اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106086389119520

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

کد: 140106086389119520

https://bit.ly/3RDI5On

، (اخبار رسمی): آیا می توانم برای اقامت در ترکیه خانه بخرم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم که خرید ملک و اقامت در ترکیه یکی از مطمئن ترین راه هایی است که می توانید برای مهاجرت به این کشور استفاده کنید.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک
خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک، موقعیت جغرافیایی، تشابه فرهنگی، جاذبه های تفریحی و توریستی، قیمت مناسب مسکن، ثبات اقتصادی و شرایط آب و هوایی مناسب از مهمترین دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه است. افرادی که برای مهاجرت به ترکیه اقدام می کنند روش های مختلفی دارند. سوالی که بسیاری از متقاضیان مهاجرت را مجذوب خود می کند،

شرایط اقامت در ترکیه با خرید خانه

طبق قوانین ترکیه، ایرانیان می توانند در تمام شهرهای ترکیه ملک یا خانه بخرند. شرایط اقامت ترکیه با خرید ملک بسیار آسان است و شما می توانید با خرید هر نوع ملکی اقامت ترکیه را دریافت کنید. به عبارت ساده، شرایط اقامت ترکیه نیز با خرید ملک مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که اگر ارزش خانه شما کمتر از 250 هزار دلار باشد، اجازه اقامت شما محدود و برای یک سال خواهد بود.
اقامت ترکیه
مشکلی که هنگام خرید املاک ارزان قیمت با آن مواجه هستید، گرفتن مجوز کار است. به عبارت دیگر، کسانی که با خرید ملک ارزان برای کار ، ترکیه را برای زندگی انتخاب می کنند باید چالیشما ایزین (مجوز کار ترکیه) دریافت کنند. با این حال، زندگی در ترکیه از طریق خرید ملک تنها برای کسانی است که توانایی خرید خانه بالای 250000 دلار را دارند. آنها از اقامت دائم و تابعیت ترکیه بهره مند خواهند شد. شرایط اصلی زندگی در ترکیه از طریق خرید خانه عبارتند از:

  • قیمت خانه در ترکیه برای سکونت بیش از 250 هزار دلار باشد.
  • کالا باید به صورت نقدی خریداری شود.
  • سه مالک قبلی ملک خریداری شده نباید خارجی باشند.
  • خریداران املاک و مستغلات یا خانه تا سه سال مجاز به فروش برای اخذ تابعیت نیستند.
  • امکان خرید ملک در مناطق امنیتی و نظامی برای خارجی ها وجود ندارد.
  • خارجی ها می توانند ملک یا خانه خود را برای کسب درآمد اجاره دهند.

خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت

خرید خانه در ترکیه برای اقامت یکی از مهم ترین راه های اخذ تابعیت این کشور می باشد. استانبول بدون شک یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است. این شهر زیبا به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می شود. قیمت ملک در این دو منطقه متفاوت است. با توجه به اینکه اکثر دانشگاه ها، هتل ها، مراکز تفریحی و خرید استانبول در منطقه اروپایی شهر واقع شده اند، قیمت خرید خانه یا آپارتمان در این منطقه بیشتر است. برای خرید ملک در استانبول و گرفتن خانه باید به هدف و بودجه خود توجه کنید. با توجه به قوانین اقامت ترکیه سعی کنید مراحل خرید ملک را به دقت انجام دهید تا به مشکلی برنخورید.

آیا با خرید خانه در ترکیه می‌توان اقامت گرفت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که راه مطمئن مهاجرت به ترکیه از طریق فرآیند اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه می باشد. اما برای موفقیت در این راه، باید مواردی را با جزئیات بدانید. در گام اول باید از قیمت خرید خانه برای اقامت در ترکیه مطلع شوید و شرایط خرید ملک در ترکیه برای اخذ تابعیت چیست؟ آنچه در مورد حداقل قیمت خانه در ترکیه باید در نظر بگیرید این است که شرایط و حداقل قیمت ها برای خرید ملک برای زندگی در ترکیه با شرایط اقامت تجاری و تحصیلی متفاوت است. شما می توانید با اجاره یک ملک بسیار کوچک و اخذ مجوز تحصیل و کار، اجازه اقامت موقت در ترکیه را دریافت کنید. اما برای کسانی که می خواهند به طور دائم بمانند یا تابعیت ترکیه را دریافت کنند، وضعیت چندان آسان نیست. دولت ترکیه بر اساس قانون جدید خود شرایط خاصی را برای خرید ملک و اخذ پاسپورت در ترکیه در نظر گرفته است. بر اساس این آیین نامه، گذرنامه افرادی که به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان اقدام به خرید ملک می کنند یک سال اعتبار دارد و پس از انقضا باید تمدید شود. اما افرادی که بیش از این مبلغ خرید کنند می توانند با ارائه مدارک لازم به دولت ترکیه و اخذ پاسپورت دائم از حقوق شهروندی نیز بهره مند شوند.

