اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712043499711136

نحوه حفظ رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل

از رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو مواظبت کنید

کد: 139712043499711136

https://goo.gl/Lq2oUZ

، شیراز , (اخبار رسمی): به دست آوردن بهترین نتیجه در جستجوهای گوگل از آرزوهای همه کسب‌وکارهای اینترنتی است و این یعنی درآمد بیشتر. اما در برخی موارد دیده می‌شود که کسب‌وکارها، رتبه و جایگاه خود را از دست می‌دهند. در این مقاله به این موضوع پرداخته می‌شود که کسب‌وکارها چگونه جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کنند.

از رتبه ی وب سایت تان در موتورهای جستجو مواظبت کنید
محافظت از رتبه ی سایت در نتایج جستجوی گوگل

یکی از رضایت بخش‌ترین قسمت‌های هر کسب‌وکار اینترنتی این است که در رتبه یک و یا حداقل در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گیرند

یکی از رضایت بخش‌ترین قسمت‌های هر کسب و کار اینترنتی این است که در رتبه یک و یا حداقل در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گیرند و صد البته سعی و تلاش خود را هم بکنند که به این خواسته خود برسند. اما رفتن به صفحه اول با ماندن در آن صفحه با هم تفاوت‌هایی دارد. در این قسمت، مهم این است که آنقدر تلاش شود که به صفحه اول رسیده و از همه مهمتر این است که کارهایی را انجام داد که گوگل به سایت اعتماد کند و آن را در همان صفحه نگه دارد.

مواظبت و محافظت از رتبه سایت آن هم در صفحه اول گوگل یکی از دغدغه‌های این روزهای مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی شده است و به هر دری زده می‌شود تا این رتبه حفظ شود. چون می‌دانند که به دست آوردن بهترین رتبه یعنی به دست آوردن بازدیدکننده و درآمد بیشتر. این مدیران می‌دانند که هر چه ترافیک و بازدیدکننده بیشتر باشد به طبع درآمد بیشتری هم نصیبشان می‌شود و اگر بازدید کننده‌ای نباشد هیچ امیدی به ماندن به حفظ رتبه و موفقیت در کسب و کارشان ندارند.

محافظت و مواظبت از رتبه سایت از اصولی‌ترین کارهایی است که کسب وکارها باید بعد از اینکه به صفحه اول رسیدند انجام دهند. چون مواظبت از این رتبه یعنی کسب موفقیت‌ها و ثروت‌های پی در پی. افرادی که مدیریت یک سایت را بر عهده دارند باید این را بدانند که ترافیک و بازدید کننده‌ای که دریافت می‌کنند همیشگی نیست و همین می‌تواند پایه‌ریز این باشد که رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل نزولی رو به پایین باشد.

سایت را به صورت روزانه باید آپدیت کرد

هیچ شکی در این مورد نیست که گوگل عاشق این است که محتوا و مطالب جدید را ایندکس کند و چه بهتر که این مطالب جدید به صورت روزانه باشد. فرقی نمی‌کند که مطالب به چه شکلی باشد از متنی گرفته تا پادکست‌های صوتی و ویدیوهای انگیزشی و آموزشی، هر چه می‌خواهد باشد اما به صورت روزانه سایت را باید آپدیت کرد تا اعتماد گوگل را جلب کرد.

نباید سعی شود فقط محتوای متنی تولید شود. قرار بر این است که جایگاه در رتبه‌ای که هست حفظ شود و می‌توان با استفاده از پادکست‌های صوتی آنلاین و همچنین ویدیوهای آنلاینی که در سایت قرار دارد مخاطب را در سایت نگه داشت و هر چه مخاطبان بیشتر در سایت باقی بمانند و ویدیوها، پادکست‌ها و مطالب را بیشتر مطالعه کند این از نظر گوگل یعنی سایت یک سایت محبوب است و به طور حتم رتبه سایت را ارتقاء داد.

هر چه محتواهای متنی که در لابلای آن ویدیوها و پادکست‌های رایگان وجود دارد، تولید شود و صد البته اگر به صورت روزانه باشد که عالی است، می‌توان دید که نرخ فرار کاربر یا همان بانس ریت سایت رو به کاهش خواهد رفت و این بهترین فرصت برای جذب بازدید کننده و همچنین حفظ رتبه سایت است.

بک لینک‌های ایجاد شده را به تمام صفحات سایت باید لینک داد

به طور حتم ایجاد کردن بک لینک از مهمترین کارهای بخش سئو سایت است که باید به صورت کاملاً هوشمندانه انجام شود. اگر کسب‌وکاری قصد دارد که با بک لینک در صدر جستجوهای گوگل قرار بگیرد و رتبه سایت را حفظ کند باید این را بداند که در این طور مواقع کیفیت بک لینک مهم است نه کمیت آن.

با مشاهده نمونه‌هایی که تالارهای گفتگو دارند دیده می‌شود که آنها اگر چه گاهی حدود 34000 بک لینک ایجاد کرده‌اند ولی رتبه سایت‌شان در سایت الکسا حدود 3000 است. اما سایت ورزش 3 که  نزدیک به 10000 بک لینک دارد رتبه 2 ایران را در اختیار دارد و این کیفیت بک لینک را می‌رساند نه فقط ایجاد کردن لینک در هر سایتی که بیشتر آنها هم اسپم هستند.

مورد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در میان لینک‌هایی که ایجاد می‌شود نباید سعی کرد فقط به صفحه اصلی سایت لینک داد. به طور مثال باید فرض کرد یک کسب‌وکار اینترنتی در مورد سئو و بهینه‌سازی سایت فعالیت می‌کنند و قصد دارند با استفاده از کلمه سئو در میان رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرند. به طبع با رقبای زیادی برخورد می‌شود که با این کلمه کلیدی همه مایل هستند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و باید به صورت مداوم بک‌لینک ایجاد کنند و به سایت لینک بدهند. برای اینکه لینک‌ها قوی‌تر باشند و کسب و کار در میان رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد و همچنین رتبه سایت ارتقاء پیدا کند و یا رتبه حفظ شود، باید سعی شود که در هنگام لینک گرفتن به صفحات مختلف سایت لینک داد نه اینکه فقط به صفحه اصلی لینک داده شود.

اگر به قسمت‌های مختلف سایت لینک داده شود، موتورها و خزنده‌های گوگل راحت‌تر می‌توانند مطالب سایت را ایندکس کنند و دسترسی به آن راحت‌تر خواهد بود و همچنین کاربران و بازدید کننده‌ها هم راحت‌تر می‌توانند با مطالب آشنا شوند. این عمل می‌تواند کیفیت بک لینک و همچنین رتبه کلمه کلیدی که برای سایت انتخاب شده است را بیشتر کند.

گوگل هم از این استراتژی که بیشتر به صورت مخفی است استفاده می‌کند و بیشتر اشخاصی که در حوزه سئو و بهینه‌سازی فعالیت می‌کنند از این موضوع خبر ندارد. اما با دانستن این موضوع می‌توان هم کیفیت بک لینک را بیشتر کرد و هم با استفاده از کلمه کلیدی سایت، رتبه را در گوگل حفظ کرد.

صفحاتی را باید لینک خارجی کرد که ارزشمند باشند

یکی از مهمترین بخش‌های سئو همان‌طور که در بالا هم گفته شد، بک لینک گرفتن از سایت‌های دیگر است. اما کاری که در این قسمت باید انجام شود این است که صفحاتی از سایت خود را باید بک لینک داد که ارزش زیادی از نظر محتوایی برای بازدیدکننده دارد و همچنین خواننده با مطالعه آن اطلاعات عمومی و خصوصی‌اش بیشتر می‌شود.

به طور مثال با عضویت در یکی از تالارهای گفتگو  و مشغول به فعالیت شدن خیلی‌ها مایل هستند از صفحات این تالار یک بک لینک به سایت بدهند. فرضاً موضوع انتخابی «شکست در کسب و کار» است. به طبع اشخاصی که با این موضوع در تالارهای گفتگو مواجه می‌شوند تحریک می‌شوند تا روی لینکی که در آن قرار داده شده کلیک کنند.

اما نکته مهم اینجا است که باید این مطلب که در مورد شکست در کسب و کار است، آنقدر پر محتوا باشد که کاربر را به سمت خود جذب کند. اما اگر این مطلب ارزش زیادی نداشته باشد به طور حتم مخاطب صفحه را می‌بندد و صد البته گوگل هم این را متوجه می‌شود که یک کاربر چه اندازه در سایت باقی مانده و بر اساس همین مورد است که به سایت رتبه می‌دهد و یا رتبه سایت را کم می‌کند. هر چه مطالبی که لینک می‌شود ارزش بیشتری داشته باشند کاربران بیشتری را جذب می‌کنند.

یک نکته دیگر نیز نباید فراموش شود که  از لینک‌های داخلی یا همان لینک بیلدینگ‌ها هم به صورت کاملاً هوشمندانه باید استفاده شود. در این کار دو مزیت وجود دارد:

اول اینکه زمانی که موتورها و خزنده‌های گوگل وارد مطالب سایت می‌شوند و به این لینک‌های داخلی می‌رسند متوجه این می‌شوند که یک مطلب قدیمی‌تر هم در همین حوزه وجود دارد و این کار ایندکس کردن را برای آنها راحت می‌کند و همچنین آن را در لیست جستجوهای گوگل قرار می‌دهند.

دوم اینکه کاربران را وادار می‌کنند که به مطالب قدیمی‌تر مراجعه کنند و از این کار دو سود وجود دارد:

سود اول: کاربر بیشتر در سایت نگه می‌ماند و این بر بانس ریت یا نرخ فرار کاربر تأثیر زیادی دارد.

سود دوم: مطالب قدیمی‌تر را از خاک خوردن نجات می‌دهد.

حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی منبعی عظیم از مخاطبان، بازدید کننده‌ها و مشتریان هستند. هر چه کسب‌وکار در این شبکه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند به طور حتم تأثیر زیادی روی بازدیدکننده‌های سایت می‌گذارد و این باعث می‌شود تا گوگل رتبه سایت را در نتایج جستجو حفظ کند و یا آن را ارتقاء دهد.

با فعالیت در این شبکه‌ها مزیت‌های زیادی نصیب کسب‌وکار خواهد شد. از جمله

به برند سازی کسب و کار کمک بزرگی می‌کند.

مطالب، محصولات و سایت بازدید کننده‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

به راحتی می‌توان از این شبکه‌ها لینک‌های با ارزشی گرفت.

مخاطبان با دیدن مطالب، آن را در دیگر شبکه‌ها و گروه‌ها به اشتراک می‌گذارند و این یعنی بازدید‌کننده بیشتر.

این شبکه‌ها در دراز مدت روی کسب و کار تأثیر مثبت می‌گذارند.

افزایش سرعت سایت برای بهبود وضعیت رتبه

سرعت معمول لود شدن صفحات سایت کمتر از 3 ثانیه است. یعنی فقط 3 ثانیه یا کمتر از آن وقت است تا کاربر را متقاعد کرد که وارد سایت شود وگرنه سایت را ترک می‌کند و به سراغ رقبا می‌رود. این مورد برای سایت‌هایی که ریسپانسیو یا واکنش‌گرا هستند و روی تلفن همراه هوشمند هم به اجرا در می‌آیند، یکسان است و بیشتر جستجوهای گوگل هم از طریق گوشی انجام می‌شود.

هر ثانیه برای کسب و کار اینترنتی مثل طلا است. اگر این ثانیه‌ها از دست داده شود مثل این است که کاربران زیادی از دست داده شود و این کاربران هستند که به صفحه اول گوگل می‌روند. اگر این سرعت بارگذاری و لود شدن صفحات به حداقل رسیده شود به طور حتم جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل ارتقاء خواهد یافت.

برای این کار روش‌های زیادی وجود دارد مانند:

پایین آوردن حجم صفحه اول سایت

پایین آوردن حجم تصاویر استفاده شده در سایت

استفاده نکردن از برنامه‌های فلش

استفاده از یک هاست قوی

و خیلی از موارد دیگر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کافه نیاز

سایت کافه نیاز، سامانه درج آگهی رایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]