اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005095352016880

راهنمای جامع افزودن آدرس کسب و کار در گوگل

کد: 140005095352016880

https://bit.ly/3lfCWhT

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از ساده ترین و در عین حال ضروری ترین و پربازده ترین فعالیت های اینترنتی که می تواند مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار شما بکشاند، ثبت مکان در گوگل مپ است.

راهنمای جامع افزودن آدرس کسب و کار در گوگل
ثبت مکان در گوگل مپ

در حال حاضر و با افزایش کسب و کارهای اینترنتی، تبلیغات در این حوزه نیز نسبت به گذشته پر رقابت تر و پیچیده تر شده است. شرایط کرونایی، اینترنتی شدن کسب و کارهای مختلف، افزایش خرید اینترنتی، افزایش کسب و کارهای آنلاین، استارت آپ های مختلف و ..باعث شده است که عدم حضور و فعالیت در این حوزه کسب و کار شما را رفته رفته به نابودی بکشاند. یکی از ساده ترین و در عین حال ضروری ترین و پربازده ترین فعالیت های اینترنتی که می تواند مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار شما بکشاند ثبت مکان در گوگل مپ است.

ثبت لوکیشن در گوگل

با انجام این کار به راحتی می توانید مشتریانی که در نزدیکی فروشگاه، رستوران، پمپ بنزین و یا سایر محل های کسب و کار شما هستند را به سمت خود جذب کنید. حتماً برای شما هم پیش آمده که در اتوبان و یا جاده ای متوجه شدید که بنزین اتومبیل شما رو به اتمام است و به دنبال نزدیک ترین پمپ بنزین به خودتان هستید! یا حتماً تجربه این موضوع را داشته اید که در محله ای که چندان با آن آشنایی ندارید قرار گرفته اید و به دنبال نزدیک ترین رستوران و یا داروخانه می گردید.

اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار، محل کسب و کار خود را در گوگل و سایر اپلیکیشن های مسیر یاب ثبت کنید، می توانید این افراد و مشتریان را به راحتی به سمت کسب و کار خود هدایت کنید. در این مواقع کاربران فقط به دنبال آدرس کسب و کار شما می گردند و ثبت مکان کسب وکار شما به راحتی مشتری را به شما وصل می کند.

ضمن اینکه با ثبت مکان خود در گوگل می توانید موارد و جزئیات بیشتری از کسب و کار خود نظیر، آدرس و محل دقیق، مسیر های مختلف دسترسی به محل شما، آدرس سایت (در صورت داشتن وب سایت)، ساعات کاری و شماره تماس های مربوطه، تصاویر مرتبط به کسب و کار و ... را به محل کسب وکار خود اضافه کنید.

هزینه ثبت مکان در گوگل

ثبت لوکیشن شما در گوگل، برخلاف سایر روش های تبلیغاتی این پلتفرم، مانند تبلیغ در گوگل، کاملاً رایگان بوده و به سادگی قابل انجام است. فقط کافیست گوشی موبایل خود را برداشته، وارد برنامه گوگل مپ شوید و طبق دستور العمل زیر موقعیت مکانی خود را در گوگل ثبت کنید:

آموزش اضافه کردن موقعیت مکانی در گوگل مپ

برای ثبت موقعیت مکانی و اضافه کردن آدرس و لوکیشن کسب و کار خود به گوگل، پس از اینکه وارد برنامه گوگل مپ شدید می بایست:

  1. با یک حساب کاربری گوگل (جیمیل)، در اپلیکیشن گوگل مپ وارد شده و log in شوید. پس از log in شدن، در سمت راست نوار موجود در قسمت پایین صفحه، بر روی گزینه contribute کلیک کنید. وارد قسمت add a missing place شوید. در این قسمت باید جزئیات مربوط به کسب و کار خود نظیر اسم کسب و کار، دسته بندی مربوط به فعالیت کسب و کار شما، آدرس دقیق و انتخاب نقشه دقیق محل کسب و کار، ساعات شروع و پایان کار، شماره تماس، آدرس وب سایت (در صورتی که وب سایت دارید)، تاریخ شروع فعالیت و همچنین تصاویر مربوط به محل بیزینس خود را وارد کنید. پس از انجام موارد فوق و وارد کردن جزئیات مربوط به مکان کسب و کار، می توانید بر روی علامت فلش کوچک آبی رنگی که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و در اینصورت موقعیت مکانی شما برای تایید شدن توسط گوگل بررسی می شود.

