اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051173985500

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران تاکید کرد

تبدیل مالیات برارزش افزوده از تعهدی به نقدی

کد: 1395051173985500

https://goo.gl/y7shhl

، تهران , (اخبار رسمی): مالیات بخش خصوصی باید به همان میزانی که اعلام شد، باقی بماند و انرژی سازمان مالیاتی بر افزایش درآمدهای مالیاتی دولت متمرکز بر بخش هایی از اقتصاد باشد که تاکنون مالیات پرداخت نمی کردند.

تبدیل مالیات برارزش افزوده از تعهدی به نقدی

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران درباره کاهش زمان بررسی پرونده های مالیاتی چه اثری بر تعامل این سازمان با بخش خصوصی می گذارد اظهار کرد: هرچه مدت زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی فعالان اقتصادی کمتر باشد، زمان و انرژی کمتری از سازمان مالیاتی و بنگاه های تولیدی صرف می شود.  این یکی از خواسته های بخش خصوصی از سازمان مالیاتی بود که خوشبختانه محقق شده است.

نجفی منش ادامه داد: چهارشنبه هفته جاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران میزبان رییس سازمان مالیاتی است و در این جلسه مهم ترین مسائل بخش خصوصی با این سازمان به منظور حل و فصل تعاملی مشکلات در میان گذاشته می شود. خوشبختانه تقوی نژاد اهل تعامل است و نظر مثبتی نسبت به عملکرد او در حوزه مالیات در بخش خصوصی وجود دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره مهم ترین مسئله مالیاتی بخش خصوصی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات ما در بخش خصوصی  مالیات بر ارزش افزوده است. در چند زمینه در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده مشکل داریم. تولید در مناطق آزاد تجاری براساس قانون شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و این در حالی است که سازمان مالیاتی گاه بنگاه های مستقر در این مناطق را مشمول مالیات بر ارزش افزوده تشخیص داده است. از سوی دیگر سازمان مالیاتی در حالی مالیات بر ارزش افزوده را طلب می کند که هنوز توسط بنگاه ها دریافت نشده است و بخش خصوصی قصد دارد مالیات بر ارزش افزوده را از حالت تعهدی به حالت نقدی تبدیل کند و هر زمان که پول را دریافت کرد، مالیات را بپردازد.

نجفی منش درباره تصمیم دولت یازدهم مبنی بر افزایش درآمدهای مالیاتی دولت و فشارهایی که بر بخش خصوصی در دوره رکود وارد شد خاطرنشان کرد: تلاش ما در اتاق بازرگانی این است که مالیات بخش خصوصی در همان اندازه که اعلام شده است باقی بماند و انرژی سازمان مالیاتی بر افزایش درآمدهای مالیاتی دولت متمرکز  بر بخش هایی از اقتصاد باشد که تا کنون مالیات پرداخت نمی کردند. درآمد اضافه دولت باید از این بخش ها تامین شود و بخش خصوصی که در سال رکود عوایدی نداشته است نمی تواند منبع افزایش درآمد دولت از محل مالیات ها در نظر گرفته شود.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