اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005215374116997

سرمایه‌گذاران خرد در حال خرید بیت کوین هستند + تحلیل قیمت

کد: 140005215374116997

https://bit.ly/3yEO4Jd

، تهران , (اخبار رسمی): علی‌رغم پولبک بیت کوین از قله‌های قیمت سال جاری، ارزش بازار این ارز همچنان بالاتر از اندیکاتور مهم بلند مدت باقی مانده است که نشان‌گر شرایط صعودی بازار است.

سرمایه‌گذاران خرد در حال خرید بیت کوین هستند + تحلیل قیمت
سرمایه‌گذاران خرد در حال خرید بیت کوین هستند + تحلیل قیمت

علی‌رغم پولبک بیت کوین از قله‌های قیمت سال جاری، ارزش بازار این ارز همچنان بالاتر از اندیکاتور مهم بلند مدت باقی مانده است که نشان‌گر شرایط صعودی بازار است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌دسک، قیمت بیت کوین پس از آن که ۴۶،۴۵۳ دلار را لمس کرد در حال حاضر در حدود ۴۵،۹۸۵ دلار در حال معامله است. این ارز از ابتدای سال میلادی جاری (اوایل دی ماه ۱۳۹۹) تاکنون ۵۷ درصد رشد داشته است.

کارولین بولر (Caroline Bowler)، مدیر ارشد اجرایی صرافی بی‌تی‌سی مارکتس (BTC Markets) در این خصوص گفت:

پس از ماه آرام جولای، این روزها سرمایه‌گذاران خرد در حال بازگشت به بازار هستند. منطق بازار بین عقب‌نشینی ماینرهای چینی بیت کوین و متمرکز شدن فعالیت تریدرها در ایالات متحده و اروپا تفکیک قائل می‌شود.

داده‌های آنچین (on-chain) شرکت کایکو (Kaiko) نیز نشان‌دهنده این نکته است که پس از قدغن اعلام شدن فعالیت ماینرها در کشور چین، فعالیت تجاری معاملات بیت کوین در حال تغییر از چین به آمریکا و اتحادیه اروپاست.

بنابر داده‌های صرافی بیت استامپ (Bitstamp)، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه اکنون به عنوان حمایت قیمت در حوالی ۴۵۱۱۷ دلار عمل می‌کند. طبق تئوری تکنیکال بازار، پرایس اکشن بالاتر از خط قرمز صعودی محسوب می‌شود و پایین‌تر از آن نزولی تلقی می‌شود.

نمودار بالا کانالی صعودی را نشان می‌دهد که شروع آن از اوج قیمت سال ۲۰۱۷ (نزدیک به ۱۶۰۰۰ دلار) است و شامل بالاترین قیمت سال ۲۰۲۱ در ۶۳۰۰۰ دلار می‌شود. کف قیمتی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز کف حمایتی این کانال را تشکیل می‌دهند. بر خلاف بازار نزولی سال ۲۰۱۸، بیت کوین هم ‌اکنون بالاتر از میانگین متحرک ۴۰ هفته‌ای قرار دارد که نشان‌گر آن است که مومنتوم خود را بازیافته است. بیت کوین برای آنکه بتواند کاملا فشار فروش در اردیبهشت را خنثی کند لازم است تا قیمت خود را در محدوده بالاتر از ۵۵۰۰۰ دلار تثبیت کند.

طبق داده و نمودار شرکت داده پرداز گلسنود (Glassnode)، تعداد بیت کوین‌هایی که توسط آدرس‌هایی با موجودی بین ۰.۱ تا ۱ بیت کوین عرضه می‌شوند همزمان با قیمت بیت کوین در حال افزایش است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران خرد در کنار سرمایه‌گذاران سازمانی است.

تحلیل اختصاصی بازار با استفاده از دیتای آن‌چین ( ۷ تا ۱۴ مرداد)

بیت کوین تنها رمزارزی نیست که افزایش قیمت را در ماه آگوست تجربه می‌کند.

دنیل کیم (Daniel kim)، مدیر بازارهای پولی پلتفرم میپل فایننس (Maple Finance) در خصوص دیگر دارایی‌های بازار افزود:

اتر و دیگر دارایی‌ها بیشترین حجم معامله را نشان می‌دهند و نه بیت کوین. این نشان‌دهنده این است که افراد و نهادها اکنون احساس راحتی بیشتری برای نگه داشتن دیگر رمز ارزها دارند و دیگر درصدد متنوع ساختن سبدشان با نگاه داشتن بیت کوین نیستند.

دیگر آلتکوین‌های مطرح در بین ۲۰ رمزارز برتر بر اساس ارزش بازار نیز طی ۲۴ ساعت اخیر رشد قابل توجهی نشان داده‌اند که در بین آن‌ها کاردانو (توکن آدا ADA)، ریپل (XRP)، بایننس کوین (BNB)، پالی‌گان (MATIC) و استلار (XLM) بیشترین رشد را از خود نشان دادند.

رشد بی‌نظیر آلتکوین‌ها در شبانه‌روز گذشته

نمودار روزانه قیمت اتریوم نشان می‌دهد این رمز ارز پس از آنکه حمایت مهمی را در سطح ۱۷۰۰ دلار پیدا کرده است در روند صعودی قوی قرار گرفته است. اتریوم توانست الگو مثلث کاهشی را به سمت بالا بشکند که این نشان‌دهنده روند صعودی آن است. علاوه بر آن قیمت اتریوم از میانگین متحرک‌های ۲۵ و ۵۰ روزه بالاتر قرار دارد و شاخص MACD در روند صعودی قوی قرار گرفته است.

ممکن است روند صعودی بالاترین قیمت قبلی را هدف قرار گرفته باشد که ۳۵٪ از سطح کنونی آن بیشتر است. در زمان نگارش این خبر قیمت اتریوم برابر ۳،۲۲۳ دلار است. از طرف دیگر حرکت قیمت به سمت سطوح پایین‌تر از ۳۰۰۰ دلار نشان می‌دهد که هنوز در بازار فروشنده‌هایی وجود دارند.

به بازار ارزهای دیجیتال در شبانه روز گذشته که نگاه کنیم خواهیم دید که در بین رمز ارزهای برتر از لحاظ ارزش بازار، ریپل، کاردانو و دوج کوین افزایش قیمت خوبی را تجربه کرده‌اند. کاردانو پنجمین رمز ارز برتر با افزایش ۱۲.۷٪ در ۲۴ ساعت گرشته به قیمت ۱.۷۹ دلار خرید و فروش می‌شود. رمز ارز ADA امروز به قیمت ۱.۹ دلار نیز دست یافته است. چارلز هاسکینسون خالق کاردانو در این هفته تاریخ دقیق به‌روزرسانی این شبکه را اعلام خواهد کرد. اخبار مرتبط با راهکارهای قرارداد هوشمند در این شبکه باعث شده است قیمت این رمز ارز در ۷ روز گذشته ۳۱٪ رشد داشته باشد.

در زمان نگارش این خبر توکن IOTX با ۲۱۸٪ رشد بهترین عملکرد را در بازار رمز ارزها به خود اختصاص داده است. توکن AXS یا ۲۱٪ رشد در شبانه‌روز گذشته به قیمت ۶۷.۱۵ دلار خرید و فروش می‌شود. پس از این دو، رمز ارزهای HOT، RVN و HNT بهترین عملکردها را به خود اختصاص داده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]