تایید محل کسب و کار شما توسط گوگل می تواند از چند ساعت تا چند روز زمان ببرد. در صورتیکه وضعیت لوکیشن ثبت شده شما به صورت In review باشد، به این معنی است که لوکیشن شما هنوز تایید نشده است و در دست بررسی می باشد. اگر این وضعیت به حالت Published تغییر کرد نیز به این معنی است که مکان ثبت شده شما به تایید گوگل رسیده است.

نکته: ثبت لوکیشن در گوگل با استفاده از لپتاپ نیز دقیقا مانند حالت موبایل بوده و کافیست موارد فوق را به ترتیب انجام دهید و به اینصورت موقعیت مکانی کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید.

ایجاد تغییرات در اطلاعات محل کسب و کار ثبت شده در گوگل

اگر بنا به هر دلیلی مانند تغییر محل کسب و کار شما به مکانی دیگر، تغییر شماره های تماس، وب سایت و یا هر مورد دیگری نیاز بود که اطلاعات ثبت شده خود را در گوگل تغییر دهید فقط کافیست:

  • مجدداً در برنامه گوگل مپ وارد شوید. بر روی قسمت contribute کلیک کنید. بر روی قسمت Edit Map کلیک کنید.

و سپس از بین گزینه های موجود می توانید تغییراتی که مد نظر دارید را انجام دهید. پس از آن تغییرات شما مجددا توسط گوگل بررسی می شود و تغییرات درخواستی شما اعمال می شود.

ثبت لوکیشن شما در گوگل مپ به مشتریان قدیمی شما کمک می کند تا راحت تر راه های دسترسی به شما را پیدا کنند. ضمن اینکه این کار به شما کمک می کند تا مشتریان جدیدی را نیز که به دنبال خدمات و محصولات شما در نزدیکی شما هستند را هم جذب کنید. بنابراین در حال حاضر بسیار مهم و حیاتی هست که آدرس و نشانی دقیق کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

ضمن اینکه در صورت داشتن وب سایت و گرفتن ترافیک از طریق لوکیشن، می توانید ورودی کاربران وب سایت خود را نیز افزایش داده و این موضوع باعث تاثیر مثبت بر روی سئو سایت شما می شود.

ضمن اینکه علاوه بر ثبت لوکیشن خود در گوگل می توانید نشانی و محل کسب و کار خود را در اپلیکیشن های مختلف مانند، واتس اپ و اینستاگرام و همچنین مسیریاب های مختلف مانند برنامه ویز، بلد و نشان نیز ثبت کنید. ثبت لوکیشن در این برنامه ها نظیر واتس اپ که در حال حاضر پرکاربردترین پیام رسان در بین کاربران ایرانی است، باعث سهولت در ارسال لوکیشن محل کسب و کار شما در بین مشتریان شما می شود.

ثبت لوکیشن شما در مسیر یاب های مختلف نیز دسترسی کاربران و مشتریان را به آدرس شما راحت تر می کند و کاربران تنها با جستجو نام کسب و کار شما در مسیریاب های ذکر شده به محل کسب و کار شما دسترسی پیدا می کنند. ثبت مکان در گوگل مپ را می توان از تکنیک های سئو وب سایت شما تحت عنوان سئو محلی دانست که می تواند در کسب نتایج برتر در گوگل نیز به وب سایت شما کمک نماید.

پس اگر تا به حال اقدام به ثبت موقعیت کسب و کار خود در گوگل ننموده اید، همین امروز جهت ثبت لوکیشن خود اقدام نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس تبلیغاتی فامین ادز

تیم جوان و با انگیزه فامین ادز، با تکیه بر دانش به روز و تخصصی و با بهره گیری از افراد دارای تخصص و تجربه در تمامی زمینه های دیجیتال مارکتینگ اعم از تبلیغات گوگل، سئو و بهینه سازی سایت، طراحی سایت، ساخت و طراحی موشن گرافیک، تولید محتوا اینستاگرام و ... بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود با مناسب ترین قیمت ممکن ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]