اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108236821616880
در دسترس نیست

در طراحی UI و UX وب سایت خود به این نکات توجه کنید.

کد: 140108236821616880

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی UX وUI در وهله اول به تجربه و بهبود رضایت کاربران منجر می شود اما هدف اصلی آن دستیابی به افزایش فروش و رشد یک کسب و کار است.

در طراحی UI و UX وب سایت خود به این نکات توجه کنید.
سفارش طراحی سایت

با سفارش طراحی سایت فامین ادز به راحتی می توانید وب سایتی کاملاً استاندارد با طراحی UI/UX موفق برای کسب و کار خود داشته باشید، که به شما در جذب مشتری کمک می کند.

زمانی که در اپلیکیشن های موبایل و یا در وب سایت ها مشغول گشت و گذار هستید برایتان مهم است که پلتفرم مورد استفاده شما سریع و کارآمد باشد. دو ویژگی مشترک در تمامی اپلیکیشن ها و وب سایت های موفق و محبوب مردم این است که یکی ظاهر زیبا و عالی داشته باشند و دیگری احساس و تجربه خوبی را در اختیار مخاطبین قرار دهند.

این دو ویژگی در دنیای وب و تکنولوژی به دو مفهوم رابط کاربری( UI)  و دیگری تجربه کاربری( UX ) مربوط می شود. داشتن رابط و تجربه کاربری موفق رمز ایجاد رضایت برای کاربران وب است. بسیاری از مردم این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند بنابراین دراین مطلب می خواهیم ابتدا به معرفی این دو بپردازیم و سپس مهمترین نکات در طراحی UI و UX را معرفی کنیم.

طراحی رابط کاربری UI

رابط کاربری یا   User Interface که به اختصار UI نامیده می شود یکسری فرآیند در سفارش طراحی وب سایت است که در ارائه و میزان تعامل وب سایت و یا تلفن همراه با کاربران آن نقش دارد. طراحی UI مستقیماً در ظاهر صفحات سایت ودکمه ها، عناصر و المان های آن دیده می شود. هر المانی که در هنگام استفاده از یک برنامه آن را می بینید در حوزه طراحی UI قرار دارد.

طراحی تجربه کاربری UX

تجربه کاربری یا User Experience که به اختصار UX نامیده می شود روشی است که در یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل اعمال می شود که تجربه خوبی به کاربر در هنگام استفاده از آن بدهد. زمانی که ی کاربر از یک سایت یا برنامه استفاده می کند مهم است که کار با آن ساده باشد، به راحتی بتواند در بخش های مختلف گردش کند بنابراین بهبود تجربه کاربر و به جا گذاشتن اثری مثبت در خاطر آن به یک تجربه کاربری وب منجر می شود که اساس طراحی UX است. این طراحی عمدتاً بر روی قاب بندی یک برنامه و ساختاربندی مناسب همه اجزا و عناصر آن تمرکز دارد. اینکه متن خوانا باشد و کاربر مجبور نباشد اسکرول افقی داشته باشد، زدن یک دکمه منجر به فرستادن او به صفحه دیگری نشود نمونه هایی از ایجاد تجربه کاربری خوب است.

دلیل اهمیت طراحی  تجربه و رابط کاربری اصولی

طراحی UX وUI در وهله اول به تجربه و بهبود رضایت کاربران منجر می شود اما هدف اصلی آن دستیابی به افزایش فروش و رشد یک کسب و کار است. در صورتی که اپلیکیشن و وب سایتی به خوبی دارای طراحی منحصربفرد باشد می تواند در جذب مشتری و کاربر موفق تر باشد. زودتر در میان کاربران جا بیفتد و در زمان کوتاه تری به موفقیت برسد.

استفاده از طراحی UI و UX می‌تواند باعث شناخته شدن یک برند نو شود. این مسئله بیشتر برای استارتاپ ها حائز اهمیت است. رویارویی و تجربه اولیه کاربران در استفاده از یک سایت و برنامه تأثیر مستقیم بر موفقیت و یا عدم موفقیت آن دارد.

نکات طراحی اصولی UI و UX

حال که با اهمیت این دو مؤلفه در وب سایت خود آشنا شدید بیایید بررسی کنیم که نکات اصولی طراحی آنها به چه صورت است.

  • ساختار اطلاعات

ساختار اطلاعات که Information Architecture و به اختصار IA نامیده می شود به معنای معماری و ترکیب ساختار های مختلف یک وب سایت است که به گونه ای ساختاربندی شده است که بهترین منوی ناوبری را ارائه دهد. بدین گونه که تصاویر، متون و سایر المان ها و... باید در جای مخصوص به خود قرار بگیرند.

  • طراحی تعاملی

گفتیم که ایجاد یک وب سایت که بالاترین توان برای برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با کاربر را داشته باشد درصد بالایی از موفقیت را کسب نموده است. تمام عناصر یک وب سایت یا برنامه مانند  باید با مخاطب ارتباط برقرار کند که شامل موارد زیر است. بکاربردن اصول زیبایی شناسی، رنگ، متون، صدا، فضا، گرافیک، فونت، آیکون ها و تمامی تصاویر. در مورد هرکدام تحقیق کنید.

  • قابلیت استفاده

Usability  یا قابلیت استفاده که به عنوان معیاری برای کاربر پسند بودن نیز بکار می رود یکی از فاکتورهای اصلی طراحی UI/UX موفق است. با استفاده ازین فاکتور مطمئن می شوید که کاربران در استفاده از برنامه و یا وب سایت اطلاعات خود را بدست می آورند؟ آیا استفاده از آن آسان است؟  با در نظر گرفتن و تست کردن آن رسیدگی به خطاها نیز آسان می شود.

  • وایرفریمینگ

Wireframing یک طرح آزمایشی به شما در سنجش ویژگی های برنامه یا وب سایت، ظاهر آن و قابلیت استفاده کمک می کند. ایجاد یک نمونه ارزان به شما کمک می کند دریابید نتیجه کار همانی می شود که از آن انتظار دارید.

 ایجاد نمونه ای از برنامه برای آزمایش ویژگی ها، ظاهر و قابلیت استفاده برنامه قبل از راه اندازی واقعی آن است. به علاوه ویژوال دیزاین  یک راه ارزان برای آزمایش عملکرد و ارزیابی اینکه آیا برنامه در خدمت هدف است یا خیر است.

جهت اطلاع از کسب درآمد دلاری در گوگل ادز اینجا را کلیک کنید.

با سفارش طراحی سایت فامین ادز به راحتی می توانید وب سایتی کاملاً استاندارد با طراحی UI/UX موفق برای کسب و کار خود داشته باشید، که به شما در جذب مشتری کمک می کند. جهت اطلاعات از قیمت طراحی سایت کافیست این لینک https://famin-ads.com/web-design-cost/  را دنبال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس تبلیغاتی فامین ادز

تیم جوان و با انگیزه فامین ادز، با تکیه بر دانش به روز و تخصصی و با بهره گیری از افراد دارای تخصص و تجربه در تمامی زمینه های دیجیتال مارکتینگ اعم از تبلیغات گوگل، سئو و بهینه سازی سایت، طراحی سایت، ساخت و طراحی موشن گرافیک، تولید محتوا اینستاگرام و ... بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود با مناسب ترین قیمت ممکن ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]