اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711303488511136

تفاوت های افراد موفق و ناموفق

اقدام و عمل بزرگترین تفاوت بین افراد موفق و ناموفق است

کد: 139711303488511136

https://goo.gl/ydXXwm

، شیراز , (اخبار رسمی): یکی از بزرگترین تفاوت‌ها بین افراد موفق و ناموفق، اقدام و عمل است. همین مورد باعث شده تا این اشخاص به جایی برسند که از تصور خارج است. افراد موفق کارهایی را انجام می‌دهند که افراد ناموفق حاضر نیستند انجام دهند.

اقدام و عمل بزرگترین تفاوت بین افراد موفق و ناموفق است
Bozorgtarin-tafavote-afrad-movafagh-va-namovafagh

به جرأت می‌توان گفت که در هر بحث، محفل، گفتگو، سمینار، کنفرانس و خلاصه همه جا حرف از موفقیت‌های کوچک و بزرگ افراد موفق است. موفقیت‌هایی که برای همه الگویی شده که مانند این اشخاص شوند. همه افراد تصور می‌کنند این اشخاص همیشه موفق بوده‌اند و هرگز شکستی در زندگی‌شان متحمل نشده‌اند. همه تصور می‌کنند این اشخاص اصلاً انسان‌های عادی نیستند و از یک سیاره دیگر آمده‌اند. باید تصور کرد که آنها احتمالاً باید از فرمول موفقیت استفاده کرده باشند که همیشه موفق هستند فرمول‌هایی که هیچ‌کسی از آن خبر ندارد.

اما افراد موفق نه غیر عادی هستند، نه از سیاره دیگری آمده‌اند، نه همیشه موفق بوده‌اند، نه اینگونه بوده که هیچ شکستی در زندگی‌شان نخورده‌اند، نه از فرمول‌های غیر عادی برای موفقیت‌شان استفاده می‌کنند. آنها در اصل سعی می‌کنند کارهای خود را متفاوت‌تر از بقیه انجام دهند و این یعنی اقدام و عمل. به همین سادگی. این مهمترین ویژگی و بزرگترین تفاوتی است که بین افراد موفق و ناموفق وجود دارد که آنها را از هم متمایز می‌کند.

همه انسان‌ها دوست دارند این را بدانند که چرا این اشخاص همیشه موفق بوده‌اند و از چه رازی پشت پرده استفاده شده که این اشخاص از کمترین امکانات بهترین بهره برده‌اند و به اشخاصی موفق تبدیل شده‌اند که زبانزد خاص و عام بوده‌اند و به تنها جوابی که رسیده می‌شود، اقدام و عمل است. آنها در پشت موفقیت‌های خود از سخت‌کوشی، پشتکار، سعی و تلاش استفاده کرده‌اند تا به این درجه از موفقیت رسیده‌اند. آنها اگر الان در راحتی و آرامش زندگی می‌کنند به خاطر این است که قبلاً به خود سختی داده‌اند.

افراد موفق برای رسیدن به موفقیت انگیزه و اشتیاقی سوزان داشتند و تمام سختی‌ها، موانع و دست اندازهای موفقیت را پشت سر گذاشته‌اند که در هر محفل، سمینار، کنفرانس، بحث و گفتگویی، زبانزد خاص و عام باشند. آنها زاییده شرایط نبوده‌اند بلکه خالق شرایط بودند و این را درک کردند که موفقیت سن و سال نمی‌شناسد و در هر سنی به دنبال برآورده کردن رویاهای‌شان بوده‌اند. این اشخاص تصمیم گرفته‌اند که موفق شوند و سپس برای رسیدن به موفقیت، اقدام و عمل کردند. همین تصمیم گرفتن و اقدام و عمل باعث شده تا تمام کائنات هم همسو با آنها باشد و راه موفقیت را برای آنها هموار کند.

تیم «کافه نیاز» در این مقاله به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته است و تفاوت میان اقدام و عمل در بین افراد موفق و ناموفق را بیان کرده است. این تفاوت در عین سادگی کاملاً راه را برای رسیدن به موفقیت آسان و هموار خواهد کرد.

افراد موفق هرگاه تصمیم به موفق شدن بگیرند، فقط فرصت‌ها را می‌بینند

یکی از بزرگترین تفاوت‌هایی که میان این افراد است و برخی‌ها هرگز متوجه آن نمی‌شوند این است که افراد موفق چون تصمیم می‌گیرند که به سمت موفقیت قدم بردارند پس در این مسیر فقط فرصت‌هایی دیده می‌شود که آنها را به رویاهای خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

اما افراد ناموفق به جای دیدن فرصت‌هایی که در این مسیر وجود دارد فقط موانع، مشکلات و دست اندازهایی را می‌بینند که آنها را از مسیر موفقیت دور می‌کنند و همین بهانه‌ای می‌شود تا موفق نشدن‌های‌شان را به گردن دیگران بیاندازند.

افراد موفق به آخر کار و پاداشی که نصیبشان می‌شود، نگاه می‌کنند

نوع نگاه افراد با یکدیگر کاملاً متفاوت است. اشخاصی که موفق هستند دیدی کاملاً بلند مدت به اهدافشان دارند و به پاداش‌ها و امتیازاتی که قرار است در آینده به دست بیاورند نگاه می‌کنند و هرگز تصور شکست خوردن و موفق نشدن را ندارند.

اما در آن سو افراد ناموفق تصوراتی که از موفقیت دارند را با شکست همراه می‌کنند و بیشتر از اینکه به موفق شدن فکر کنند، به شکست‌هایی که قرار است در آینده بخورند فکر می‌کنند. به همین دلیل است که این اشخاص از یک روحیه و انگیزه‌ای ضعیف برخوردارند و بیشتر نوک بینی خود را می‌بینند نه موفقیت‌هایی که قرار است در آینده به دست بیاورند و همین باعث می‌شود در اقدام و عمل کردنشان تزلزل به وجود بیاید.

افراد موفق خوشبین‌تر از افراد ناموفق هستند

خیلی‌ها افراد ناموفق را اشخاصی واقع‌گرا و واقع‌بین در نظر می‌گیرند که تمام کارهای‌شان را بر اساس یک اصول خاص انجام می‌دهند اما در اصل این طور نیست. آنها به خاطر ترس‌های خود انتخاب‌های درستی انجام نمی‌دهند و چون ترس از شکست خوردن و ترس از موفق نشدن دارند تصمیماتی می‌‌گیرند که هیچگاه به سودشان نبوده است و همیشه افسارشان به دست ضمیر ناخودآگاه‌شان است.

افراد ناموفق هیچ کنترلی روی ضمیر درونی خود ندارند و همین ضمیر آنها را به هر جایی که بخواهد می‌برد. آنها مدام در ذهن خود این را می‌گویند: اگر این کار انجام نشود چه کنم؟ اگر این بار هم شکست خوردیم چه می‌شود؟ من می‌دانم که این شدنی نیست. ذهن افراد ناموفق بیشتر حول این جملات با انرژی کاملاً منفی می‌چرخد و به هیچ عنوان به آینده کاری و زندگی خوشبین نیستند و به اصطلاح نیمه خالی لیوان را می‌بینند.

اما از آن سو افراد موفق اشخاصی خوشبین و مثبت نگر هستند که نیمه پر لیوان را در نظر می‌گیرند و هرگز اجازه نمی‌دهند افسارشان به دست ضمیر سرکشی به اسم ضمیر ناخودآگاه بیافتد. آنها خود را مسئول این می‌دانند که چون تصمیم گرفته‌اند موفق شوند، پس الان موقع این است که اقدام و عمل کنند نه این که دست روی دست بگذارند که شاید یک روزی یک شخصی آنها را به موفقیت و ثروت برساند.

انسان‌های موفق و ثروتمند همیشه به خود می‌گویند من می‌دانم که می‌شود، من می‌دانم که این کار شدنی است، من می‌دانم که موفق می‌شوم، اگر صد بار دیگر هم شکست بخورم باز هم بلند می‌شوم.

هر بار که این جملات گفته می‌شود با ایمان و باوری کامل‌تر آن را بیان می‌کنند چون این اشخاص به توانایی‌ها، مهارت‌ها و استعدادهایی که دارند کاملاً اعتماد دارند و می‌دانند که بالاخره روزی به موفقیت می‌رسند چون از قانون اقدام و عمل بهره می‌برند.

ریسک پذیری در خون افراد موفق است

در کل اشخاص موفق اقدام و عمل را سرلوحه کاری خود کرده‌اند و به خاطر همین به دل خطر می‌روند و اشخاصی ریسک‌پذیرند و همیشه به دنبال این هستند که خطر کنند و در عوض بزرگترین پاداش‌ها را هم به واسطه همین ریسک‌پذیری به دست می‌آورند. این اشخاص با همین ریسک کردن‌ها فرصت‌هایی را دیده‌اند که افراد ناموفق حتی در خواب هم نمی‌بینند.

اما از آن سو اشخاص ناموفق به جای اینکه به موفق شدن‌های خود فکر کنند ترس از این دارند که مبادا شکست بخورند و همین ترس از شکست تمام زندگی را تحت الشعاع خودش قرار می‌دهد و هرگز نمی‌توانند فرصت‌ها را ببینند و در نهایت ریسک‌پذیری نمی‌کنند و دست به خطر نمی‌زنند و جالب این است که توقع دارند موفق هم بشوند که توقعی کاملاً بی جا و بی مورد خواهد بود.

باید مطمئن بود که اگر ریسک کنید فرصت‌ها را می‌بینید، موفق می‌شوید و پاداشی دریافت خواهید کرد که خارج از تصور است و این ویژگی و تفاوت بین افراد موفق و ناموفق است. دست روی دست نگذارید، از خطر کردن، از ریسک کردن، از شکست خوردن نترسید. بهانه جویی ممنوع. لطفاً بهانه‌ها را کنار بگذارید. برای موفقیت باید از هر مانعی یک فرصت بسازید و بزرگترین تصمیمی که می‌توان گرفت این است که برای موفقیت، اقدام کنید.

این جمله از دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب را باید به خاطر داشت که بزرگترین تفاوت بین افراد موفق و ناموفق این است که افراد موفق حاضرند کارهایی را انجام دهند که افراد ناموفق میلی به انجام دادن آن ندارند.

سخن آخر

اگر افراد حرکت کنند، اگر تصمیم بگیرند، اگر اقدام کنند، اگر عمل کنند به طور حتم این آنها خواهند بود که از موفق‌ترین و خوش شانس‌ترین اشخاص روی زمین خواهندبود. آن موقع است که تمام کائنات هم به سمت آنها حرکت می‌کنند فقط کافی است که تصمیم بگیرند و برای رسیدن به هدف اقدام کنند. برای رسیدن به ثروتو موفق بودن باید ریسک کرد و خود را به خطر انداخت. باید بتوان روی توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارند سرمایه‌گذاری کنند.

اگر افراد خطر نکنند، اگر ریسک‌پذیر نباشند، اگر تصمیم نگیرند و اگر اقدام و عملی در کار نباشد هیچ موفقیتی هم در کار نخواهد بود و به این ترتیب شخص با یک شخص شکست خورده و ناموفق هیچ فرقی نخواهد کرد.

این جمله معروف از رابرت کیوساکی نویسنده خلاق کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» را نباید فراموش کرد: انسان‌هایی که خیلی محتاط و محافظه‌کار هستند به هیچ جایی ‌رسند. آنها در یک نقطه ثابت می‌مانند. برای پیشرفت قبل از هر چیزی باید کمی دل و جرأت داشته باشید.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تبلیغاتی درج آگهی رایگان، کافه نیاز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کافه نیاز

سایت کافه نیاز، سامانه درج آگهی رایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت