اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971215354129605

معماری خانه سرامیکی فرزانه؛ جلوه‌ای از هنر اصیل ایرانی

کد: 13971215354129605

https://goo.gl/7NtAAH

، تهران , (اخبار رسمی): معماری ایرانی همواره مایه حیرت همگان بوده است. زیرا این نوع از طراحی یکی از کامل‎ترین نمونه‎های معماری دنیا است که در آن برای تمام فضاهای مورد نیاز به‎صورت اساسی فکر شده و با الهام از طبیعت زیبایی غیر قابل وصفی را به وجود آورده است.

معماری خانه سرامیکی فرزانه ؛ جلوه ای از هنر اصیل ایرانی
معماری خانه سرامیکی فرزانه؛ جلوه ای از هنر اصیل ایرانی

نمونه معماری ایرانی را در تمام خانه‎ها و بناهای قدیمی این سرزمین می‎توان پیدا کرد. از خانه‎ی بروجردی‌ها در کاشان تا خانه بهنام در تبریز و خانه‌های قدیمی زیبای دیگر در شهرهای مختلف همچون اصفهان و شیراز و یزد اشاره کرد.

این خانه‎ها با ظرافت هرچه تمام‎تر طراحی شده‎اند و در آن تمام سردرها، وردی‌ها، هشتی‌ها و سایر ریز فضاهای موجود بر اساس ارزش و اهمیت مکانی‎شان به صورت دقیق طراحی شده‎اند. اما استفاده از این شیوه معماری و هنر ناب ایرانی فقط مختص زمان گذشته نیست بلکه در عصر حاضر نیز در سراسر ایران طراحی‌های خارق‌العاده و زیبایی با همین ویژگی‌ها طراحی می‌شود.

یکی از نمونه‌های بارز این هنر را می‎توان در خانه سرامیکی فرزانه مشاهده کرد. این خانه‎ی زیبای فیروزه‎ای رنگ با 200 متر مربع مساحت در نیاوران واقع شده و با طراحی بی نظیر خود مایه الهام بسیاری از آثار هنرمندان دیگر شده است.

در سراسر این خانه از هنرهای سنتی ایرانی استفاده شده است. کاشیکاری‌های کم نظیر این خانه با قرار گرفتن در کنار هم جلوه بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند و یاد‎آور خانه‎های اصیل و قدیم ایرانیان هستند.

اما تنها شاخص اصلی این بنا به همین جا ختم نمی‌شود بلکه این خانه دیدنی دارای حیاطی بسیار زیبا استکه با الهام از محوطه‌سازی ایرانی ساخته شده است. تمام کفپوش‌ها، گلدان‌ها، دیوارهای مشبک و آجری و حوض آبی رنگ این بنا نشان از ورود مجدد المان‌های طراحی خانه‌های اصیل ایرانی در بناهای امروزی دارد.

علاقه‌مندان برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون می‌توانند به مجله دلتا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا

دلتا اولین و تخصصی ترین سایت املاک ایران است که با تکیه بر نیم قرن تجربه دلالی علمی املاک به عنوان مرجعی تخصصی در زمینه فروش و خرید ملک، خرید خانه، خرید ویلا، خرید آپارتمان، اجاره آپارتمان در تمام شهرهای ایران فعالیت می کند. املاک دلتا با به کارگیری شیوه های نوین و علمی از طریق وب سایت دلتا و اپلیکیشن موبایل دلتا، بستری مناسب برای ثبت آگهی ملکی و خرید و فروش ملک فراهم آورده است. با استفاده از سایت ملکی جهانی دلتا می توانید اطلاعات مناسبی در زمینه قیمت خرید ملک، قیمت خرید خانه و آپارتمان در تمام شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، نوشهر و دیگر شهرها داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | هنرهای تجسمی