اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807174114913350

کلیدی ترین نکات برای موفقیت مشاوران املاک در سال 98

کد: 139807174114913350

http://bit.ly/2Vq3pKI

، رشت , (اخبار رسمی): مشاوران املاک بهتر است برای موفقیت خود در سال 98 برنامه جدیدی تنظیم کنند. پس ابتدا باید بر روی نیازهای فروشندگان و خریداران خانه و یا سایر املاک تمرکز کرد. در ادامه 5 پیشنهاد و راهنمایی که رعایت آنها مطمئنا در کسب موفقیت و جذب مشتریان بیشتر پیشرو خواهد بود، آمده است.

کلیدی ترین نکات برای موفقیت مشاوران املاک در سال 98
The key to the success of real estate consultants in year 1398

1. خریداران خانه اول = مشتریان جدی‌تر

تقریبا نیمی از خریداران بازار مسکن برای دفعه اول خانه تهیه می‌کنند پس با بازار بسیار بزرگی مواجه هستند.درصد بیشتر آنها نیز قبل از خرید اول در قسمت‌های مرکز شهر و یا نزدیک به مراکز شغلی و امکانات رفاهی زندگی کرده‌اند.

خریداران خانه اول همیشه به دلیل تجربه‌های کمتر در گزینش نیاز به راهنمایی بیشتری دارند و در این نقطه مشاوره‌های به موقع و سودمند می‌تواند آنها را به مشتری وفادار بدل کند. همچنین به دلیل بودجه‌های محدودتر گزینه‌هایی با متراژ کمتر نیز برای آنها مورد پسند خواهد بود. پس این گزینه برای مشاوران املاک در صورت ارائه یک مشاوره خوب به راحتی به یک قرارداد ختم خواهد شد.

2. به خریداران خود در برنامه ریزی‌های مالی و پرداخت، کمک فکری کنید

زمانی که میزان بودجه نهایی برای خرید خانه و یا ملک مورد نظر مشتری مشخص شد قبل از اینکه کمک بخواهند به آنها پیشنهاداتی مناسب با بودجه‌ای که دارند باید داد به نحوی که کمترین استرس را تجربه کنند. این عمل برای آنها تبدیل به خاطره‌ای شیرین از کار خواهد شد و علاوه بر آن حتما مشاور املاک را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می‌کنند.

اغلب خریداران در زمینه جنبه‌های مالی خرید خانه نگران و مضطرب هستند و در ناخودآگاه خود همیشه مشتاق شنیدن توصیه‌های مشاور خود به عنوان یک فرد کارکشته و حرفه‌ای در زمینه املاک هستند.

حتی در صورتی که به زبان نیاورند اگر مشاوران املاک پیشنهاد مناسبی به آنها بدهند، یک فرصت عالی برای کمک به خریداران و ایجاد اعتماد چند برابری بین آنها خواهد شد. پیشنهاداتی مانند اینکه ابتدا با پرداخت 20 درصد مبلغ قرارداد را تثبیت کنند، این موضوع زمانی صدق می‌کند که خریدار به ملک علاقه خاصی نشان داده است یا در برخی موارد خریداران در معاملات اولیه قرار دارند و به دلیل کمبود اطلاعات به از دست دادن پول خود بدگمان هستند با کارهای ساده‌ای مانند پیشنهاد استفاده از چک‌های تظمین شده بانکی و یا پرداخت همزمان با امضاء قرارداد نگرانی آنها را برطرف باید کرد.

در برخی موارد نیز می‍‌توان با صحبت با فروشنده قبل از قرار مشترک شرایط پرداخت خاصی را برای خریداران خوش حساب در نظر گرفت که منجر به معامله در اولین قرار خواهد شد.

3. پاسخگو بودن به مشتریان

تمامی مشتریان امروزی به دنبال نتایج فوری هستند و گاهی بدلیل کم حوصلگی، مشاور املاک خود را تغییر و به افراد و مجموعه‌های دیگری مراجعه می‌کنند.

اگر از تمامی خریداران و فروشندگان پرسید مهمترین ویژگی برای انتخاب یک مشاور املاک حرفه ای برای انجام معامله مورد نظرشان چیست؟ به اتفاق خواهند گفت: پاسخگویی.

ممکن است با کلمات و جملات متفاوتی بیان کنند اما همگی به دنبال یک مفهوم هستند: اعتمادی که در نتیجه پاسخگویی به آنها بوجود آمده است. پس همیشه به تماس‌های مشتریان خود به موقع پاسخ داد و بی وقفه برای ارئه مشاوره صحیح به آنها کوشید.

4. بهترین و بدترین زمان‌ها برای خرید و فروش یک خانه یا ملک را بدانید

مشاوران املاک حرفه‌ای و پاسخگو همیشه به سمت انجام معاملات حرکت می‌کند. اما زمانی که لیستی بلند بالا از فروش زمین‌ها، خانه‌ها و یا املاک تجاری وجود داشته باشد باید گفت زمان معامله هر کدام از آنها چه وقتی است. به عنوان مثال همانطور که بهترین زمان اجاره مسکونی‌ها از خرداد ماه تا شهریور هر سال است، زمانی برای تمام دسته بندی‌های کاری خود در موقعیت جغرافیایی مورد نظر تعیین کرد.

برای این کار بهتر است سری به سامانه بازار املاک ایران زد و به زمان اوج معاملات نگاه کرد و با سال‌ها و ماه‌های گذشته مقایسه کرد. با این اطلاعات هر روز ذهن خود را تغذیه تا در زمان پرسش و پاسخ با تسلط خود بر مباحث روز بازار مشتریان را به خود جذب کرد.

5. در زمان بازدید خانه با خریداران صحبت کنید و سلیقه آنها را بسنجید

زمانی که مشاوران املاک همراه خریداران به بازدید یک خانه می‌روند باید مانند یک همراه عمل کنند. یک همراه عادی چه کارهای می‌کند. گاهی باید سلیقه مشتریان را در بازدید اول بسنجد تا اگر مورد اولیه رد شد بازدید بعدی خود را سوخت نکنند. بله قرار نیست لیست وار جلو رفت و همینطور خود و مشتری را خسته کرد بلکه با هوش خود می‌توان گاهی در گزینه‌های اولیه خریدار را راضی به معامله کرد.

به عنوان مثال در مورد رنگ خانه پرسید و به همین بهانه رنگ مورد علاقه مشتری را دانست و یا در مورد نمای خانه و متریال های مصرفی سوالاتی بپرسید. این موضوع در ناخوآگاه مشتری نیز درج خواهد شد و مشاور املاک به عنوان فردی دقیق که موشکافانه به همه چیز نگاه می‌کند ثبت در ذهن مشتری ثبت می‌شود.

حال با اطلاعات بدست آمده می‌توان بهترین گزینه‌های خود را که منطبق بر نیاز و سلیقه مشتری است به او پیشنهاد داد. مواردی همچون نظرسنجی معمولا بی‌اهمیت به نظر می‌رسند و اغلب مشتریانی که خرید نمی‌کنند فراموش می‌شوند اما آنها مطمئنا از مشاور دیگری ملک خود را تهیه کرده‌اند ولی دلیل آن را نمی‌توان متوجه شد.

مواردی که در این مطلب گفته شد همگی گزینه‌های طلایی خریداران واقعی است. آنها نیز برای انتخاب املاک برنامه ریزی نکرده‌اند و تنها به دنبال ملک مورد نظر خود هستند و تنها کافیست سوالات هوشمندانه پرسید و با پاسخ‌های آنها چک لیست خود را کامل کرد و در نهایت پازل تکمیل شده گزینه مورد نظر خریدار در دستان مشاور املاک است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | علم و آموزش