مدارک موردنیاز برای اقامت ترکیه و اقامت ترکیه با خرید ملک

با توجه به اینکه در ترکیه راه های مختلفی برای زندگی وجود دارد، برای هر راه باید مدارک مختلفی ارائه دهید. اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ اجازه اقامت را دارید، باید مدارک معتبری را به دولت ترکیه ارائه دهید. برای خرید خانه در ترکیه و گرفتن پاسپورت به حداقل سرمایه حدود 500 میلیون تومان نیاز دارید. پس از خرید خانه باید مدارک ملک شامل ترجمه رسمی مدارک هویتی، تایید تمکن مالی، عکس رنگی شخصی، بیمه یکساله در ترکیه، ترجمه رسمی سند ملک و گواهی عدم سوء پیشینه را به سفارت ترکیه ارسال کنید. در این صورت است که راه اقامت در ترکیه با خرید ملک تکمیل می شود.

روند خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه

برای خرید خانه و زندگی در ترکیه باید در قدم اول بودجه خود را برنامه ریزی کنید. بودجه بندی به شما کمک می کند شهر مناسبی را برای خرید ملک انتخاب کنید. به عنوان مثال افرادی که برای خرید خانه در استانبول اقدام می کنند و در آنجا زندگی می کنند باید برای خرید خانه در این شهر اروپایی نسبت به سایر شهرهای ترکیه هزینه بیشتری بپردازند. به همین دلیل به این دسته از افراد توصیه می کنیم از روش خرید آپارتمان در ترکیه و اقامت استفاده کنند; زیرا قیمت خرید آپارتمان نسبت به ویلا ارزانتر است. اگر قصد خرید خانه در محله اروپایی یا شهر آنکارا را دارید، بهتر است آپارتمان هایی با متراژ مناسب انتخاب کنید. در مرحله بعد باید به صورت حضوری به ترکیه سفر کنید و در این کشور حساب بانکی افتتاح کنید. بله، می توانید یک وکیل مجرب برای انجام این کار استخدام کنید، بنابراین می توانید این مراحل را دنبال کنید. برای تعیین ارزش ملک حتما از کارشناسان شهرداری کمک بگیرید. پس از انتخاب خانه، باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب صاحب خانه واریز کنید. اصل مبلغ را در تاریخ تحویل به مالک پرداخت کنید. مراحل صدور سند ظرف مدت 3 هفته انجام خواهد شد.

حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه

همانطور که بارها گفته ایم، از آنجایی که برای اقامت موقت و دائم ترکیه راه های مختلفی وجود دارد، سرمایه مورد نیاز برای استفاده از هر یک از این راه ها متفاوت است. شما برای مدت زمان اشتغال خود به مقدار کمی پول نیاز دارید و تنها با گرفتن کار می توانید ویزای کار دریافت کنید. در صورت داشتن شرایط لازم برای پرداخت هزینه تحصیل می توانید از سیستم مهاجرت تحصیلی استفاده کنید. هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به رشته و دانشگاه بین 1000 تا 25000 دلار در سال متغیر است و هزینه های ماهانه زندگی در ترکیه نیز با توجه به سبک زندگی و حدود 1000 تا 2000 دلار در ماه متغیر است. اما اگر می خواهید فرآیند خرید ملک را انتخاب کنید و خرید خانه در ترکیه با اقامت همراه باشد، وضعیت کمی متفاوت است.

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت دائم و تابعیت بیش از 6 میلیارد تومان می باشد. بدیهی است برای اینکه بتوانید با پاسپورت ترکیه ملک بخرید هنگام خرید خانه یا خانه با ارزش بیش از 6 میلیارد تومان باید مدرک تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در کشور تهیه کنید. دولت ترکیه سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و تجاری ترکیه نیز متفاوت است. باید نوع کسب و کار خود را مشخص کنید تا بتوانید هزینه های لازم برای راه اندازی کسب و کار یا سرمایه گذاری را تعیین کنید.

مزایای خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت

پس از بررسی شرایط خرید و اقامت در ترکیه به بررسی مزیت های اصلی اعمال این روش می پردازیم. مزیت اصلی خرید و اقامت در ترکیه این است که این کشور شباهت های فرهنگی زیادی با ایران دارد. بعد فاصله و مسافت آن از ایران بسیار کم است. شما به راحتی می توانید با اقوام و دوستان خود در ایران دیدار کنید. با توجه به اینکه دین رسمی کشور ترکیه اسلام است، متدینین پس از اقامت در ترکیه برای خرید ملک برای تحصیل فرزندان خود در مدارس و دانشگاه ها با مشکل مواجه نمی شوند.

مزیت دوم این است که خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت این کشور در مقایسه با سایر کشورها و کشورهای اروپایی مانند کانادا و آمریکا بسیار پایین است. با توجه به هزینه های بسیار پایین زندگی و تحصیل در این کشور، نرخ بیکاری بسیار پایین و استقبال روزافزون شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری در ترکیه، این کشور در مسیر پیشرفت اقتصادی امیدوار کننده ای قرار گرفته است. مزیت سوم این است که بین قیمت خرید خانه و خرید مسکن در ترکیه رابطه مستقیم وجود دارد. ابتدا می توانید با هر توان مالی در ترکیه ملک خریداری کنید. از سوی دیگر، تمامی مالکان خارجی می توانند در ترکیه بمانند. اما فراموش نکنید که خرید ملک در ترکیه برای اقامت دائم و تابعیت تنها در صورتی موفق است که موفق به خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار (معادل 6 میلیارد تومان) شوید.

مهم‌ترین نکات برای خرید ملک در ترکیه جهت اقامت

با توجه به افزایش تمایل به زندگی در ترکیه از طریق خرید ملک، دولت این کشور در سال 2013 قانون خرید خانه در ترکیه را برای تسهیل ورود و اقامت اتباع خارجی در این کشور تغییر داد. اما این امر موانع و مشکلاتی را به همراه دارد. در برخی موارد افراد در دام سودجویان و کلاهبرداران می افتند و نه تنها نمی توانند به ترکیه نقل مکان کنند، بلکه سرمایه آنها نیز از بین می رود. رعایت چند نکته ساده می تواند به شما در انتخاب ملک مناسب کمک کند و خرید شما را آسان تر کند. در مرحله اول، نمی توانید برای اقامت در ترکیه از خارجی ها ملک بخرید. زیرا طبق قوانین ترکیه، خارجی ها مجاز به خرید مستقیم ملک از اتباع خارجی یا غیر مقیم ترکیه نیستند.

برای خرید خانه در ترکیه سعی کنید ملک را از طریق شهر و متخصصان آن ارزیابی کنید. اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید، سعی کنید اقامتگاه ترکیه ای با املاک ارزان خریداری کنید. این فرآیند به شما کمک می کند بمانید، مجوز کار دریافت کنید و سرمایه لازم برای خرید بیش از 250000 دلار را به موقع دریافت کنید و فرصت دریافت شهروندی را داشته باشید. محل خرید ملک در ترکیه هیچ محدودیت منطقه ای یا ملی ندارد. پس گول سودجویان و کلاهبرداران را نخورید. ابتدا به شهرهای مختلف ترکیه نگاه کنید. شرایط منطقه ای، رشد و توسعه اقتصادی و بسیاری عوامل دیگر را در نظر بگیرید. پس از بررسی دقیق قیمت ملک بر اساس بودجه خود، بهترین شهر و منطقه را برای خرید و زندگی انتخاب کنید.

سخن پایانی

در سال های اخیر افزایش تقاضا برای کار، تحصیل و اقامت دائم ترکیه باعث شده تا شهروندان شرایط متفاوتی را برای اقامت در نظر بگیرند. راه های اصلی اقامت در ترکیه گردشگری، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و اقامت از طریق اجاره یا خرید ملک می باشد. شرایط و قوانین اصلی اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک عبارتند از: خرید ملکی که بیش از 250000 دلار ارزش داشته باشد، و از شهروندان ترکیه خریداری شود. اما محدودیت مکانی برای خرید خانه وجود ندارد.

در هر شهر و منطقه ای از ترکیه به راحتی می توانید خانه ای مناسب را انتخاب و خریداری کنید. خرید ویلا، آپارتمان و باغ کشاورزی می تواند شرایط لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه را فراهم کند. پس از خرید ملک، باید مدارک لازم را در مدت زمان مشخص شده برای اخذ اقامت این کشور به سفارت ترکیه ارسال کنید. ما باید روی این نکته تمرکز کنیم. اگر بودجه ای کمتر از 250000 دلار برای خانه در نظر گرفته اید، نگران نباشید. زیرا اجازه اقامت دریافت خواهید کرد. با این حال، شما باید هر سال مجوز اقامت و کار خود را تمدید کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون