اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005055346516880

تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ چگونه تولید محتوا کنیم؟

کد: 140005055346516880

https://bit.ly/373Zava

، تهران , (اخبار رسمی): اگر در طول روز از گوگل و یا اپلیکیشن های مختلف مانند اینستاگرام و تلگرام و ... استفاده می کنید، بدون شک عبارت تولید محتوا به گوشتان خورده است. واژه ای که در گذشته به اندازه امروز کاربرد نداشت، در حال حاضر به یکی از شغل های پردرآمد و همچنین آینده دار در بین افراد مختلف تبدیل شده است.

تولید محتوا چیست؟ چگونه تولید محتوا کنیم؟
تولید محتوا

به هر نوع محتوایی که در قالب متن، عکس، فیلم، فایل صوتی و ... با هدف آموزش، تبلیغ، اطلاع رسانی و معرفی طراحی شود، تولید محتوا گفته می شود. مقاله ای که در حال خواندن آن هستید یک محتوای متنی است

اگر در طول روز از گوگل و یا اپلیکیشن های مختلف مانند اینستاگرام و یوتیوب و ... استفاده می کنید، بدون شک عبارت تولید محتوا به گوشتان خورده است. واژه ای که در گذشته به اندازه امروز کاربرد نداشت، در حال حاضر به یکی از شغل های پردرآمد و همچنین آینده دار در بین افراد مختلف تبدیل شده است.

به هر نوع محتوایی که در قالب متن، عکس، فیلم، فایل صوتی و ... با هدف آموزش، تبلیغ، اطلاع رسانی و معرفی طراحی شود، تولید محتوا گفته می شود. مقاله ای که همین الآن در حال خواندن آن هستید یک محتوای متنی می باشد. بسیاری از تصاویری که در طول روز در گوگل و یا اینستاگرام مشاهده می کنید محتوای تصویری هستند. تیزر های تبلیغاتی که در تلویزیون و یوتیوب مشاهده می کنید همگی به نوعی یک محتوای ویدئویی هستند.بنابراین شما در طول روز بارها و بارها با انواع محتوا سر و کار دارید.

انواع تولید محتوا 

  1. تولید محتوای متنی

در بین انواع روش های تولید محتوا، تولید محتوای متنی جایگاه ویژه ای دارد. چرا که بخش اعظمی از فرآیند سئو سایت های مختلف در گرو تولید محتوای متنی می باشد. علاوه بر محتوای متنی موجود در وب سایت های مختلف، این نوع تولید محتوا در فضای اینستاگرام نیز روز به روز مهم تر از قبل می شود. بنابراین محتوای متنی را می توان مهم ترین نوع تولید محتوا دانست.

نکات تولید محتوای متنی

  • توجه به سلیقه و نیاز کاربر

برای نگارش یک متن جذاب اولین نکته ای که باید در نظر گرفت نیاز و سلیقه مخاطب است. یک محتوای کوتاه ولی گیرا می تواند برای مخاطب بسیار جذاب تر از یک محتوای طولانی ولی خسته کننده باشد. ضمن اینکه محتوای مورد نظر باید به گونه ای باشد که نیاز کاربر را به درستی پاسخ دهد.

کاربری که در گوگل عبارت "میزبان جام جهانی 2010" را جستجو می کند به طور واضح به دنبال نام کشور میزبان جام جهانی در سال 2010 می باشد. اشاره ای به بازی های فوتبال در همان دوره و آوردن نام قهرمان فوتبال همان جام جهانی می تواند برای کاربر جالب باشد اما اینکه یک متن گسسته و کسل کننده از تمام ادوار جام جهانی و جزئیات مختلف در محتوای مورد نظر گنجانده شود و همچنین اشاره مستقیمی به نیاز کاربر در مقاله مورد نظر نشود نمی تواند برای مخاطب جذاب باشد و قطعاً کاربر مورد نظر از خواندن این محتوا صرف نظر می کند.

  • استفاده از عناوین جذاب

عنوان مقاله شما اولین چیزیست که به چشم کاربر می خورد پس عنوان محتوای شما باید به شکلی باشد که در اولین نگاه نظر کاربر را به خود جلب کرده و کاربر را نسبت به خواندن ادامه مقاله شما ترغیب کند.

  • آنالیز رقبا

متن و محتوای شما می تواند با هر هدفی نوشته شود. نکته ای که اهمیت دارد این است که قبل از نگارش محتوای خود به طور  دقیق محتوای رقبای خود را آنالیز کنید. بررسی محتوای رقبای شما با جستجو در گوگل هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا از رقبای خود ایده بگیرید. ممکن است نکته ای که شما از نوشتن آن غافل شده اید را رقبای شما در مقالات خود آورده باشند. بنابراین از برسی رقبای خود غافل نشوید.

