را جذب خود کند. اما در این بین ترفندها و تکنیک‌های قدیمی هم وجود دارند و هنوز هم در بیشتر مواقع جوابگو هستند. گرچه تکنیک‌ها و ترفندهای بازاریابی به سمت دیجیتالی شدن قدم برداشته‌اند، اما به هر حال خیلی از روش‌های قدیمی برای این کسب و کارها بیشتر از روش‌های دیجیتالی جواب می‌دهند.

جلب کردن نظر کاربران به سمت تبلیغات یکی از اصولی‌ترین کارها در بازاریابی است البته نه اینکه مخاطبین را وادار کرد تا به اجبار تبلیغات را مشاهده کنند. در ادامه 5 روش شرح داده شده که با وجود قدیمی بودن هنوز هم می‌توان از آن استفاده کرد.

روش اول: لباس‌هایی که حکم تبلیغ را می‌دهند

این روشی است که برخی از رستوران‌ها، مکان‌های سنتی مانند چایخانه و قهوه خانه یا فروشگاه‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند و سعی دارند با پوشیدن یک لباس به تن برخی اشخاص، به نوعی تبلیغ کننده‌ی محصولات و خدمات باشند. این لباس ممکن است مربوط به همان منطقه باشد یا لباس یک عروسک که به نوعی معروف و مشهور است، باشد. این روش به سرعت نظر افرادی که از آن منطقه عبور می‌کنند را به خودش جلب می‌کند و افراد کنجکاو می‌شوند در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود، اطلاعات به دست آورند.

روش دوم: استفاده از بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی

یکی از روش‌هایی که از قدیم پابرجا بوده و هنوز هم است و شاید هیچ وقت کهنه نشود، استفاده از بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی است. با استفاده از این روش به راحتی می‌توان اطلاعات خیلی زیادی را به مخاطبان ارائه داد و برندی را معروف و مشهور کرد. برای این کار فقط کافی است اطلاعات کافی را تهیه و آن را روی بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی به صورتی زیبا و شَکیل در اختیار مخاطبان قرار داد. اکثر اشخاصی که اقدام به راه‌اندازی یک کسب و کار جدید می‌کنند از این روش بهره می‌برند.

روش سوم: استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

شاید به جرأت بتوان گفت که یکی از روش‌های بازاریابی که از قدیم تا به حال کاربرد داشته و هنوز هم دارد، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است. این تابلوها انواع مختلفی دارند؛ از سر در مغازه و فروشگاه‌ها گرفته تا تابلوهای الکترونیکی روان و چشمک زنی که مخاطبین و مشتریان را به سمت فروشگاه یا مرکز خرید هدایت می‌کنند. یکی از روش‌های دیگر هم که تا چند سال پیش تا الان هنوز هم استفاده می‌شود، نورهای تبلیغاتی مستقیمی است که برخی از فروشگاه‌ها به کار می‌برند. در برخی از جاده‌ها یک نور سبز رنگ به صورت کاملاً مستقیم از بالای سر در حرکت است. برای جلب توجه مشتری از این نورها استفاده می‌شود.

روش چهارم: پلاستیک‌هایی که تبلیغات کسب و کار روی آن قرار دارد

خیلی از فروشگاه‌های بزرگ از این ترفند برای برند سازی استفاده می‌کنند و سعی دارند لوگو، شماره تماس، نام فروشگاه، آدرس پستی، آدرس اینترنتی و هر اطلاعات دیگری را روی این کیسه‌ها قرار دهند. این پلاستیک‌ها مستقیماً وارد خانه‌ی مشتری شده و هر جا مشتری برود، برند هم خواهد رفت. این ترفند نه تنها برای فروشگاه‌های بزرگ بلکه برای داروخانه، پوشاک فروشی، خشکباری، آرایشی بهداشتی، اسباب بازی فروشی و خیلی از مکان‌های دیگر هم کاربرد دارد. با این روش به راحتی یک برند به دیگران معرفی می‌شود. خیلی از کسب‌وکارها با استفاده از طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه‌ای که روی این کیسه‌ها قرار می‌دهند، سعی دارند مشتری‌های بیشتری را هم جذب کنند.

روش پنجم: هم قیمت قبلی را بزنید و هم قیمت تخفیف خورده

یکی از روش‌هایی که خیلی جواب می‌دهد و بیشتر در فروشگاه‌‌های بزرگ قابل استفاده است، این است که روی یک اتیکت قیمت فعلی محصول را وارد، قیمت فعلی را خط زده و قیمت تخفیف خورده را نوشت. مشتری آن چیزی را که می‌بیند باور می‌کند و این نوع بازاریابی بیشتر روی ذهن مشتری کار می‌کند. مشتری وقتی می‌بیند یک محصول 23000 هزار تومان قیمت دارد ولی فروشگاه آن را 22000 تومان می‌فروشد، آن را می‌خرد. به همین خاطر  خیلی از فروشگاه‌های بزرگ از این ترفند قدیمی اما پر کاربرد استفاده می کنند و سودهای زیادی به دست می‌آورند. بنابراین هر روشی هر چند هم قدیمی باشد باز هم می‌تواند در جایی استفاده شود و تأثیر زیادی هم در فروش محصولات و خدمات داشته باشد.

علاقه مندان می‌توانند در سایت کافه نیاز نسبت به درج آگهی رایگان اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کافه نیاز

سایت کافه نیاز، سامانه درج آگهی رایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]