اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010155621216997

آیا «مدل انباشت به جریان» برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین قابل اعتماد است؟

کد: 140010155621216997

https://bit.ly/3FWOI8p

، تهران , (اخبار رسمی): کوین تلگراف در مقاله‌ای به توضیح ۳ دلیل پرداخته است که چرا مدل پیش‌بینی قیمت انباشت به جریان PlanB دقیق نیست و چرا نمی‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ، ۱۰ برابر شود.

آیا «مدل انباشت به جریان» برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین قابل اعتماد است؟
آیا «مدل انباشت به جریان» برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین قابل اعتماد است؟

کوین تلگراف در مقاله‌ای به توضیح ۳ دلیل پرداخته است که چرا مدل پیش‌بینی قیمت انباشت به جریان PlanB دقیق نیست و چرا نمی‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ، ۱۰ برابر شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، طی چند سال اخیر، مدل انباشت به جریان که توسط PlanB ارائه شده، بسیار محبوب شده است. مطالعات کمی و آماری منتشرشده در وبسایت planbtc.com، این مدل و پیش‌بینی آن را نشان می‌دهد که ارزش بازار بیت کوین می‌تواند تا ۱۰۰ تریلیون دلار برسد. مشخصا، صعنت کریپتو از منطق موجود در این مدل و حتی از ایده دستیابی قیمت بیت کوین به بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار در اوایل سال ۲۰۲۱ هیجان‌زده شده است.

جهت مشاهده قیمت بیت کوین در سایت میهن بلاکچین کلیک کنید

در واقع، مدل انباشت به جریان فرض می‌کند که رابطه‌ای بین مقدار فلزات گرانبها که سالانه استخراج می‌شود (جریان) و مقدار موجودی استخراج‌شده (انباشت) وجود دارد.

برای مثال، طلا سالانه کمتر از ۲٪ موجودی در گردش استخراج می‌شود. با توجه به نرخ استخراج فعلی، ۵۰ سال طول می‌کشد تا موجودی در گردش طلا دو برابر شود. این موضوع باعث می‌شود که طلا به یک دارایی کمیاب تبدیل شود.

در این خصوص، PlanB فرضیه‌ای را مطرح کرده است که بیت کوین که بسیاری از افراد، آن را طلای دیجیتال می‌خوانند، می‌تواند از رابطه بین مقدار موجودی در گردش و مقدار بیت کوین استخراج‌شده در هر سال پیروی کند. وی نمودار دکارتی را ارائه داده است که در آن، رشد قیمت بیت کوین از رشد خط رگرسیون پیروی می‌کند.

جهش‌هایی که هر ۴ سال شاهد آن هستیم به دلیل هاوینگ است. در پروتکل بیت کوین، پس از استخراج هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک، تعداد بیت کوین‌هایی که به هر بلاک اختصاص می‌یابد و ماینرها آن را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند، نصف می‌شود.

احتمالا ساتوشی ناکاموتو با این فرض به پدیده هاوینگ فکر کرده است که هر ۴ سال، قیمت بیت کوین دو برابر شود. در این بین، PlanB نشان داده است که در ۱۰ سال اول حضور بیت کوین، این رمزارز عملکرد نمایی داشته است. این موضوع بدان معنا است که با هر هاوینگ، قیمت بیت کوین به جای دو برابر، ۱۰ برابر افزایش یافته است.

مطلب کامل در سایت خبری تحلیلی ارز دیجیتال میهن بلاکچین

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار