اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980203362509605

پیش بینی رئیس اتحادیه املاک از جهش قیمت مسکن در سال 98

کد: 13980203362509605

http://bit.ly/2IOLWrf

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: «هم‌اکنون قیمت مسکن به ثبات رسیده است و تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان بالا نرود، شاهد جهش قیمت مسکن نخواهیم بود.»به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی‌ قلی‎خسروی اظهار کرد: «بازار مسکن در سال ۹۷، شرایطی مشابه سال 91 را تجربه کرد.»

پیش بینی رئیس اتحادیه املاک از جهش قیمت مسکن در سال 98
پیش بینی قیمت مسکن در سال 98

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که هرچند بعضی سازندگان یا مالکان، قیمت‌های نامتعارف برای منطقه خود تعیین می‌کنند، اما روند کلی بازار مسکن به سمت ثبات قیمت می‌رود و جهش قیمت مسکن در راه نیست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: «هم‌اکنون قیمت مسکن به ثبات رسیده است و تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان بالا نرود، شاهد جهش قیمت مسکن نخواهیم بود.»

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی‌ قلی‎خسروی اظهار کرد: «بازار مسکن در سال ۹۷، شرایطی مشابه سال 91 را تجربه کرد. به این‎صورت که افزایش قیمت در بازارهای موازی همچون طلا و ارز، به رشد بیش از حد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی منجر شد. همین موضوع، کاهش معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت در نیمه دوم سال ۹۷ را در پی داشت و پیش‎بینی می‌شود این وضعیت برای سال 98 نیز ادامه یابد.»

وی افزود: «حداکثر رشد قیمت که برای بازار مسکن می‌توان متصور بود؛ همسطح بودن با تورم عمومی یا حتی پایین‌تر از نرخ تورم است و هیچ‌گونه جهش قیمت مسکن طی امسال اتفاق نخواهد افتاد.»

کاهش ۵ درصدی معاملات در کل کشور

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، درباره آخرین وضعیت معاملات در فروردین ماه ۹۸ گفت: «از یکم تا بیستم فروردین‎ماه امسال، در کل کشور ۱۱ هزار و ۵۶۷ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین اجاره‎نامه‌ها در این مدت ۶۱۲۵ مورد بوده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است.»

وی افزود: «در شهر تهران نیز، از یکم تا بیستم فروردین‎ماه امسال، 741 مورد خرید و فروش مسکن انجام شده که نسبت به همین زمان در سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین  ۱۲۲۸ اجاره نامه منعقد شده که نسبت به بیست روز از فروردین ۹۷، بالغ بر ۲۶ درصد کاهش یافته است.

مصطفی قلی‎خسروی با بیان این‎که در فروردین‎ماه، معمولاً به سبب تعطیلات، خرید و فروش ملک کاهش می‌یابد؛ گفت:  «به دلیل جهش قیمت‌ مسکن در سال گذشته و با توجه به نزولات جوی، کاهش قراردادها محسوس‌تر بوده است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا

دلتا اولین و تخصصی ترین سایت املاک ایران است که با تکیه بر نیم قرن تجربه دلالی علمی املاک به عنوان مرجعی تخصصی در زمینه فروش و خرید ملک، خرید خانه، خرید ویلا، خرید آپارتمان، اجاره آپارتمان در تمام شهرهای ایران فعالیت می کند. املاک دلتا با به کارگیری شیوه های نوین و علمی از طریق وب سایت دلتا و اپلیکیشن موبایل دلتا، بستری مناسب برای ثبت آگهی ملکی و خرید و فروش ملک فراهم آورده است. با استفاده از سایت ملکی جهانی دلتا می توانید اطلاعات مناسبی در زمینه قیمت خرید ملک، قیمت خرید خانه و آپارتمان در تمام شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، نوشهر و دیگر شهرها داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان