اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804193838012010

حوله تمام دستباف (توبافی) خراشاد بیرجند

کد: 139804193838012010

http://bit.ly/30xyUEc

، بیرجند , (اخبار رسمی): حوله احرام، حوله استخری، شال سر، سفره نان، حوله حمام، تن پوش، انواع مانتو، حوله دست و صورت، حوله آشپزخانه، چادر شب و دستمال جیبی تنها بخشی از تولیدات هنر توبافی خراسان جنوبی است.

حوله تمام دستباف (توبافی) خراشاد بیرجند
حوله استخری دستباف

پارچه بافی در بیرجند از قدمتی طولانی برخوردار است؛ قدیفه، بقبند، چادر شب، سارق، انواع حوله دست، صورت و حمام، سفره نان، صافی، دستمال، چادرشب، شال سر، لُنگ، دستارخان، چهار پوشاله، کرباس و سفره توتی از انواع پارچه‌های نخی هستند که در این منطقه بافته می‌شوند. یکی از مزیت‌های پارچه‌های سنتی خراسان جنوبی استفاده از الیاف طبیعی و رنگی است که تنها نوع پنبه رنگی در بیرجند تولید می‌شود.

توبافی

برای بافتن پارچه به روش سنتی توباف، ابتدا مواد اولیه از قبیل پنبه، ابریشم یا کرک را تهیه می‌کنند و پس از آن از این مواد نخ می‌ریسند و در مرحله بعد نخ‌های به دست آمده را می‌جوشانند و برای ضخیم کردن آنها از آرد استفاده می‌کنند، سپس به کمک این پارچه‌ها و چرخ پارچه بافی، محصول نهایی به دست می‌آید.

رای تولید این محصولات از رنگ شیمیایی استفاده نمی‌شود بلکه رنگ‌ ریزی سنتی از پوست انواع محصولات مانند پوست انار، گردو، پیاز، گلرنگ، پرتقال، کلاله زعفران، پیاز، سیر و پودر سنگ انجام می‌شود.

ویژگی بارز این پارچه‌ها این است که صد در صد از پنبه و دستباف بوده و ضد حساسیت و حجم آن کم است. جذب آب فوق‌العاده و ضد حساسیت بودن و نیز طبیعی بودن آن از مزایای این محصولات است.

بعد از حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی یونسکو در روستای خراشاد، ظرفیت‌های بالا و جاذبه‌های صنایع دستی منجر شد روستای خراشاد به عنوان روستای جهانی توبافی (حوله بافی)، ثبت جهانی شود و لوح ثبت جهانی خراشاد به ایران ارسال شود.

علاقه‌مندان به خرید حوله احرام، حوله استخری، شال سر، سفره نان، حوله حمام، تن پوش، انواع مانتو، حوله دست و صورت، حوله آشپزخانه، چادر شب و دستمال جیبی می‌توانند به سایت آرمیتا کالا به آدرس armitakala.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمیتا کالا

آرمیتا کالا با هدف فروش اینترنتی صنایع دستی، محصولات ارگانیک و... فعالیت خود را آغاز کرد. ایده ی اولی که در ذهن ما خطور کرد و با مشورت همکارن خوب، پای در عرصه ی عمل گذاشت آغاز بکار یک فروشگاه محصولات، با کیفیت و قیمت عالی بود که استارت فعالیت فروشگاهی برای مجموعه ی ما زده شد. سال 97 شروع به فعالیت فروشگاه آرمیتا کالا بود که به صورت جدی شروع به فعالیت کردیم و کسب و کار و محصولات را رونق دادیم و الحمدلله با راه اندازی سایت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی فروش رونق گرفت!! حس خودمون و دوستان و مشتریان که جزء اولین مشتریان ما بودن رضایت بخش بود به طوری که با چشمان خود میدیدند بهترین محصولات انتخاب میگردد و در اختیارشان قرار می گیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]