  • رعایت نکات نگارشی

جذابیت یک محتوا برای کاربر فقط به موضوع محتوا بستگی ندارد. محتوای شما باید از نظر نگارشی و ساختار گرامری نیز صحیح باشد تا برای خواننده هم جذاب و هم روان به نظر بیاید.

رعایت موارد فوق به علاوه بسیاری موارد دیگر می تواند سبب تمایل بیشتر افراد برای خواندن مقاله شما شود.

  1. تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی کمی تخصصی تر از تولید محتوای متنی می باشد. چرا که برای تولید محتوای ویدئویی باید علاوه بر تخصص لازم، ابزار این روش تولید محتوا را در اختیار داشته باشید. تولید محتوای ویدئویی می تواند به شکل های مختلف مانند تهیه ویدئو رئال، طراحی و تولید انواع تیزر های تبلیغاتی، طراحی موشن گرافیک و ... باشد. که تمامی این روش ها دانش و ابزار مخصوص به خود را دارد.

همانند محتوای متنی محتوای ویدئویی نیز باید از کیفیت و جذابیت لازم برای جلب توجه مخاطب و انتقال پیام مورد نظر داشته باشد. یک ویدئو جذاب و با کیفیت باید بیان کننده یک داستان جذاب، شخصیت های تاثیرگذار و صدا گذاری قابل قبولی باشد تا بتواند هم از نظر مخاطبین جذاب و دیدنی به نظر بیاید و مخاطب را مجاب به تماشای ویدئو مورد نظر کند و هم بتواند پیام مورد نظر را به مخاطبان جامعه هدف خود منتقل کند.

  1. تولید محتوای صوتی

یکی از روش های تولید محتوا که توانسته است جایگاه خود را در بین کاربران ایرانی پیدا کند تولید محتوای صوتی به شکل پادکست می باشد. این روش تولید محتوا نیز، مانند سایر روش های تولید محتوا باید از استاندارد های لازمه مانند صدای گیرا، داستان جذاب، موسیقی پس زمینه و ... برخوردار باشد.

  1. تولید محتوا تصویری

تولید محتوای تصویری نیز یکی دیگر از روش های تولید محتوا می باشد که در حال حاضر و به دلیل بیشتر شدن استفاده کنندگان از اپلیکیشن اینستاگرام بیش از پیش به آن پرداخته می شود. طراحی و تولید هر عکس و تصویری با هدف معرفی، تبلیغ، اطلاع رسانی و ... در این دسته از تولید محتوا قرار می گیرد.

برگ برنده شما در فضایی مانند اینستاگرام عکس ها و تصاویر شما هستند بنابراین بسیار مهم است که در این مورد قوی ظاهر شوید و از طراحی تصاویر زیبا و جذاب غافل شوید. تصاویر و عکس های شما باید با کیفیت، خلاقانه و مطابق با سلیقه مخاطبین شما باشند. از طراحی تصاویر شلوغ و روزنامه وار بپرهیزید. تصاویر شما باید در عین  سادگی و زیبایی مفهوم مورد نظر شما را برسانند.

در حال حاضر طراحی پست اینستاگرام به یک نیاز اساسی و لازم برای صاحبین پیج های اینستاگرامی تبدیل شده است. چرا که اگر در این فضا محتوای تصویری جذابی نداشته باشید عملا از رقابت با رقبای خود جا می مانید. بنابراین تولید محتوا که ظاهر شاید کاره ساده ای به نظر بیاید دارای پیچیدگی ها و چالش های مختلفی است. برای نتیجه گیری هر چه بیشتر و بهتر از محتوای خود باید تمامی موارد فوق را رعایت کرده و محتوایی جذاب و در عین حال مفید به کاربر ارائه دهید.

بدون شک اعتماد به یک تیم متخصص که بتواند با بررسی نیاز کاربر بهترین و مفیدترین محتوای ممکن را تولید کرده و ارائه دهد سکوی پرتاب کسب و کار شما به سوی موفقیت خواهد بود. تیم متخصص تولید محتوا فامین ادز با ارائه انواع محتوا همچون محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدیوئی، طراحی و ساخت موشن گرافیک، طراحی و ساخت پست و استوری اینستاگرام و ... در خدمت شما سروران گرامی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس تبلیغاتی فامین ادز

تیم جوان و با انگیزه فامین ادز، با تکیه بر دانش به روز و تخصصی و با بهره گیری از افراد دارای تخصص و تجربه در تمامی زمینه های دیجیتال مارکتینگ اعم از تبلیغات گوگل، سئو و بهینه سازی سایت، طراحی سایت، ساخت و طراحی موشن گرافیک، تولید محتوا اینستاگرام و ... بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود با مناسب ترین قیمت ممکن ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی