اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011235702116997

افزایش تنش‌ها در روسیه و اوکراین؛ بیت‌کوین و بورس در برابر نفت و طلا

کد: 140011235702116997

https://bit.ly/3sE0Zcu

، تهران , (اخبار رسمی): بازار رمزارزها اواخر روز جمعه همراه با بازار بورس با ریزش مواجه شد، زیرا سرمایه‌گذاران در بحبوحه ترس ناشی از حمله روسیه به اوکراین، دارایی‌های پرریسک را کنار گذاشته و به دارایی‌های با ریسک کمتر روی آورده‌اند.

افزایش تنش‌ها در روسیه و اوکراین؛ بیت‌کوین و بورس در برابر نفت و طلا
افزایش تنش‌ها در روسیه و اوکراین؛ بیت‌کوین و بورس در برابر نفت و طلا

به گزارش سایت خبری تحلیلی رمز ارز و ارز دیجیتال میهن بلاکچین و به نقل از دیکریپت، قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۴٪ کاهش یافته و در حال حاضر به ۴۲٬۱۷۳ دلار رسیده است.

اما بازار آلتکوین‌ها بیشترین نوسان را داشته است. قیمت سولانا رمزارز هشتم بازار با ۱۰٪ کاهش به ۹۵ دلار رسیده است. درحالی که قیمت XRP نیز با با کاهش ۸.۲۹٪ به ۰.۷۶ دلار ریزش داشته است. از طرف دیگر، قیمت اتریوم بزرگترین آلتکوین بازار نیز ۵.۶٪ کاهش یافت و به ۲۹۲۱ دلار رسید.

دلیل ریزش بازار چیست؟

این شرایط می‌تواند به دلیل افزایش تنش‌های بین اوکراین و روسیه و اعزام نیروهای روسی به مرز اوکراین باشد. شب گذشته کاخ سفید بیان کرد که ممکن است روسیه طی چند روز آتی به اوکراین حمله کند. شایان ذکر است مقامات آمریکایی در هفته‌های گذشته نیز در این خصوص هشدار داده بودند. بر اساس گزارش CNN، جو بایدن رییس جمهور آمریکا قرار است روز شنبه با ولادیمیر پوتین گفتگویی تلفنی در این خصوص داشته باشد.

ترس‌های ناشی از افزایش تورم نیز در ترس سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است. هفته گذشته تورم آمریکا به بالاترین سطح خود طی ۴۰ سال اخیر رسید.

این شرایط باعث شده است که سرمایه‌گذاران، دارایی‌های پرریسک خود نظیر بورس و بیت کوین و سایر رمزارزها را کنار بگذارند. به نظر می‌رسید که رمزارزها با بازار بورس ارتباط نداشته باشند، اما این همبستگی طی سال‌های اخیر افزایش یافته است و دلیلی بر ریزش بازار شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار